Ad


انتقاد محسن تنابنده از سانسور تبلیغات جنگ جهانی سوم

تریبون هنر: محسن تنابنده با انتقاد از حذف نام هومن سیدی، کارگردان فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» برای گرفتن مجوز بیلبوردهای تبلیغاتی این اثر، به مواجه شدن با درخواست برای حذف عکس خودش گفت و از این روند انتقاد کرد.

به گزارش تریبون هنر، محسن تنابنده که این روزها فیلم پرحاشیه «جنگ جهانی سوم» را در مقام بازیگر روی پرده سینما دارد با انتقاد از اعلام نظرهای گوناگون در مورد صدور مجوز بیلبوردهای تبلیغاتی این اثر، در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«جنگ جهانی سوم، تا دیشب می‌گفتن اسم هومن سیدی رو بردارین مجوز بیلبورد می‌دیم. اسم کارگردان رو حذف کردیم. امروز به شرکت تبلیغاتمون گفتن عکس طنابنده رو هم حذف کنین اینجوری فقط عکس این خونه می‌مونه. مگه تبلیغ مشاور املاک می‌خوایم بکنیم.»

 

انتقاد محسن تنابنده از سانسور تبلیغات جنگ جهانی سوم

 

جنگ جهانی سوم در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم برای هومن سیدی و بهترین بازیگر مرد را برای محسن تنابنده از بخش افق فستیوال ونیز به ارمغان آورد. این فیلم همچنین در جشنواره توکیو جایزه ویژه هیات داوران را کسب کرد. نسخه قاچاق “جنگ جهانی سوم” هم به مانند نسخه لو رفته “برادران لیلا” سعید روستایی فاقد زیرنویس است.

“جنگ جهانی سوم” به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار هم معرفی شد اما علیرغم موضع‌گیری سیاسی سال گذشته هومن سیدی علیه جمهوری اسلامی، از راه‌یابی به فهرست نهایی اسکار بازماند.

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» سه جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم بلگراد در کشور صربستان را نیز به خود اختصاص داده است.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «شکیب یک کارگر روز مزد بی خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است. محل ساخت و سازی که او امروز در آن کار می کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود و در کمال تعجب به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می شود تا برای خود کسی باشد. وقتی لادن از این موضوع مطلع می شود، به محل کارش می آید و درخواست کمک می کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی اشتباه از کار در می‌آید و موقعیت جدید و فرصت بی‌تکرار پیش آمده برای او را، با تهدید رو به رو می‌کند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳۰ فروردین ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای تعزیه اثری جدید و بدیع خلق کردند، بهرام بیضائی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی سه هنرمندی هستند که جلوه‌هایی از […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad