Ad


اردشیر کامکار: اگر بقالی باز می‌کردم وضع مالی‌ام بهتر از اینها بود

تریبون هنر: اردشیر کامکار نوازنده‌ی کمانچه و آهنگساز می‌گوید: «من اگر بقالی باز می‌کردم وضع مالی‌ام بهتر از اینها بود. انرژی‌ای که این همه سال برای موسیقی گذاشتم و کار کردم اگرچه نتیجه‌ی مالی نداشت؛ اما می‌شد تشویق کرد. حمایت کرد، برای کارمان ارزش گذاشت، نه تنها این کارها را نمی‌کنند بلکه سرکوب هم می‌کنند.»

 

او با ابراز تأسف از این موضوع که بسیاری از جوانانی که موسیقی سنتی کار می‌کنند امکان بروز و خودنمایی ندارند، افزود: «این افراد نمی‌توانند کنسرتی برگزار کنند؛ چرا که حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد؛ نه از سوی نهادهای دولتی، نه از سوی مردم. هیچ شرکتی از آنها حمایت نمی‌کند. استقبال نمی‌کند. آنها هم برای اینکه دیده شوند مجبورند بازاری کار کنند تا مردم ببینند. وگرنه استعدادهای خوبی دارند که باید شرایط مهیا شود و از آنها حمایت شود تا کنسرت برگزار کنند. اما متأسفانه فعلا شرایط مهیا نشده است.»

این آهنگساز خاطرنشان کرد: «مافیای موسیقی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا وجود دارد. انگار با این نوع موسیقی و سبک ضدیت دارند. مثلا از ارکستر سمفونی لندن که فوق حرفه‌ای فعالیت می‌کند استقبالی نمی‌شود؛ اما در آنجا دولت و حکومت به آنها سوبسید (یارانه) می‌دهد تا آن موسیقی زنده نگه داشته شود. اگر کسی از آنها حمایت نکند، نمی‌توانند امورات زندگی را بگذرانند.»

 

او گفت: «من خودم به عنوان نوازنده سراغ خیلی از مشاغل و کارها نرفتم تا در این خصوص حفظ شخصیت کرده باشم و اسم‌هایی نامربوط بر من نگذارند. اما الان می‌گویند که اهل کار نبود. نمی‌گویند از ما حمایت نشد. من اگر بقالی باز می‌کردم وضع مالی‌ام بهتر از اینها بود. انرژی‌ای که این همه سال برای موسیقی گذاشتم و کار کردم اگرچه نتیجه‌ی مالی نداشت؛ اما می‌شد تشویق کرد. حمایت کرد. برای کارمان ارزش گذاشت. نه تنها این کارها را نمی‌کنند بلکه سرکوب هم می‌کنند.»

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad