Ad


دلیل لغو کنسرت‌های تالار وزارت کشور از زبان معاون وزیر

تریبون هنر: ایرنا نوشت: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لغو بعضی از کنسرت‌های موسیقی در تالار وزارت کشور گفت: وزارت کشور نقص فنی را علت لغو این رویدادها اعلام کرده که به زودی رفع و کنسرت‌ها ادامه خواهد یافت.

در چند روز اخیر لغو بعضی از کنسرت‌های موسیقی در تالار وزارت کشور واکنش‌هایی را از سوی خواننده‌ها، هنرمندان و مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در فضای مجازی در پی داشته است.

رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ قرار بود ۲۲ خرداد در تالار وزارت کشور طی دو سانس روی صحنه برود اما این اجرا لغو شد، در صورتی که وی ۲۱ خرداد در همین تالار روی صحنه رفته بود.

همچنین کنسرت مشترک حمید هیراد و مصطفی راغب دیگر خواننده‌های پاپ قرار بود امشب – چهارشنبه ۲۴ خرداد- در تالار وزارت کشور برگزار شود که این کنسرت نیز لغو شده است. تمامی بلیت‌های این کنسرت‌ها هم فروخته شده است.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره لغو این کنسرت‌های موسیقی در تالار وزارت کشور به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان وزارت کشور طی مکاتباتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقص فنی در تالار این نهاد را علت لغو کنسرت‌ها اعلام کردند که در یکی دو روز آینده این نقص فنی رفع خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته حدود ۴ هزار و ۳۰۰ کنسرت موسیقی در کل کشور برگزار شد و طبیعی است که در این تعداد بعضی از کنسرت‌ها به دلیل نقص فنی سالن یا هر دلیل دیگری دچار اختلال شده باشند اما این به معنای این نیست که روند کلی برگزاری کنسرت‌ها دچار اختلال شده یا روند برگزاری آنها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دچار مانع شده است.

سالاری افزود: در نامه مسئولان وزارت کشور تصریح شده است که سالن این نهاد برای برگزاری کنسرت، نقص فنی دارد و این نقص تا برطرف نشود، امکان برگزاری کنسرت در آن وجود ندارد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ایمنی و امنیت مخاطبان در سالن‌های کنسرت اظهارداشت: تالار وزارت کشور سالنی با ظرفیت ۴ هزار نفر است و اگر اتفاقی در این مکان رخ دهد، بسیار متفاوت از سالن یکصد نفری است؛ وقتی در نامه وزارت کشور، نقص فنی سالن علت لغو کنسرت اعلام شده است، باید همکاری کنیم که برنامه تا زمان رفع مشکل متوقف شود و تا جایی که امکان دارد باید مراقبت کنیم که هیچ کنسرتی در کشور لغو و تعطیل نشود.

تعطیلی سریالی کنسرت‌های موسیقی صحت ندارد

سالاری درباره خبرهای منتشر شده درباره تعطیلی سریالی کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: این شیطنت است و چنین اخباری صحت ندارد،، کدام جریان سریالی؟ وزارت کشور اعلام کرده که سالن این نهاد نقص فنی دارد، سایر سالن‌ها فعال هستند و کنسرت‌های موسیقی در آنها برگزار می‌شود؛ موج‌هایی در فضای مجازی ایجاد می‌شوند که حقیقت ندارند.

وی افزود: در حال حاضر در تهران، ظرفیت سالن‌ها برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی تکمیل است و حتی دو کنسرت نیز در کاخ سعدآباد در حال برگزاری است که تعداد روزهای آنها هم تمدید شده است، باید مراقبت کنیم که فضای مجازی راهبردهای ما را به بیراهه نبرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رویکرد این نهاد در برگزاری کنسرت‌های موسیقی طی روزهای آینده بیان کرد: کنسرت‌ها همچون گذشته تا پیش از ماه‌های محرم و صفر برقرار است، همه خواننده‌ها برای برگزاری کنسرت، درخواست‌های خود را ارایه می‌دهند، با بررسی شرایط، مجوز دریافت می‌کنند و بر روی صحنه می‌روند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جلوگیری از بازارسیاه برای فروش بلیت کنسرت‌ها

سالاری درباره سامانه‌های فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی و جلوگیری از بازار سیاه برای آنها گفت: فروش بلیت و ارایه آن برعهده تهیه‌کننده و کنسرت‌گذار است، ما پیشنهاد کردیم که محدودیت تعداد فروش بلیت داشته باشند اما وقتی یک نفر، ۱۰ بلیت خریداری می‌کند باید سامانه فروش بلیتی که تهیه‌کننده خود بر آن نظارت دارد، محدودیتی در این زمینه ایجاد کند. معمولاً تهیه‌کننده‌ها برای فروش بلیت‌های بیشتر این کار را نمی‌کنند.

وی افزود: دخالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فروش بلیت به یک نقص مضاعف منجر خواهد شد، یک بازار سیاه جدیدی ایجاد می‌شود، براین اساس ترجیح می‌دهیم اتحادیه تهیه‌کنندگان در این حوزه تصمیم بگیرند و جلسه‌ای هم با آنان در این زمینه و تعیین قیمت بلیت داشته‌ایم و مذاکراتی صورت گرفته تا بازار سیاه در این حوزه ایجاد نشود اما دخالت ما در این حوزه به نابسامان کردن وضعیت منجر خواهد شد، چراکه ما تجربه خوبی از دخالت دولت در فرایندهای طبیعی این موضوع‌ها نداریم.

تاریخ انتشار :۲۷ خرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad