Ad


مراسم تشییع و خاکسپاری «مازیار شیخ محبوبی» برگزار شد

گزارش تصویری در تریبون هنر

تریبون هنر: پیکر مازیار شیخ محبوبی (صدابردار سینمای ایران) با حضور جمعی از اهالی سینما در حالی به سوی آرامگاه ابدی بدرقه شد که جمعی از هنرمندان ضمن گله از برخی بیکاری‌ها و بی‌توجهی‌ها تاکید کردند که خود اهالی سینما بیشتر باید هوای یکدیگر را داشته باشند.

به گزارش تریبون هنر، در این مراسم که در ساختمان شماره ۲ خانه سینما (۲۶ تیر ماه) برگزار شد، حسن زاهدی ، آرش قاسمی ، محمدرضا دلپاک ، محسن امیریوسفی ، شهرام درخشان ، وحید موساییان ، بیژن میرباقری ، مجتبی میرطهماسب، ابراهیم مختاری، نازنین مفخم و…. حضور داشتند.

شهرام درخشان که اجرای برنامه را برعهده داشت، خطاب به حاضران با اشاره به شرایط بیکاری برخی هنرمندان گفت: چرا کنار هم نیستیم و همه کسانی که می توانند کاری بکن، چرا یک اقدام عاجل انجام نمی‌دهند.

او با اشاره به مرگ مازیار شیخ محبوبی یادآور شد که جامعه هنری ایران یکی از شریف‌ترین اعضایش را از دست داد.

 

مراسم تشییع و خاکسپاری «مازیار شیخ محبوبی» برگزار شد

بهمن اردلان از هنرمندان سینمای ایران هم در سخنانی از طرف انجمن صدابرداران و صداگذاری درگذشت مازیار شیخ محبوبی را تسلیت گفت و ادامه داد: آمده‌ایم از دوستی خداحافظی کنیم که سال ها شاید بیش از ۲۵ سال فعال صنفی بوده و در خانه سینما رفت و آمد داشته و برای پیش‌برد دانش صنفی تلاش کرد، بنابراین ما مدیون تلاشش هستیم.

او با فیلم «عبور از تله» وارد این کار شد و با توصیه زنده یاد مسعود بهنام در طول این سالها بسیار دقیق و تلاشگر کار کرد پس قدردان زحماتش هستیم.

اردلان در پایان سخنانش گفت: از بیرون می دیدیم که (مازیار) یک کوه سخت غیر قابل نفوذ بود اما بسیار عاطفی و حساس بود و هر چیز کوچکی، قلبش را جریح‌دار می کرد و برای کارش و روابط خانوادگی‌اش سختی‌های زیادی کشید، امیدواریم الان به آرامش رسیده باشد.
جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان سینمای ایران هم که مازیار (شیخ محبوبی) در این صنف حضور موثر داشت، متنی را قرائت کرد و گله کرد از بی‌توجهی به هنرمندان و در عین حال درخواست کرد که خود هنرمندان قدر خودشان را بدانند.

 

مراسم تشییع و خاکسپاری «مازیار شیخ محبوبی» برگزار شد

 

مجتبی میرطهماسب مستندساز و از دوستان مازیار شیخ محبوبی ادامه داد: او یکی از صاحبان این خانه (خانه سینما) بود، به خاطر سال ها حضور صنفی‌اش.او یکی از سخت‌گیرترین صدابرداران بود خصوصا در کار مستند. او هیچ وقت آدم سطحی نبود و عمیق بود.

او ادامه داد: متاسفم مازیار را نداریم، هوای همدیگر را داشته باشیم.

حسن زاهدی از پیشکسوت‌های عرصه صدابرداری با ارایه متنی از جای خالی شیخ محبوبی گفت و متاثر شد.

 

دخترش فروغ هم ضمن تشکر از همکاران «واقعی پدرش» در عین حال از عشق پدرش به سینما گفت و ادامه داد: او همیشه دوست داشت، پروژه سنگین کار کند و خودش وقتی کاری را شروع می کرد، می‌گفت که این پروژه سنگین است و نه کلوزآپ.

شاپور عالی دایی از مدیران سابق خانه سینما هم با اشاره به انرژی همیشگی مازیار شیخ محبوبی ادامه داد: نمی دانم چه اتفاقی در سینما افتاده است؟! چرا کارگروه تشکیل نمی دهید؟! جامعه شناس نمی‌آورید تا دغدغه‌ها و مشکلات را بررسی کنند.

بیژن میرباقری کارگردان هم در بخشی از سخنانش درخواست کرد که خانه سینما یک هیات مشاوران حقوقی داشته باشد تا برخی مشکلات اهالی سینما را بتواند رسیدگی کند چون خانه سینما می‌داند که اهالی‌اش چه رنجی می‌کشند! مدیرعامل خانه سینما نباید بگوید که من فقط تصمیم گیرنده هستم! بلکه باید هیات مدیره جمیعا به یک تصمیم واحد برسند. چرا به دنبال قرارداد تیپ هستید، کدام قرارداد تیپ!

مازیار شیخ محبوبی از صدابرادان قدیمی روز شنبه ۲۴ تیرماه درگذشت.

در کارنامه شیخ محبوبی صدابرداری فیلم‌هایی چون «مهمان مامان»، «ابجد»، «باغ فردوس پنج بعدازظهر»، «سینه سر»، «سیمای زنی در دوردست»، «خواب زمستانی»، «تک‌درخت‌ها»، «شش قرن و شش سال» و «گلچهره» به یادگار مانده است.

 

مراسم تشییع و خاکسپاری «مازیار شیخ محبوبی» برگزار شد

 

مراسم تشییع و خاکسپاری «مازیار شیخ محبوبی» برگزار شد

 

مراسم تشییع و خاکسپاری «مازیار شیخ محبوبی» برگزار شد

 

مراسم تشییع و خاکسپاری «مازیار شیخ محبوبی» برگزار شد

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۶ تیر ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad