نگاه فراجنسیتی؛ برگ برنده سریال رحیل
تریبون هنر: هنرآنلاین در نقدی بر وجوه زنانه سریال رحیل نوشت: در سال های اخیر و با افزایش حضور بانوان در عرصه هنر و فیلم و سریال، طبیعتا نیاز به درام هایی انسانی که بر مدار ویژگی های بانوان ایران زمین استوار گردد، بیش از قبل شده و این که چنین سریال هایی در تلویزیون هم تولید شود جا ی تأمل دارد.
سریال «رحیل» هر چند در ابتدا به نظر می رسید سریالی در خدمت زنان باشد ولی خیلی زود و با اولین گره افکنی های داستانی معلوم شد سازندگان با کمال سیاست ورزی، سعی کرده اند جامعه ای متعادل و فراجنسیتی که هم زن و هم مرد به یک اندازه در وقوع اتفاقات دخیل هستند را به تصویر بکشند.
نقطه قوت سریال «رحیل»آن است که در کنار تنوع کاراکتر ی زنان، تنوع شخصیتی مردان را هم در دستور کار قرار داده و همین سریال را مطلوب هر دو جنس میکند…
رامین عباسی زاده در هسته مرکزی سریال «رحیل»و با همراهی فرهاد نقدعلی به عنوان نویسنده و مسعود آب پرور به عنوان کارگردان، تنوع کاراکتر ی فراوانی را برای زنان داستان خود خلق کرده.
سیمافیلم به مدیریت مهدی نقویان با حمایت از تولید چنین سریال هایی شاید به دنبال استارت مسیری تازه برا ی رسانه ملی است که طی آن، از طریق داستان گویی فراجنسیتی و بی شعار به دنبال جلب مخاطب برای رسانه ملی است…
فراجنسیتی کردن درام «رحیل» باعث شده که این سریال در زمینه ارائه فضا به بازیگران جوان و مستعد نیز مسیری را رود که در آینده به نفع کلیت مدیوم تلویزیون است.
مطالب مرتبط:
پوستر سریال رحیل رونمایی شد/ زورآزمایی عشق با جادو!
در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید
تاریخ انتشار :۱۷ مهر ۱۴۰۲