Ad


«آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم حلقه منتقدان ونکوور شد

تریبون هنر: حلقه منتقدان فیلم ونکوور، فیلم رازآلود «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی «ژوستین تریه» را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کرد.

به گزارش تریبون هنر، درام دادگاهی و فرانسوی «آناتومی یک سقوط»، جایزه بهترین بازیگر زن را نیز برای «ساندرا هولر» به ارمغان آورد و در شاخه بهترین فیلم نیز «اپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان و «منطقه مورد علاقه» اثر جاناتان گلیزر را شکست داد.

«آناتومی یک سقوط» که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن سال گذشته میلادی تجربه کرد و جایزه نخل طلای بهترین فیلم را به خود اختصاص داد، یکی از فیلم‌های موفق فصل جوایز سینمایی بوده و در پنج شاخه از جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه است و پیش از این جایزه بهترین فیلم جوایز لومیر فرانسه و جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب را نیز از آن خود کرده است.

این فیلم در نظرسنجی نشریه ایندی وایر بر اساس نظرسنجی از ۱۵۸ منتقد و روزنامه نگار از سراسر چهان در رتبه هفتم برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ قرار گرفت و جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز فیلم اروپا را نیز دریافت کرده است.

داستان این فیلم با بازی ساندرا هولر، سوان آرلو، میلو ماچادو و … درباره یک نویسنده آلمانی است که پس از مرگ شوهرش در برف، گیر می‌کند و در شرایطی مرموز به جرم قتل همسرش دستگیر می‌شود و سعی می‌کند در طول دادگاه بی گناهی خود را اثبات کند.

این فیلم که به طرز عجیبی از سوی سینمای فرانسه برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ انتخاب نشد، شانس خود را در دیگر شاخه‌های این جوایز از بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن، فیلمنامه و تدوین جستجو می‌کند.

در سایر بخش‌های جوایز سالانه حلقه منتقدان ونکوور، نولان جایزه بهترین کارگردانی را برای «اوپنهایمر» دریافت کرد و همچنین رابرت داونی جونیور نیز، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای این فیلم دریافت کرد.

فیلم «جاماندگان» به کارگردانی الکساندر پین جایزه بهترین نقش اصلی مرد را برای پل جیاماتی به دست آورد و درام دلخراش «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی جانتان گلیزر هم بهترین فیلم بین‌المللی شناخته شد، در حالی که منتقدان ونکوور جایزه بهترین فیلمنامه را به فیلم «باربی» دادند و «کشت یک ببر» هم به عنوان بهترین مستند سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

«قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و «بیچارگان» از یورگوس لانتیموس هر کدام با دو نامزدی وارد جوایز حلقه منتقدان فیلم ونکوور شدند و دست خالی به خانه رفتند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۵ بهمن ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad