Ad


«آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم حلقه منتقدان ونکوور شد

تریبون هنر: حلقه منتقدان فیلم ونکوور، فیلم رازآلود «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی «ژوستین تریه» را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کرد.

به گزارش تریبون هنر، درام دادگاهی و فرانسوی «آناتومی یک سقوط»، جایزه بهترین بازیگر زن را نیز برای «ساندرا هولر» به ارمغان آورد و در شاخه بهترین فیلم نیز «اپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان و «منطقه مورد علاقه» اثر جاناتان گلیزر را شکست داد.

«آناتومی یک سقوط» که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن سال گذشته میلادی تجربه کرد و جایزه نخل طلای بهترین فیلم را به خود اختصاص داد، یکی از فیلم‌های موفق فصل جوایز سینمایی بوده و در پنج شاخه از جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه است و پیش از این جایزه بهترین فیلم جوایز لومیر فرانسه و جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب را نیز از آن خود کرده است.

این فیلم در نظرسنجی نشریه ایندی وایر بر اساس نظرسنجی از ۱۵۸ منتقد و روزنامه نگار از سراسر چهان در رتبه هفتم برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ قرار گرفت و جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز فیلم اروپا را نیز دریافت کرده است.

داستان این فیلم با بازی ساندرا هولر، سوان آرلو، میلو ماچادو و … درباره یک نویسنده آلمانی است که پس از مرگ شوهرش در برف، گیر می‌کند و در شرایطی مرموز به جرم قتل همسرش دستگیر می‌شود و سعی می‌کند در طول دادگاه بی گناهی خود را اثبات کند.

این فیلم که به طرز عجیبی از سوی سینمای فرانسه برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ انتخاب نشد، شانس خود را در دیگر شاخه‌های این جوایز از بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن، فیلمنامه و تدوین جستجو می‌کند.

در سایر بخش‌های جوایز سالانه حلقه منتقدان ونکوور، نولان جایزه بهترین کارگردانی را برای «اوپنهایمر» دریافت کرد و همچنین رابرت داونی جونیور نیز، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای این فیلم دریافت کرد.

فیلم «جاماندگان» به کارگردانی الکساندر پین جایزه بهترین نقش اصلی مرد را برای پل جیاماتی به دست آورد و درام دلخراش «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی جانتان گلیزر هم بهترین فیلم بین‌المللی شناخته شد، در حالی که منتقدان ونکوور جایزه بهترین فیلمنامه را به فیلم «باربی» دادند و «کشت یک ببر» هم به عنوان بهترین مستند سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

«قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و «بیچارگان» از یورگوس لانتیموس هر کدام با دو نامزدی وارد جوایز حلقه منتقدان فیلم ونکوور شدند و دست خالی به خانه رفتند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۵ بهمن ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad