Ad


فرهاد فخرالدینی با «منظومه سیمرغ» بازمی‌گردد

تریبون هنر: فرهاد فخرالدینی از نگارش «منظومه سیمرغ» بر اساس منطق‌الطیر فریدالدین عطار نیشابوری خبر داد.

به گزارش تریبون هنر،فرهاد فخرالدینی از اتمام نگارش آخرین اثر خود تحت عنوان «منظومه سیمرغ» همزمان با روز ۲۵ فروردین که در تقویم ایران روز ملی عطار است، خبر داد.

فرهاد فخرالدینی با اعلام اتمام نگارش مجموعه جدید خود، گفت: «اوایل سال ۱۴۰۰ نگارش این مجموعه را با توجه به اینکه من همواره با دیرینه خود یک همبستگی و همفکری‌ای داشته و دارم و همیشه نسبت به ادبیات کهن، ارادت ویژه‌ای در خود می‌بینم، آغاز کردم. عطار نیشابوری در ادبیات ما چهره‌ای شناخته شده و شاعری بسیار شیرین سخن و دلنشینی است و منطق‌الطیر بی‌شک بهترین اثر عطار است. تصمیم گرفتیم که در یک روند زمانبر، چکیده‌ای از اشعار را انتخاب و کار نگارش موسیقی را آغاز کنیم.»

 

‎فرهاد فخرالدینی درباره ایامی که به دور از هیاهو، تصمیمی برای فعالیت هنری جدید نداشت نیز توضیح داد: «با وجود اینکه آزرده خاطر بودم و شخصا تصمیم به کناره‌گیری از فعالیت‌های هنری گرفته بودم، این انگیزه بار دیگر من را به وجد آورد و احساس کردم می‌توانم اثری قابل توجه را به موسیقی وطنم ارائه کنم. من همیشه مشغول کار بوده‌ام و همواره از مطالعه دور نبودم. خلاصه اشعار و گزینش را بر عهده دوست هنرمندم آقای آرش امینی گذاشتم و ایشان هم با نهایت دقت و وسواس، گلچینی از اشعار عطار را آماده کرد. حقیقتا انتخاب‌های درستی هستند و من گزیده‌ای از ابیاتی که ایشان انتخاب کردند را استفاده کردم. به شرطی که انسجام داستان به هم نریزد. این مجموعه را «منظومه سیمرغ» نامگذاری کردم و در پنج مومان طراحی شده است.»

 

‎فرهاد فخرالدینی خاطر نشان کرد: «همه توان من و دوستانم در تیم اجرایی بر این است که بتوانیم به زودی این مجموعه را به شکلی متفاوت و به بهترین شکل به روی صحنه ببریم و دوست دارم تا زمانی که هستم، در حضور مخاطبان موسیقی آن را اجرا کنیم.»

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۶ فروردین ۱۴۰۳

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad