Ad


فیلم «سیاره میمون‌ها» در صدر فروش جهانی

تریبون هنر: فیلم «پادشاهی سیاره میمون‌ها» در نخستین هفته اکران جهانی خود به فروش ۱۲۹ میلیون دلاری دست یافت.

به گزارش تریبون هنر، «پادشاهی سیاره میمون‌ها» محصول کمپانی دیزنی و قرن بیستم در اولین آخر هفته اکران خود به ۷۲.۵ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی دست یافت.

جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های «میمون‌ها» با فروش ۵۶.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی رتبه اول را به خود اختصاص داد و مجموع فروش جهانی خود در هفته نخست اکران را به ۱۲۹ میلیون دلار رساند.

پیش‌بینی می‌شود که «پادشاهی سیاره میمون‌ها» که با بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده، همانند قسمت‌ها قبلی بخش عمده‌ای از درآمد خود را در گیشه بین‌المللی به دست آورد.

این فیلم بهترین عملکرد در بازار خارجی را با ۱۱.۴ میلیون دلار در چین رقم زد و پس از آن فرانسه با ۷.۱ میلیون دلار، مکزیک با ۶.۴ میلیون دلار و بریتانیا با ۴.۸ میلیون دلار قرار دارند.

دیگر بازارهای برتر این فیلم کره جنوبی (۳.۲ میلیون دلار)، استرالیا (۲.۷ میلیون دلار)، برزیل (۲.۶ میلیون دلار)، آلمان (۲.۲ میلیون دلار) و اسپانیا (۲.۲ میلیون دلار) بودند.

قسمت‌های پیشین شامل «طلوع سیاره میمون‌ها» و «جنگ برای سیاره میمون‌ها» به ترتیب ۴۸۱ و ۴۹۰ میلیون دلار فروش داشتند، در حالی که «ظهور سیاره میمون‌ها» با ۷۱۰ میلیون دلار در سطح جهانی به عنوان پردرآمدترین قسمت از این سری فیلم شناخته می‌شود

«وس بال» کارگردانی «پادشاهی سیاره میمون‌ها» را بر عهده داشته که چهارمین قسمت از سری جدید و دهمین فیلم از این مجموعه فیلم ۵۶ ساله است.

 

مطالب مرتبط:

نقد فیلم «جنگ برای سیاره میمون ها» به قلم بابک صحرایی

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad