Ad


لعیا زنگنه : به مساله زن بدون شعار زدگی بپردازیم

تریبون هنر: لعیا زنگنه که با فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» این روزها بر پرده سینماهاست،گفت:« مساله زن همواره بدور از هرگونه شعارزدگی برای من خیلی خاص بوده است.»

به گزارش تریبون هنر، بازیگر اصلی فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» در شرح دلایل این همکاری گفت: من در وهله اول به دو دلیل اصلی این کار را پذیرفتم. اول متن و فیلمنامه اثر بود که پیش از ملاقات کارگردان آن را خواندم و خیلی خوشم آمد و دلیل دوم هم خود آقای امیر اطهر سهیلی بود. وقتی ایشان را ملاقات کردم، دیدم که پیش از آنکه کارگردان خوبی باشند یک انسان خوب هستند.

 

وی ادامه داد: انگیزه شخصی خودم این بود که مسئله زن، همواره بدور از هر گونه شعار زدگی برای من خیلی خاص بوده است، زیرا معتقدم این زنان هستند که در میانه جنگ میان دو فرد پادرمیانی و دعوت به تعقل و درایت می‌کنند و من به عنوان یک زن و یک مادر معتقدم این وظیفه ماست که باید یاد بگیریم و با سبک زندگیمان یاد بدهیم.

 

لعیا زنگنه افزود: اگر همواره یادمان باشد و با خودمان تکرار کنیم که عشق و رابطه بر دو عنصر استوار است که اولینش احترام و حرمت است، نسبت به یکدیگر رواداری بیشتری خواهیم داشت، چرا که مسئولیت و احترام نشانه انسان بودن، عاشقی و بندگی است و زندگی اساساً جنگ نیست بلکه برای فهمیدن یکدیگر است.

 

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» شامگاه ۳ تیر توسط گروه سینمایی هنر و تجربه و با حضور امیراطهر سهیلی کارگردان، لعیا زنگنه بازیگر و محمد ‌تقی فهیم منتقد سینما در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

 

روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه در ادامه گزارشش آورده است:

محمد تقی فهیم منتقد سینما با اشاره به نمایش این فیلم پس از ۶ سال گفت: اتفاق خوبی است که سرانجام پس از ۶ سال مسائل این فیلم حل شد و این فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه به اکران درآمد. امیدوارم این اتفاق ادامه‌دار باشد.

محمد تقی فهیم‌ با اشاره به ساخت فیلمهای سینمایی درباره سازمان منافقین در سالهای اخیر گفت: حدود ۱۵ فیلم به شکل مستقیم و غیرمستقیم در مورد این سازمان ساخته شده و همچنان به نظر می‌رسد که حق مطلب درباره جنایت‌ها و ظلم‌های که این سازمان در حق ملت ایران روا داشتند ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید از سینما و هنر برای اثرگذاری بیشتر استفاده کرد افزود:هر اثر هنری که خلق می‌شود به هر حال یک خروجی فرهنگی و تاثیرگذاری دارد که نمی‌توان منکرش شد اما مهم این است که با این اثر هنری چگونه برخورد شود. هنر بی‌تردید در خروجی خودش تاثیر سیاسی دارد اگر هنر نتواند تاثیری بر جامعه بگذارد اساساً دیگر کارکردی ندارد.

 

وی با اشاره به نقش آفرینی لعیا زنگنه در این فیلم گفت: من تقریباً همه آثاری که خانم زنگنه در آن ایفای نقش کرده‌اند را دیده‌ام و فکر می‌کنم که این نقش، نقش بسیار سختی بود، این نقش جز بهترین نقش‌هایی بوده که خانم زنگنه بازی کرده‎‌اند.

 

محمد تقی فهیم با اشاره به نقاط قوت و ضعف فیلم گفت: یکی از نکات منفی فیلم این است که در شروع فیلم یک پلان شاهد به مخاطب داده نمی‌شود، بنابراین اولین مشکل مخاطب با فیلم این است که نمی‌داند موقعیت تعریف شده کجاست! این مسئله به فرم اثر و آنچه که شما برای روایت، قصه‌گویی و پرداخت شخصیتتان انتخاب کرده‌اید برمی‌گردد. نکته دوم این است که در باورپذیر کردن رویدادهای درون غار و درگیر شدن کاراکتر ژاله با آنها باید واقعگرایانه‌تر عمل می‌کردید. اما در مجموع معتقدم فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» در چهارچوب بضاعت خودش فیلم مهمی است، چرا که فیلم‌های تک لوکیشن فیلم‌های سختی هستند، بخصوص با سرمایه کم و محدودیت بسیاری که در ساخت آن داشته‌اند.

 

امیر اطهر سهیلی کارگردان فیلم نیز با اشاره به تاکید و توجه‌اش بر جنبه انسانی جنگ و سالهای دفاع مقدس گفت: به اعتقاد من بستری که درام در آن خلق می‌شود هر چقدر پرتنش‌تر باشد درام جذاب‌تر خواهد بود. و جنگ و دفاع مقدس بستر خوبی برای شکل‌گیری درام ایجاد می‌کند و با نگاهی به فیلم‌هایی موفقی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در بستر جنگ جهانی ساخته شده‌اند به تاثیر این بستر در شکل‌گیری یک درام قدرتمند پی می‌بریم.

 

وی با اشاره به اهمیتی که حضور لعیا زنگنه در این فیلم داشت گفت: تعاملی که با خانم زنگنه در ساخت فیلم داشتیم بسیار تاثیرگذار بود و ایشان همیشه با ایده و پیشنهاد سر صحنه حاضر می‌شدند و تمام انرژی خودشان را می‌گذاشتند و این اتفاق و تعامل نه تنها بین من و خانم زنگنه بلکه بین تمام افراد گروه ما وجود داشت و فکر می‌کنم این فیلم را به معنای واقعی می‌توان یک فیلم گروهی دانست.

 

لعیا زنگنه : به مساله زن بدون شعار زدگی بپردازیم

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۴ تیر ۱۴۰۳

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای تعزیه اثری جدید و بدیع خلق کردند، بهرام بیضائی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی سه هنرمندی هستند که جلوه‌هایی از […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad