Ad

از بازی در فیلم وودی آلن تا تبلیغ پیتزا

گزارشی از فعالیت های سینمایی و تبلیغات بازرگانی دونالد ترامپ در ۳۰ سال گذشته

رئیس جمهور منتخب ایالات متحده مثل خیلی از بازیگران سرشناس سینما، کار خودش را از تلویزیون آغاز کرد

رئیس جمهور منتخب ایالات متحده مثل خیلی از بازیگران سرشناس سینما، کار خودش را از تلویزیون آغاز کرد. او سال ۱۹۸۵ در سریال کمدی «جفرسون ها» مقابل دوربین رفت و این آغازی برای کار هنری او شد. چهار سال بد با یک فیلم سینمایی به نام «روح ها نمی توانند انجامش دهند» در کنار آنتونی کویین، راهی پرده نقره ای شد. این فیلم از مخاطبان IMDb مجموعا امتیاز ۲٫۳ را گرفته و در رتبه ۹۸ ام بدترین فیلم های تاریخ سینماست. جالب آن که ترامپ به خاطر بازی در این فیلم نامزد دو جایزه تمشک طلایی بدترین ستاره در حال ظهور و بدترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که جایزه دوم به وی رسید.

دونالد ترامپ تنها در خانه

سال ۱۹۹۲ او بار دیگر در سینما حاضر شد. حضوری تک جلوه در فیلم دوست داشتنی و کودکانه «تنها در خانه ۲».

سال ۱۹۹۴ دوباره به تلویزیون باز می گردد و در سریال «شاهزاده جوان بل ایر» هم بازی ویل اسمیت می شود. ۱۹۹۶ در «ادی» هم بازی ووپی گولد برگ و فرانک لانگلا شد. ترامپ در پروژه های ضعیف و فوق ضعیف زیادی حاضر شده و اگر آن ها را کنار بگذاریم می توانیم به سال ۱۹۹۸ برویم. سالی که او احتمالا با قرار گرفتن مقابل دوربین وودی آلن در «سلبریتی» و هم بازی شدن با چهره هایی مثل لئوناردو دی کاپریو، شارلیز ثرون، وینونا رایدر و سر کنت برانا در مهم ترین پروژه سینمایی تمام کارنامه کاریش حاضر شد. نقش های او البته اکثرا در حد چند دیالوگ و حضور های تک جلوه بودند اما همین هم می توانست برای او راضی کننده باشد. ترامپ در سال ۱۹۹۹ در سریال «جنسیت و شهر» بازی کرد و سال ۲۰۰۱ هم آخرین بازی مهمش را در فیلم «زولندر» بن استیلر داشت. او سال ۲۰۱۰ البته حضور تک جلوه ای در «وال استریت: پول هرگز نمی خوابد» اولیور استون هم داشت اما سکانس مربوط به او از ورژن سینمایی این فیلم حذف و فقط در نسخه نمایش خانگی دیده شد.

ترامپ که تا پیش از این در آمریکا به عنوان یک تاجر سرشناس شناخته می شد از سال ۲۰۰۴ یک مسابقه تلویزیونی را روی آنتن شبکه NBC برد. او در این مسابقه که «کارآموز» نام دارد تجربه مجری گری را هم به پرونده خودش اضافه کرد. در این مسابقه توانایی های اقتصادی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار می گرفت و در نهایت یک نفر به جایزه ۲۵۰ هزار دلاری آن می رسید و می توانست با این حقوق یک سال مدیریت یکی از شرکت های دونالد ترامپ را بر عهده داشته باشد. هفت فصل از این سریال بدون حضور چهره های سرشناس و فقط با شرکت تاجران و اقتصاددان ها برگزار شد تا این که از سال ۲۰۰۸ «کارآموز ستاره» هم ساخته شد و در آن سلبریتی های مشهور در مسابقه شرکت می کردند و پول ها را برای خیریه هایشان می بردند. در چهارده فصل اول این برنامه تلویزیونی، دونالد ترامپ مجری گری آن را بر عهده داشت. او به خاطر تهیه «کارآموز» توانست نامزد دو جایزه امی (مهم ترین جایزه تلویزیون آمریکا که به اسکار تلویزیون هم شهرت دارد) شود که البته نتوانست برنده هیچ کدام شود. او همین طور سال ۲۰۰۷ به خاطر این برنامه یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود به خودش اختصاص داد. جالب است بدانید در هر یک از قسمت های «کار آموز» ترامپ از عبارت «شما اخراجید» برای شرکت کننده های شکست خورده استفاده می کند. او حتی تلاش کرده این عبارت را هم برای خودش ثبت تجاری کند تا از آن هم درآمدزایی داشته باشد. در سال ۲۰۱۵ و با آغاز کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و صحبت های شدیداللحن وی در مورد اقلیت ها، شبکه NBC تصمیم به قطع همکاری با او گرفت و آرنولد شوارتزنگر را جایگزین وی کرد. ترامپ سال گذشته یک قسمت از برنامه زنده شنبه شب های شبکه NBC را هم اجرا کرد و در آن به جز استند آپ کمدی و حضور در میان برنامه های طنز، به حرکات موزون و آواز خوانی هم پرداخت.

دونالد ترامپ از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۵ مالک بخش اعظم مسابقات دختر شایسته آمریکا، جهان و دختر شایسته نوجوان آمریکا بوده است. هر چند با صحبت هایش علیه مکزیکی ها در کمپین انتخاباتی اش، شبکه NBC و شرکت یونیویژن با ترامپ قطع همکاری کرده و او را مجبور به فروش امتیاز این مسابقات کردند.

20160111_trump_imdb
اگر فکر می کنید حضور در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی دون شان رئیس جمهور یک کشور است، پس احتمالا خبر ندارید که ترامپ آن قدر علاقه مند به بازیگری بوده که از دهه ۹۰ در بسیاری از تبلیغات تلویزیونی شرکت های مهم آمریکایی هم ایفای نقش کرده است. او به همراه همسر اولش ایوانا در تبلیغ رستوران های زنجیره ای پیتزا هات حضور پیدا کرد و برای اولین بار پیتزای «استافد کراست» را معرفی کرد. در سال ۱۹۹۹ هم دوباره در تبلیغات این شرکت حاضر شد و از پیتزای «بیگ نیویورکر» رونمایی کرد. او تا سال ۲۰۰۵ همین طور بارها در تبلیغات تلویزیونی «مک دونالدز»، «پپسی»، «ویزا کارت»، «اورئو» «ورایزن» و «دومینوز پیتزا» شرکت کرد و از سال ۲۰۰۷ یکی از چهره های تبلیغاتی فروشگاه های زنجیزه ای «میسیز» بوده و در تبلیغات تلویزیونی این شرکت بارها کنار چهره هایی چون جاستین بیبر، جنیفر لوپز، تیلور سوییفت، کارلوس سانتانا، ماریا کری و… قرار گرفته است. ترامپ حتی در تبلیغات تلویزیونی مربوط به تشک و کالای خواب هم دیده شده است.

احتمالا می توان از تبلیغاتی که بازی کرده و البته وضعیت فیزیکی دونالد ترامپ متوجه شد که غذا یکی از سرگرمی های اصلی او است. به طوری که در کنار هتل ها، زمین های گلف، تیم های ورزشی، مجله، بازی، عطر، دانشگاه، ساختمان ها و هواپیمایی که به نام اوست، محصولات غذایی ترامپ هم وجود دارد. یک برند استیک با نام «استیک ترامپ» تا سال ۲۰۱۴ به نام او وجود داشته و همین طور آمریکایی ها از آب معدنی ترامپ هم می توانند استفاده کنند.

trump_ice_water
ترامپ در تبلیغ نوشابه و پیتزا

برند آب معدنی ترامپ با نام «ترامپ آیس» سال گذشته چیزی حدود ۲۸۰ هزار دلار درآمد برای رئیس جمهور منتخب آمریکا داشته است. این آب ها به جز سوپر مارکت ها در تمام هتل ها و باشگاه های گلف ترامپ هم عرضه می شوند. اگرچه گفته می شود او اصلا اهل نوشیدنی های الکلی نیست اما این سیاستمدار جمهوری خواه در زمینه تولید مشروبات الکلی مشغول است و دو نوشیدنی الکلی به نام وی ثبت شده است. جالب است بدانید که علیرغم عدم استقبال از وودکای ترامپ در آمریکا، این نوشیدنی در سرزمین های اشغالی رژیم صهونیستی بسیار محبوب است. چرا که محتوای آن به جای جو، از سیب زمینی گرفته شده که باعث می شود برای عید پسح یهودیان ارتدوکس، یک نوشیدنی کوشر (حلال) به حساب آید.

او که دوست صمیمی وینس مک ماهون، مالک مسابقات کشتی نمایشی آمریکا WWE است، بارها در ساختمان هایش میزبان این مسابقات بوده و حتی درآن شرکت داشته است. مک ماهون سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که امتیاز برنامه تلویزیونی WWE Raw را به ترامپ فروخته است اما فقط یک هفته ترامپ اسما مالک این برنامه بود و مک ماهون در آخر هفته به دو برابر قیمت فروخته شده آن را از رئیس جمهور منتخب آمریکا پس گرفت.

1ef2de5e-e22e-11e5_1072412c

تاریخ انتشار :۲۳ آبان ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad