Ad

در سومین نشست جشنواره فیلم یاس؛

سیروس الوند، محمد متوسلانی، مهدی صباغ زاده و یدالله صمدی تجربیات خود را با دانشجویان فیلمسازی در میان گذاشتند

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از 22 آذر آغاز و تا 26 همین ماه در رامسر برگزار می شود

سومین نشست جشنواره فیلم یاس با حضور مهدی صباغ زاده، سیروس الوند، محمد متوسلانی، یدالله صمدی و جمعی از دانشجویان فیلمسازی در سالن سینمای دانشگاه آزاد رامسر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین المللی جشنواره فیلم یاس، در ابتدای این نشست محمد متوسلانی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس، اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره رونق سینما است و برای دستیابی به این رونق باید ابتدا اهداف جشنواره را روشن کرد و برای دستیابی به این اهداف برنامه ریزی داشت.
این کارگردان و بازیگر سینما ادامه داد: برنامه ریزی را باید مدیران برگزاری جشنواره انجام ‌دهند. اگر می خواهیم حاصل جشنواره برای احوال سینما موثر باشد، باید برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.
کارگردان فیلم «کفش‌های میرزا نوروز» تحقیقات بعد از هر جشنواره‌ای را برای تحقق به اهداف برگزارگنندگان موثر عنوان کرد و گفت: رویکردهایی مثل میزان تاثیرپذیری مخاطب از جشنواره و رفع موانع موجود در زمینه کاری جشنواره را می توان با تحقیقات بعد از هر جشنواره مورد بررسی قرار داد و اگر جشنواره‌ای در این موارد راهگشا نبود، بهتر است رویکرد خود را تغییر دهد.
متوسلانی افزود: جشنواره فیلم یاس در چهار دوره‌ای که از برگزاری آن می‌گذرد ثابت کرده در مسیر تحقق به اهداف خود موفق عمل می‌کند.
سیروس الوند، سخنران بعدی این نشست، نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره فیلم یاس برای فیلم‌های ویدئویی، تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی با برگزاری جشنواره تخصصی رونق گرفته است و در مسیر رونق قرار دارد.
این کارگردان سینما، ادامه داد: در کنار رونق جشنواره‌ها باید به ساخت سالن‌های سینما هم توجه نشان دهیم. خیلی از شهرهای ایران با کمبود سالن مواجه هستند و در طول سال حتی یک فیلم هم در سینما نمی‌بییند.
الوند با تاکید بر اینکه شبکه نمایش خانگی به کمک شهرهای بی سالن سینما آمده است، گفت: هرچند کمبود سالن یکی از مشکلاتی بود که با توسعه شبکه نمایش خانگی رفع شد، اما همچنان باید برای ساخت سالن‌های سینما باید بودجه لازم را در نظر گرفت.
کارگردان فیلم «این سیب هم برای تو» سالن‌های سینما را عنصری برای زنده نگه داشتن انگیزه دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به سینماف موثر دانست و گفت: دیدن فیلم در سالن سینما جذاب است و جشنواره فیلم یاس برای زنده نگه داشتن انگیزه جوان‌ها در مدت برگزاری جشنواره فیلم‌های منتخب را برای مخاطبان نمایش می دهد و این اتفاق خوبی است.
دیگر سخنران این نشست مهدی صباغ زاده کارگردان پیشکسوت سینما با ذکر خاطراتی از تلاش نسل خود برای تولید فیلم و یادگیری مفاهیم در فیلمسازی را برای دانشجویان، گفت: طی مراحل مختلفی که در سینما تجربه کردیم، با وجود امکانات محدود و موانع زیاد تجربیات بسیاری از فیلمسازی به دست آوردیم و خیلی از دانش‌های فیلمسازی را در این دوران به دست آوردم.
وی ادامه داد: ما در آن دوران برای به نمایش درآمدن فیلم روی پرده سینما تلاش نمی‌کردیم و به شما علاقه‌مندان سینما هم توصیه می‌کنم که برای فیلمساز شدن عجله نکنید و ابتدا زبان سینما را کشف کنید.
کارگردان فیلم «سناتور» با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس، گفت: این جشنواره برای کمک و ارزش دادن به نسل جوان فیلمسازی برگزار می شود. شما هم با حضور در این مراسم هنری از تجربیات دیگران استفاده کنید.
صباغ زاده افزود: از میان فیلم‌هایی که برای پرده سینما ساخته می‌شود خیلی از آن مناسب نیست و می‌توانست ساخته نشود و وارد شبکه نمایش خانگی شود. این در حالی‌است که کارگردان آن برای تولید در سینما عجله کرده و یک اثر ابتر را در سینما خلق کرده است.
وی افزود: سینمای خوب و فیلم خوب مهم است، سینمایی که بتواند زبان خود را پیدا کند و مخاطب آن‌ را بفهمد.
یدالله صمدی آخرین سخنران این نشست بود که درباره برگزاری جشنواره فیلم یاس، گفت: هر رویداد سینمایی که به رشد و رونق سینما کمک کند برای نسل مفید خواهد بود.
کارگردان فیلم «پدر آن دیگری» افرود: نسل جوان و علاقه مند به سینما تشنه تجربه اندوزی و فیلم دیدن است و برگزاری جشنواره‌های این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
این کارگردان ادامه داد: جشنواره‌های سینمایی فرصت خوبی برای قرار گرفتن در موقعیت‌های اشنایی با تجارب فیلمسازان قدیمی است و پیشنهاد می‌کنم شما دانشجویان فیلمسازی از این فرصت بهره بگیرید.
وی افزود: البته اعتبار و اهمیت یک جشنوار به بخش مسابقه آن است که کیفیت آن را ارتقا می‌دهد.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از ۲۲ آذر آغاز و تا ۲۶ همین ماه در رامسر برگزار می شود..

تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad