Ad

در سومین نشست جشنواره فیلم یاس؛

سیروس الوند، محمد متوسلانی، مهدی صباغ زاده و یدالله صمدی تجربیات خود را با دانشجویان فیلمسازی در میان گذاشتند

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از 22 آذر آغاز و تا 26 همین ماه در رامسر برگزار می شود

سومین نشست جشنواره فیلم یاس با حضور مهدی صباغ زاده، سیروس الوند، محمد متوسلانی، یدالله صمدی و جمعی از دانشجویان فیلمسازی در سالن سینمای دانشگاه آزاد رامسر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین المللی جشنواره فیلم یاس، در ابتدای این نشست محمد متوسلانی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس، اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره رونق سینما است و برای دستیابی به این رونق باید ابتدا اهداف جشنواره را روشن کرد و برای دستیابی به این اهداف برنامه ریزی داشت.
این کارگردان و بازیگر سینما ادامه داد: برنامه ریزی را باید مدیران برگزاری جشنواره انجام ‌دهند. اگر می خواهیم حاصل جشنواره برای احوال سینما موثر باشد، باید برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.
کارگردان فیلم «کفش‌های میرزا نوروز» تحقیقات بعد از هر جشنواره‌ای را برای تحقق به اهداف برگزارگنندگان موثر عنوان کرد و گفت: رویکردهایی مثل میزان تاثیرپذیری مخاطب از جشنواره و رفع موانع موجود در زمینه کاری جشنواره را می توان با تحقیقات بعد از هر جشنواره مورد بررسی قرار داد و اگر جشنواره‌ای در این موارد راهگشا نبود، بهتر است رویکرد خود را تغییر دهد.
متوسلانی افزود: جشنواره فیلم یاس در چهار دوره‌ای که از برگزاری آن می‌گذرد ثابت کرده در مسیر تحقق به اهداف خود موفق عمل می‌کند.
سیروس الوند، سخنران بعدی این نشست، نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره فیلم یاس برای فیلم‌های ویدئویی، تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی با برگزاری جشنواره تخصصی رونق گرفته است و در مسیر رونق قرار دارد.
این کارگردان سینما، ادامه داد: در کنار رونق جشنواره‌ها باید به ساخت سالن‌های سینما هم توجه نشان دهیم. خیلی از شهرهای ایران با کمبود سالن مواجه هستند و در طول سال حتی یک فیلم هم در سینما نمی‌بییند.
الوند با تاکید بر اینکه شبکه نمایش خانگی به کمک شهرهای بی سالن سینما آمده است، گفت: هرچند کمبود سالن یکی از مشکلاتی بود که با توسعه شبکه نمایش خانگی رفع شد، اما همچنان باید برای ساخت سالن‌های سینما باید بودجه لازم را در نظر گرفت.
کارگردان فیلم «این سیب هم برای تو» سالن‌های سینما را عنصری برای زنده نگه داشتن انگیزه دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به سینماف موثر دانست و گفت: دیدن فیلم در سالن سینما جذاب است و جشنواره فیلم یاس برای زنده نگه داشتن انگیزه جوان‌ها در مدت برگزاری جشنواره فیلم‌های منتخب را برای مخاطبان نمایش می دهد و این اتفاق خوبی است.
دیگر سخنران این نشست مهدی صباغ زاده کارگردان پیشکسوت سینما با ذکر خاطراتی از تلاش نسل خود برای تولید فیلم و یادگیری مفاهیم در فیلمسازی را برای دانشجویان، گفت: طی مراحل مختلفی که در سینما تجربه کردیم، با وجود امکانات محدود و موانع زیاد تجربیات بسیاری از فیلمسازی به دست آوردیم و خیلی از دانش‌های فیلمسازی را در این دوران به دست آوردم.
وی ادامه داد: ما در آن دوران برای به نمایش درآمدن فیلم روی پرده سینما تلاش نمی‌کردیم و به شما علاقه‌مندان سینما هم توصیه می‌کنم که برای فیلمساز شدن عجله نکنید و ابتدا زبان سینما را کشف کنید.
کارگردان فیلم «سناتور» با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس، گفت: این جشنواره برای کمک و ارزش دادن به نسل جوان فیلمسازی برگزار می شود. شما هم با حضور در این مراسم هنری از تجربیات دیگران استفاده کنید.
صباغ زاده افزود: از میان فیلم‌هایی که برای پرده سینما ساخته می‌شود خیلی از آن مناسب نیست و می‌توانست ساخته نشود و وارد شبکه نمایش خانگی شود. این در حالی‌است که کارگردان آن برای تولید در سینما عجله کرده و یک اثر ابتر را در سینما خلق کرده است.
وی افزود: سینمای خوب و فیلم خوب مهم است، سینمایی که بتواند زبان خود را پیدا کند و مخاطب آن‌ را بفهمد.
یدالله صمدی آخرین سخنران این نشست بود که درباره برگزاری جشنواره فیلم یاس، گفت: هر رویداد سینمایی که به رشد و رونق سینما کمک کند برای نسل مفید خواهد بود.
کارگردان فیلم «پدر آن دیگری» افرود: نسل جوان و علاقه مند به سینما تشنه تجربه اندوزی و فیلم دیدن است و برگزاری جشنواره‌های این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
این کارگردان ادامه داد: جشنواره‌های سینمایی فرصت خوبی برای قرار گرفتن در موقعیت‌های اشنایی با تجارب فیلمسازان قدیمی است و پیشنهاد می‌کنم شما دانشجویان فیلمسازی از این فرصت بهره بگیرید.
وی افزود: البته اعتبار و اهمیت یک جشنوار به بخش مسابقه آن است که کیفیت آن را ارتقا می‌دهد.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از ۲۲ آذر آغاز و تا ۲۶ همین ماه در رامسر برگزار می شود..

تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad