Ad

در سومین نشست جشنواره فیلم یاس؛

سیروس الوند، محمد متوسلانی، مهدی صباغ زاده و یدالله صمدی تجربیات خود را با دانشجویان فیلمسازی در میان گذاشتند

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از 22 آذر آغاز و تا 26 همین ماه در رامسر برگزار می شود

سومین نشست جشنواره فیلم یاس با حضور مهدی صباغ زاده، سیروس الوند، محمد متوسلانی، یدالله صمدی و جمعی از دانشجویان فیلمسازی در سالن سینمای دانشگاه آزاد رامسر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین المللی جشنواره فیلم یاس، در ابتدای این نشست محمد متوسلانی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس، اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره رونق سینما است و برای دستیابی به این رونق باید ابتدا اهداف جشنواره را روشن کرد و برای دستیابی به این اهداف برنامه ریزی داشت.
این کارگردان و بازیگر سینما ادامه داد: برنامه ریزی را باید مدیران برگزاری جشنواره انجام ‌دهند. اگر می خواهیم حاصل جشنواره برای احوال سینما موثر باشد، باید برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.
کارگردان فیلم «کفش‌های میرزا نوروز» تحقیقات بعد از هر جشنواره‌ای را برای تحقق به اهداف برگزارگنندگان موثر عنوان کرد و گفت: رویکردهایی مثل میزان تاثیرپذیری مخاطب از جشنواره و رفع موانع موجود در زمینه کاری جشنواره را می توان با تحقیقات بعد از هر جشنواره مورد بررسی قرار داد و اگر جشنواره‌ای در این موارد راهگشا نبود، بهتر است رویکرد خود را تغییر دهد.
متوسلانی افزود: جشنواره فیلم یاس در چهار دوره‌ای که از برگزاری آن می‌گذرد ثابت کرده در مسیر تحقق به اهداف خود موفق عمل می‌کند.
سیروس الوند، سخنران بعدی این نشست، نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره فیلم یاس برای فیلم‌های ویدئویی، تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی با برگزاری جشنواره تخصصی رونق گرفته است و در مسیر رونق قرار دارد.
این کارگردان سینما، ادامه داد: در کنار رونق جشنواره‌ها باید به ساخت سالن‌های سینما هم توجه نشان دهیم. خیلی از شهرهای ایران با کمبود سالن مواجه هستند و در طول سال حتی یک فیلم هم در سینما نمی‌بییند.
الوند با تاکید بر اینکه شبکه نمایش خانگی به کمک شهرهای بی سالن سینما آمده است، گفت: هرچند کمبود سالن یکی از مشکلاتی بود که با توسعه شبکه نمایش خانگی رفع شد، اما همچنان باید برای ساخت سالن‌های سینما باید بودجه لازم را در نظر گرفت.
کارگردان فیلم «این سیب هم برای تو» سالن‌های سینما را عنصری برای زنده نگه داشتن انگیزه دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به سینماف موثر دانست و گفت: دیدن فیلم در سالن سینما جذاب است و جشنواره فیلم یاس برای زنده نگه داشتن انگیزه جوان‌ها در مدت برگزاری جشنواره فیلم‌های منتخب را برای مخاطبان نمایش می دهد و این اتفاق خوبی است.
دیگر سخنران این نشست مهدی صباغ زاده کارگردان پیشکسوت سینما با ذکر خاطراتی از تلاش نسل خود برای تولید فیلم و یادگیری مفاهیم در فیلمسازی را برای دانشجویان، گفت: طی مراحل مختلفی که در سینما تجربه کردیم، با وجود امکانات محدود و موانع زیاد تجربیات بسیاری از فیلمسازی به دست آوردیم و خیلی از دانش‌های فیلمسازی را در این دوران به دست آوردم.
وی ادامه داد: ما در آن دوران برای به نمایش درآمدن فیلم روی پرده سینما تلاش نمی‌کردیم و به شما علاقه‌مندان سینما هم توصیه می‌کنم که برای فیلمساز شدن عجله نکنید و ابتدا زبان سینما را کشف کنید.
کارگردان فیلم «سناتور» با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس، گفت: این جشنواره برای کمک و ارزش دادن به نسل جوان فیلمسازی برگزار می شود. شما هم با حضور در این مراسم هنری از تجربیات دیگران استفاده کنید.
صباغ زاده افزود: از میان فیلم‌هایی که برای پرده سینما ساخته می‌شود خیلی از آن مناسب نیست و می‌توانست ساخته نشود و وارد شبکه نمایش خانگی شود. این در حالی‌است که کارگردان آن برای تولید در سینما عجله کرده و یک اثر ابتر را در سینما خلق کرده است.
وی افزود: سینمای خوب و فیلم خوب مهم است، سینمایی که بتواند زبان خود را پیدا کند و مخاطب آن‌ را بفهمد.
یدالله صمدی آخرین سخنران این نشست بود که درباره برگزاری جشنواره فیلم یاس، گفت: هر رویداد سینمایی که به رشد و رونق سینما کمک کند برای نسل مفید خواهد بود.
کارگردان فیلم «پدر آن دیگری» افرود: نسل جوان و علاقه مند به سینما تشنه تجربه اندوزی و فیلم دیدن است و برگزاری جشنواره‌های این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
این کارگردان ادامه داد: جشنواره‌های سینمایی فرصت خوبی برای قرار گرفتن در موقعیت‌های اشنایی با تجارب فیلمسازان قدیمی است و پیشنهاد می‌کنم شما دانشجویان فیلمسازی از این فرصت بهره بگیرید.
وی افزود: البته اعتبار و اهمیت یک جشنوار به بخش مسابقه آن است که کیفیت آن را ارتقا می‌دهد.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از ۲۲ آذر آغاز و تا ۲۶ همین ماه در رامسر برگزار می شود..

تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • واکنش محسن یگانه به توقیف اموالش: دار و ندارم فدای یک تار موی ایران

    تریبون هنر: محسن یگانه به صدور حکم توقیف اموال خود واکنش نشان داد. به گزارش تریبون هنر، پس از انتشار یک مطلب جنجالی از سوی محسن یگانه در دوران جنگ، قوه قضاییه حکمی مبنی بر توقیف اموال این هنرمند صادر کرد و دلیل صدور این حکم طبق اعلام قوه قضاییه، […]

  • پیام متفاوت علی رفیعی به صدرعاملی

    تریبون هنر: علی‌رفیعی، در پی درگذشت مادر رسول صدرعاملی، در پیامی نوشت: «خبر فقدان ایشان چون فقدان مادرم مرا اندوهگین کرد. چاره‌ای جز لذت بردن از خیال‌های خوشی که برایمان ساخته نیست.» به گزارش تریبون هنر، علی‌رفیعی -کارگردان تئاتر- که در حال حاضر در پاریس حضور دارد در پیامی درگذشت […]

  • سیدضیا هاشمی

    تریبون هنر: سیدضیا هاشمی، تهیه‌کننده سینما با اشاره به شکل‌گیری نوعی انحصار سازمان‌یافته و مهندسی بازار در سینما بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، سینمای ایران نیازمند شفافیت، رقابت سالم، عدالت صنفی و جلوگیری از تبدیل شدن نهادهای فرهنگی و صنفی به حیاط خلوت جریان‌های انحصارطلب است. به […]

  • ماجرای شایعات مدام برای معین؛ از آهنگ تیم ملی تا کنسرت در ایران

    تریبون هنر: خواندن قطعه ای برای تیم ملی در جام جهانی، تازه ترین شایعه ای است که درباره معین منتشر شده که البته توسط این هنرمند، تکذیب شد. معین را می توان بی حاشیه ترین خواننده برجسته موسیقی ایران دانست. خواننده ای اخلاق گرا که در طی ۴۵ سالی که […]

  • اصغر فرهادی و کاترین دنو در جشنواره کن و تحلیل روزنامه گاردین

    ترییون هنر: اصغر فرهادی به همراه کاترین دنو و ونسان کسل در اولین اکران فیلم تازه اش در جشنواره کن، در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور پیدا کرد. به گزارش تربون هنر، شب گذشته فیلم «داستان های موازی» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن به نمایش درآمد و […]

Ad