Ad

محمد معتمدی اعلام کرد دیگر به تلویزیون نمی روم

محمد معتمدی در نامه ای به رئیس صدا و سیما: ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/ این ره که تو می روی به ترکستان است

محمد معتمدی پس از حضور در برنامه "حرف تو برف" با انتشار نامه ای به رییس صدا و سیما از حضور مجدد در جلو دوربین های صدا و سیما انصراف داد

تریبون هنر: محمد معتمدی پس از حضور در برنامه “حرف تو برف” با انتشار نامه ای به رییس صدا و سیما از حضور مجدد در جلو دوربین های صدا و سیما انصراف داد.

در این برنامه طبق هماهنگی های قبلی قرار بود محمد معتمدی به عنوان مهمان ویژه برنامه حضور داشته باشد و همچنین علاوه بر نمایش تصویر نوازندگان، با آنها نیز گفتگو صورت پذیرد که در روند برنامه اتفاقات دیگری افتاد و معتمدی تنها سه دقیقه آنتن را در اختیار داشت.

متن نامه بدین شرح است:

« مدیریت محترم صدا و سیما جناب آقای دکتر علی عسکری

با سلام

این یک نامه سیاسی نیست بلکه نامه‌ای از سر دلسوزی و شاید دلسردی است. من فرزند فرهنگ همین خاک هستم و می‌دانم شما و دیگر خوانندگان این سطور از حرف هایم برداشتی جز از سر خیرخواهی نخواهید داشت .

نمی دانم دلیل یک هفته اصرار سازمان برای حضور من در آن برنامه کذایی چه بود؟ و اینکه چرا تمام شرایط ما برای حضور پذیرفته شد ولی در عمل اتفاقی دیگر افتاد و برنامه ای که می توانست جولانگاه فرهنگ و اصالت باشد به قتلگاه هنر و اندیشه بدل شد .

به هرحال اتفاقی که در شب یلدای ٩۵ برای من افتاد اتفاقی تلخ ولی خجسته بود .

اگر در رسانه شما به کسانی بی حرمتی شود که نماینده نوعی تفکر در جامعه هستند این بی حرمتی نه به یک شخص بلکه بی احترامی به نوعی اندیشه است. اندیشه ای که جای خالی آن امروز در رسانه ملی به شدت احساس می شود و شاید به همین دلیل است که این رسانه با ریزش عظیم مخاطب مخصوصاً در میان قشر فرهیخته جامعه روبرو گردیده است .

جناب دکتر علی عسکری، ما برای اصلاح آن رسانه محترم کاری نمی توانیم انجام دهیم چون عملاً اختیاری در آنجا نداریم ولی اختیار خود و حضور و عدم حضور خود را داریم. حضور نداشتن بنده و امثال بنده در برنامه های تلویزیون کمترین کاری است که برای صیانت از فرهنگ و تفکر اصیل ایرانی می توان انجام داد. گاهی حضور نداشتن خود حضوری تاثیرگذار است .

بنده تحصیلکرده دانشکده صدا و سیما هستم و شاید به همین خاطر در این سال‌ها همیشه تلاش کردم به دلیل تعلق خاطر نسبی ای که به آن رسانه داشتم در مجامع هنری و مطبوعاتی رابطه از دست رفته تلویزیون و قشر فرهیخته جامعه را به سهم خودم بهبود بخشم ولی متاسفانه در یلدای ٩۵ به بیهوده بودن این تلاش پی بردم .

جناب دکتر علی عسگری، شما یک شخصیت انقلابی هستید. صدا و سیما برای خروج از بحران مخاطب و تاثیرگذاری گسترده، نیاز به انقلاب دارد؛ انقلاب اندیشه و انقلاب عملکرد .

می دانم که جنابعالی و متولیان فرهنگ و رسانه اهداف بلندی در سر دارید و باید پرچمدار و قافله سالار تعالی فرهنگ و هنر فاخر باشید ولی با این رویکرد و با این بینش و با یکّه تازی برنامه سازان و مجریان کوته نظر و عامی در آن رسانه محترم قطعاً این هدف والا محقق نخواهد شد .

به قول سعدی : ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/ این ره که تو می روی به ترکستان است

از آثارم می توانید در جای درست استفاده کنید ولی از حضور در جلوی دوربین های فاقد اندیشه معذورم بدارید .

با نهایت احترام / سید محمد معتمدی»

تاریخ انتشار :۱ دی ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • واکنش محسن یگانه به توقیف اموالش: دار و ندارم فدای یک تار موی ایران

    تریبون هنر: محسن یگانه به صدور حکم توقیف اموال خود واکنش نشان داد. به گزارش تریبون هنر، پس از انتشار یک مطلب جنجالی از سوی محسن یگانه در دوران جنگ، قوه قضاییه حکمی مبنی بر توقیف اموال این هنرمند صادر کرد و دلیل صدور این حکم طبق اعلام قوه قضاییه، […]

  • پیام متفاوت علی رفیعی به صدرعاملی

    تریبون هنر: علی‌رفیعی، در پی درگذشت مادر رسول صدرعاملی، در پیامی نوشت: «خبر فقدان ایشان چون فقدان مادرم مرا اندوهگین کرد. چاره‌ای جز لذت بردن از خیال‌های خوشی که برایمان ساخته نیست.» به گزارش تریبون هنر، علی‌رفیعی -کارگردان تئاتر- که در حال حاضر در پاریس حضور دارد در پیامی درگذشت […]

  • سیدضیا هاشمی

    تریبون هنر: سیدضیا هاشمی، تهیه‌کننده سینما با اشاره به شکل‌گیری نوعی انحصار سازمان‌یافته و مهندسی بازار در سینما بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، سینمای ایران نیازمند شفافیت، رقابت سالم، عدالت صنفی و جلوگیری از تبدیل شدن نهادهای فرهنگی و صنفی به حیاط خلوت جریان‌های انحصارطلب است. به […]

  • ماجرای شایعات مدام برای معین؛ از آهنگ تیم ملی تا کنسرت در ایران

    تریبون هنر: خواندن قطعه ای برای تیم ملی در جام جهانی، تازه ترین شایعه ای است که درباره معین منتشر شده که البته توسط این هنرمند، تکذیب شد. معین را می توان بی حاشیه ترین خواننده برجسته موسیقی ایران دانست. خواننده ای اخلاق گرا که در طی ۴۵ سالی که […]

  • اصغر فرهادی و کاترین دنو در جشنواره کن و تحلیل روزنامه گاردین

    ترییون هنر: اصغر فرهادی به همراه کاترین دنو و ونسان کسل در اولین اکران فیلم تازه اش در جشنواره کن، در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور پیدا کرد. به گزارش تربون هنر، شب گذشته فیلم «داستان های موازی» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن به نمایش درآمد و […]

Ad