Ad

در نشست فیلم گشت ارشاد 2 عنوان شد

سعید سهیلی: اگر شما انصار حزب الله هستید من خود حزب الله ام

پولاد کیمیایی: احساس کردم اگر واکنش نشان ندهم وضعیت جسمی پدرم به خطر می افتد

تریبون هنر: سعید سهیلی کارگردان گشت ۲ گفت: پیش‌بینی می‌کنم سال آینده سال بدی برای سینما باشد زیرا ما در این چند روز در جشنواره سینما ندیدیم بلکه فیلم دیدیم. این فیلم عین سینماست و برای تماشاچی ساخته شده است.

سعید سهیلی در نشست رسانه‌ای این فیلم گفت: باید دو جمله به دوستانم بگویم آدم‌ها حقوق بسیاری دارند و درباره اکثر حقوق مردم صحبت شده اما درباره حق دوست داشتن و دوست نداشتن کمتر صحبت شده است. یکی از حقوق اولیه هر آدمی این است که هر چیزی را دوست داشته باشد یا نه و به خاطر آن مورد ملامت و سرزنش قرار نگیرد اما متاسفانه این اتفاق در جامعه ما کمتر دیده‌ می‌شود. در سینما نیز کمتر کسی که چیزی را دوست ندارد مورد اتهام قرار می‌گیرد.

این کارگردان اضافه کرد: حق هر آدمی است که هر چیزی را دوست بدارد یا نه، حتی در سینما نیز هیچ کارگردانی حق ندارد به دلیل آن که کسی فیلمش را دوست ندارد، دلخور شود. همه باید به هم احترام بگذاریم. من به احترام شما فیلم ساختم و شما هم به احترام کارگردان آن فیلم را می‌بینید.

سهیلی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره مدت زمان فیلم توضیح داد: من زمانی که این فیلم اکران شد در همه نمایش‌ها حضور داشتم تا واکنش مردم را ببینم و منتظر بودم جایی که تماشاچی خسته می‌شود را ببینم تا بخش‌هایی از دقایق فیلم را کم‌ کنم. ان‌شاءالله بعد از جشنواره نیز به قول معروف یک کیسه به آن می‌کشیم.

او که در حین صحبت‌هایش با شیطنت‌های ساعد سهیلی جلوی دوربین عکاسان مواجه شد، خطاب به او بیان کرد: بچه شیطنت نکن. ساعد سه ماهی در بیابان‌های اهواز بوده است و تازه امروز به شهر رسیده و چون شهر را دیده شیطنت می‌کند.

این کارگردان در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران که پرسید آیا ایده‌آل سینمای شما آن چیزی بود که ما روی پرده دیدیم؛ زیرا در فیلم با دیالوگ‌های سخیف روبرو بودیم، توضیح داد: من سال پیش یک آدم دیگری بودم و امسال نیز آدم دیگری هستم. دنیا در حال تغییر است و ما نیز تغییر می‌کنیم. فکر نمی‌کنم فیلم سخیف باشد زیرا به مخاطب احترام گذاشته است. قرار نیست ثابت کنم که فیلم من سخیف است یا نه.

سهیلی همچنین درباره این که اتفاقی که در اکران «گشت ارشاد» افتاده است، برای این فیلم نیفتد، توضیح داد: زمانی که برای فیلم «گشت ارشاد» آن اتفاق افتاد گفتم این شتری است که ممکن است در خانه من بنشیند و اگر آن را هی نکنیم، جلوی خانه دیگری می‌نشیند اما آن زمان خانه سینما خفقان گرفت. در حالی که هر کس یک عطسه می‌کرد، یک بیانیه می‌داد یا آن را تحریم می‌کرد اما دو فیلمی که به شدت می فروختند از پرده سینما پایین کشیده شد و خانه سینما نیز چیزی نگفت. در حالی که بچه‌های سینمایی در این باره خیلی کمک کردند و امیدواریم این اتفاق هیچ‌گاه برای سینما تکرار نشود و معتقدم خوشبختانه این افتاق نمی‌افتد زیرا ظرفیت جامعه ما بالا رفته است.

سعید سهیلی درباره حمله هایی که در زمان اکران گشت ارشاد ۱ به این فیلم شد گفت: گفتند انصار حزب الله با این فیلم مخالف است. گفتم اگر شما انصار حزب الله هستید من خود حزب الله ام. اگر شما بسیجی بعد از جنگ هستید من بسیجی زمان جنگم

او ادامه داد: آن زمان که یکی چپی و دیگری راستی بود و به صورت یکدیگر چنگ می‌زدند، گذشت. امروز یک چپی و یک راستی دست در دست هم می‌دهند و با هم صحبت می‌کنند. به هر حال امیدواریم اتفاق بدی برای این فیلم نیفتد؛ ضمن این که در این چند روز دیدم که تماشاچی با فیلم ارتباط برقرار کرده است. ما این فیلم را فقط برای مردم ساخته‌ایم.

این کارگردان با بیان این که «گشت ۲» عین سینما و برای تماشاچی ساخته شده است، افزود: اگر یک فیلم برای تماشاچی ساخته شود و او در سینما به آن بخندد، موفق است یا اگر فیلمی برای یک جشنواره خارجی ساخته شود و جایزه بگیرد پس موفق است.

پولاد کیمیایی نیز در بخشی از این نشست بیان کرد: ساخت فیلم کمدی در کشور ما بسیار سخت است و اگر بخواهیم درباره هر بخشی از جامعه بگوییم در آن سوءتفاهمی به وجود می‌آید. متاسفانه نقد در جامعه ما کمی عصبی شده و بزرگان ما را رنجانده است. استاد بیضایی که رفت، داریوش مهرجویی مورد بی‌مهری قرار گرفت و پدر مرا هم که دیدید.

سهیلی در ادامه صحبت‌های پولاد کیمیایی، گفت: من حاضرم برای هر کدام از اهالی سینما که تولد خودش یا بچه‌هایش است، فیلم‌برداری کنم، روی آن موسیقی بگذارم و آن‌را تحویل دهم اما سطح فیلم «قیصر» و «گوزن‌ها» را پایین نیاورید زیرا کیمیایی قله است.

حمید فرخ‌نژاد نیز بیان کرد: در مملکت ما فیلمسازی به ویژه در ژانر کمدی سخت است زیرا زمانی که در را محکم می‌بندیم حتی اتحادیه درسازان نیز به آن اعتراض می‌کنند. ایراد نقد در مملکت ما این است که در خلاء نقد می‌کنند و بحث نظارت و ممیزی موجب شده برای خیلی از اتفاق‌ها به خیلی چیزها دستیازی کنیم. فضایی که ما در آن نفس می‌کشیم خیلی مهم است.

پولاد کیمیایی همچنین گفت: احتمال دهید پدر من از نظر جسمی حالش خوب نبود، زیرا او ۷۵ سال دارد. شما خودت را جای من بگذار، شاید در آن حالت برایش‌ اتفاقی بیفتد و من نتوانم خودم را ببخشم. اگر ما جوانان فیلم بسازیم و به سمتمان گوجه‌فرنگی هم پرت کنند، ایرادی ندارد اما پدر من ۵۰ سال است که در سینماست و اگر من در حین نمایش فیلم واکنشی از خودم نشان دادم مقتضی شرایط بود.احساس کردم اگر واکنش نشان ندهم وضعیت جسمی پدرم به خطر می افتد

سعید سهیلی نیز در ادامه صحبت‌های کیمیایی بیان کرد: بچه‌های مطبوعات حرمت نگه می‌دارند اما قهرمان اول و آخر هر فرزندی پدرش است. حالا فکر کنید که آن پدر قهرمان یک ملت هم باشد. برای آن فرزند خندیدن به فیلم پدرش خیلی سخت است و ممکن است که ناخواسته فریادی از گلویش بیرون بیاید.

مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، امیر توسلی (موسیقی متن)، حسن ایوبی (تدوینگر)، مهدی محمدنژادیان (فیلمنامه نویس)، بهاره افشاری و سعید سهیلی (بازیگران) از دیگر عوامل حاضر در این نشست بودند

در ادامه می توانید عکس های میلاد بهشتی از این نشست را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

تاریخ انتشار :۱۹ بهمن ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • واکنش محسن یگانه به توقیف اموالش: دار و ندارم فدای یک تار موی ایران

    تریبون هنر: محسن یگانه به صدور حکم توقیف اموال خود واکنش نشان داد. به گزارش تریبون هنر، پس از انتشار یک مطلب جنجالی از سوی محسن یگانه در دوران جنگ، قوه قضاییه حکمی مبنی بر توقیف اموال این هنرمند صادر کرد و دلیل صدور این حکم طبق اعلام قوه قضاییه، […]

  • پیام متفاوت علی رفیعی به صدرعاملی

    تریبون هنر: علی‌رفیعی، در پی درگذشت مادر رسول صدرعاملی، در پیامی نوشت: «خبر فقدان ایشان چون فقدان مادرم مرا اندوهگین کرد. چاره‌ای جز لذت بردن از خیال‌های خوشی که برایمان ساخته نیست.» به گزارش تریبون هنر، علی‌رفیعی -کارگردان تئاتر- که در حال حاضر در پاریس حضور دارد در پیامی درگذشت […]

  • سیدضیا هاشمی

    تریبون هنر: سیدضیا هاشمی، تهیه‌کننده سینما با اشاره به شکل‌گیری نوعی انحصار سازمان‌یافته و مهندسی بازار در سینما بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، سینمای ایران نیازمند شفافیت، رقابت سالم، عدالت صنفی و جلوگیری از تبدیل شدن نهادهای فرهنگی و صنفی به حیاط خلوت جریان‌های انحصارطلب است. به […]

  • ماجرای شایعات مدام برای معین؛ از آهنگ تیم ملی تا کنسرت در ایران

    تریبون هنر: خواندن قطعه ای برای تیم ملی در جام جهانی، تازه ترین شایعه ای است که درباره معین منتشر شده که البته توسط این هنرمند، تکذیب شد. معین را می توان بی حاشیه ترین خواننده برجسته موسیقی ایران دانست. خواننده ای اخلاق گرا که در طی ۴۵ سالی که […]

  • اصغر فرهادی و کاترین دنو در جشنواره کن و تحلیل روزنامه گاردین

    ترییون هنر: اصغر فرهادی به همراه کاترین دنو و ونسان کسل در اولین اکران فیلم تازه اش در جشنواره کن، در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور پیدا کرد. به گزارش تربون هنر، شب گذشته فیلم «داستان های موازی» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن به نمایش درآمد و […]

Ad