Ad


از عرب نیا و فرخ نژاد تا کی مرام و درخشانی

اختلاف بازیگر و کارگردان پایان‌ کدام فیلم و سریال را عوض کرد؟

تریبون هنر: اختلاف بازیگر و کارگردان اتفاق تازه ای نیست. این مساله بارها در فیلم ها و سریال های مختلف رخ داده و همچنان هم ادامه خواهد داشت اما گاهی اوقات این اختلاف ها، به روند قصه لطمه می زند و باعث تغییر قصه و یا عوض شدن پایان فیلم یا سریال می شود

اختلاف منوچهر هادی کارگردان سریال «دلدادگان» با پانته آ بهرام و تغییر پایان سریال از تازه ترین این اختلافات است که مثل همیشه نارضایتی مخاطب از پایان قصه و بروز انتقادهای فراوان را به همراه داشته است. به همین بهانه چند نمونه ای از این اتفاق ها را مرور می کنیم

 

 

فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب‌نیا

پیش از اکران فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، اخبار مختلفی درباره وجود اختلافات میان او و فریبرز عرب‌نیا منتشر می‌شد. بخشی از اختلاف‌ها به تفاوت سلیقه حاتمی‌کیا و عرب‌نیا درباره شخصیت شهید چمران مربوط می‌شد و علاوه بر این اواسط فیلم برداری این فیلم، گویا فریبرز عرب‌نیا به علت تأخیر در حضور بر سر صحنه فیلم برداری، در اتاق گریم با ابراهیم حاتمی‌کیا دعوای لفظی و مشاجره کرده بود. با وجود همه اختلافات ریز و درشت، هر طور که بود فیلم برداری ادامه پیدا کرد تا این که او در سکانس پایانی فیلم حضور پیدا نکرد و با گریم کردن یکی از عوامل فیلم، صحنه آخر از نمای دور فیلم برداری شد.

آذر سال ۹۱، علت اختلاف فریبرز عرب‌نیا با ابراهیم حاتمی‌کیا و حضور نداشتن او در سکانس پایانی، موضوع بحث داغ برنامه «هفت» بود. او در گفت‌وگوی تلفنی با این برنامه توضیح داد که علت این اتفاق به مسائل مالی و دستمزد ارتباطی ندارد. چون زمان قراردادش با فیلم به پایان رسیده بود، برای ضبط سکانس پایانی سر صحنه حاضر نشده است و هماهنگی برای اتمام فیلم برداری فیلم در زمان مقرر، وظیفه عوامل بوده است.

 

 

حمید فرخ نژاد

حمید فرخ‌نژاد

اختلاف حمید فرخ‌نژاد و پرویز شیخ‌طادی به فیلم «روزهای زندگی» و یک مسئله مالی برمی‌گردد. البته در ماجرای این دو، نفر سومی هم وجود دارد که آن سرمایه‌گذار فیلم، یعنی سیمافیلم است. طبق گفته‌های پرویز شیخ‌طادی، چون این مؤسسه وابسته به صداو سیما نتوانسته بود به موقع بودجه فیلم را تامین کند و به همین دلیل روند فیلم برداری با مشکل مواجه شده بود، بنابراین حمید فرخ‌نژاد در اعتراض به این وضعیت حاضر نمی‌شود در ادامه پروژه حضور داشته باشد و سکانس‌‍‌های پایانی بدون حضور او فیلم برداری می‌شود.

پرویز شیخ‌طادی در واکنش به این اتفاق از رفتار فرخ‌نژاد گلایه کرده و او را مقصر دانسته بود، اما حمید فرخ‌نژاد هم سکوت نکرد و در مصاحبه‌ای جزئیات ماجرا را توضیح داد و گفت: به پیشنهاد شیخ‌طادی قرار شد مدتی در فیلم بازی نکند تا سیمافیلم که پیش از این به فرخ‌نژاد هم گفته بود پول ندارد، برای تأمین بودجه کاری کند، او هم می‌پذیرد، اما بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شود که فیلم برداری بدون او ادامه پیدا کرده است. راهکار هم این بوده که فیلم نامه بازنویسی و بخشی از سکانس‌هایی که او در آن‌ها حضور داشته حذف شود!

 

 

میلاد کی مرام

میلاد کی‌مرام

میلاد کی‌مرام هم جزو آن دسته از بازیگرانی است که به دلیل اختلاف با علیرضا بذرافشان کارگردان سریال «نابرده رنج» باعث تغییر پایان سریال و سرنوشت دو شخصیت شد. این سریال سال ۹۰ از شبکه ۳ روی آنتن رفت و موفق شد نظر مخاطبان را هم جلب کند.

قصه سریال در سال‌های جنگ می‌گذرد و در پایان، بعد از گذشت چندین سال می‌بینیم که «اسد» با بازی کامبیز دیرباز و «جابر» با بازی میلاد کی‌مرام، در جنگ شهید شده‌اند و «عماد» که جانباز است با خواهر «اسد» با بازی سحر دولتشاهی ازدواج کرده است. ماجرا از این قرار است که میلاد کی‌مرام از کارگردان سریال یعنی علیرضا بذرافشان خواسته بود نامش در تیتراژ جزو بازیگران اصلی باشد، اما وقتی درخواست او مورد قبول واقع نمی‌شود، او هم در قسمت پایانی سریال بازی نمی‌کند و باعث تغییر پایان قصه می‌شود! قرار بود خواهر «اسد» با «جابر» که ابتدای سریال می‌بینیم به یکدیگر علاقه دارند، بر سر قبر «اسد» و «عماد» باشند، که با قهر میلاد کی‌مرام این اتفاق نمی‌افتد و به جای «عماد» این «جابر» است که شهید می‌شود.

 

 

سام درخشانی

سام درخشانی

مهرماه سال ۹۲، سریال پلیسی «ماتادور» از شبکه یک سیما پخش شد. سام درخشانی، پولاد کیمیایی و مجید واشقانی در این سریال نقش پلیس را بازی می‌کردند. «مسیح» با بازی سام درخشانی متخصص خنثی کردن بمب بود و در یکی از قسمت‌های سریال، «مسیح» که یکی از شخصیت‌های اصلی پلیس محسوب می‌شد، به شهادت رسید. بعد از منفجر شدن تانکری که سام درخشانی راننده آن بود، در حالی که تصاویر «مسیح» نشان داده می‌شد، موسیقی غمگینی با صدای احسان خواجه‌امیری پخش شد.

مخاطبان هم بی‌خبر از این که چه ماجرایی پشت این اتفاق است، حسابی تحت‌تأثیر صحنه شهادت «مسیح» قرار گرفتند. درخشانی در مصاحبه‌ای درباره سریال انتقاداتی را مطرح کرد و ایراداتی به فیلم نامه و عملکرد کارگردان وارد دانست. سام درخشانی معتقد بود او و بقیه پلیس‌ها در این سریال نقش زیادی در قصه نداشتند و اثرگذار نبودند. به زعم او، وقتی اعتراض‌هایش دردی از نقص‌های قصه دوا نکرد، تصمیم می‌گیرد کار را ترک کند و پیشنهاد شهادت «مسیح» را به تهیه‌کننده می‌دهد و اتفاقاً پیشنهادش هم با استقبال روبه‌رو می‌شود.

 

 

پرویز فلاحی پور

پرویز فلاحی‌پور

سریال «دلنوازان» سال ۸۸ روی آنتن رفت و جزو سریال‌هایی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. حواشی مربوط به قهر بازیگر این سریال، قبل از پایان آن شروع شد و شنیده‌ها حاکی از آن بود که پرویز فلاحی‌پور در اعتراض به کم رنگ بودن نقش خود از ادامه بازی در سریال انصراف داده است که البته طولی نکشید تهیه‌کننده سریال این حواشی را تکذیب کرد. اواخر سریال، شخصیت «جهان» با بازی پرویز فلاحی‌پور طی اتفاقی ناپدید شد و در حالی که مخاطب تا پایان منتظر پیدا شدن او بود، در قسمت پایانی معلوم شد «جهان» کشته شده است.

از طرفی، چون شنیده‌ها درباره تغییر پایان سریال به ذهن مخاطبان جهت داده بود و چون این شخصیت جزو نقش‌های مهم سریال بود، پایان سریال «دلنوازان» هم اوضاع بهتری از «دلدادگان» نداشت. در زمان پایان آن سریال هم برای مردم عجیب بود که چرا او ناگهانی کشته شده است و این پایان زیادی برای شخصیتی مانند «جهان» مسخره به نظر می‌رسید. بالاخره بعد از حواشی تغییر پایان سریال، پرویز فلاحی‌پور طی مصاحبه‌ای گفت، چون آنفلوآنزا داشته نتوانسته در ادامه کار حضور داشته باشد و قهر نکرده است.

 

 

مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • لس انجلس تهران
    به بهانه ی هجومِ کم سابقه به "لس آنجلس،تهران"
    به جای قلع و قمع، به خودمان رحم کنیم
    یادداشت سیدمحمد کاظمی

    تریبون هنر: تینا پاکروان کارگردان توانایی ست که اگر نبود فیلم های قابل قبولی چون “خانوم” و “نیمه شب اتفاق افتاد” را نمی ساخت.پس اگر فقط کمی انصاف داشته باشیم ، استعدادی همچون پاکروان را پرپر نمی‌کنیم.حدود دو سال پیش این کارگردان خوش فکر که اتفاقا کنار دست بسیاری از […]

  • فردین ملک مطیعی بهروز وثوقی
    انتقاد تند نیما حسنی نسب از ستاره های این روزها
    از سلبریتی های دیروز تا صله بگیرهای امروز
    در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی

    تریبون هنر _ نیما حسنی نسب: به این عکس خوب دقت کنید؛ در هیاهوی هیچِ صله‌بریتی‌های امروزی، در هجومِ زشت و رعشه‌آور اخبار الکی و فهرست‌های جعلی و شعارهای سطحی که از بعضی بازیگرهای معروف این روزگار می‌شنویم، در معاشرت و مشارکتِ تهوع‌آورشان با اربابان پول کثیف و معاونت در پولشویی […]

  • تنگه ابوقریب
    دریچه‌ای به مفهوم مقاومت
    یادداشت کمال تبریزی درباره «تنگه ابوقریب»
    فقط باید دید

    تریبون هنر _ کمال تبریزی: «تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند ! مثل موسیقی‌ای که غیر قابل تقلید باشد ! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهرفرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است ! دریچه‌ای به […]

  • کیوان کثیریان
    نگاهی به ترکیب سینماها در هفته‌های اخیر
    قصه بی‌سروته، بازی‌های خیلی بد، بازیگرانی بسیار بدتر
    یادداشت کیوان کثیریان

    کیوان کثیریان:  نگاهی به ترکیب اکران سینماها در هفته‌های اخیر می‌تواند گویای حال و روز این روزهای سینمای ما باشد. نگاه معیوب مدیریت سینما که تشویق “سرمایه سالاری” نام گرفته نتیجه‌اش می‌شود همین. از ۱۳ فیلم روی پرده ۸ تایش از جنس فیلم‌هایی است که “کمدی” خوانده می‌شوند و در […]

  • ابراهیم گلستان و مسعود کیمیایی
    گلستان از انگلستان
    یادداشت «ابراهیم گلستان» برای سالروز تولد «مسعود کیمیایی»
    در تریبون هنر بخوانید

    تریبون هنر: «چیزی که مسعود در فیلم «قیصر» گفته بود مرا متوجه نوع دریافت و فکر او کرد، که تفاوت داشت با «ننه من غریبم» بازی‌های قصه‌هایی در تیره‌روزی دخترهای رعیت یا تیره‌کاری‌های پسرهای ارباب، و قس علی‌ذالک‌هایی که از اول سال های ۱۳۰۰ راه افتاده بود» این جملات بخش […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad