Ad

در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نامزد دریافت جایزه اسکار شد

«فروشنده» پیش از این موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگری از جشنواره کن شده بود.

تریبون هنر: فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی که به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شده بود، نامزد دریافت جایزه شد.

اسامی نامزدهای بخش های مختلف اسکار عصر روز سه شنبه پنجم بهمن ماه اعلام شد.

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی برای رسیدن به اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان با فیلم‌های «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده از آلمان، «تانا»‌ به کارگردانی مارتین باتلر و بنتلی دین از استرالیا، «زیر شن» به کارگردانی مارتین زاندولیت از دانمارک و«مردی به نام اووه» به کارگردانی هانس هولم از سوئد رقابت خواهد کرد.

فرهادی پیش از این برای «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرده بود. «فروشنده» پیش از این موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگری از جشنواره کن شده بود.

سایز نامزدهای هشتادونهمین دوره جوایز اسکار عبارتند از:

بهترین فیلم: «ورود»، «حصارها»، «هکسا ریج»، «حتی اگر سنگ ببارد»، «چهره‌های پنهان»، «لالا لند»، «شیر»، «منچستر کنار دریا» و «مهتاب»

بهترین کارگردان: دنیس ویلنو برای «ورود»، مل گیبسون برای «هکسا ریج»، دیمین شزل برای «لالا لند»، کنت لونرگان برای «منچستر کنار دریا» و بری جنکینز برای «مهتاب»

بهترین بازیگر مرد: کیسی افلک در «منچستر کنار دریا»، اندرو گارفیلد در «هکسا ریج»، رایان گاسلینگ در «لالا لند»، ویگو مورتنسون در «کاپیتان فانتاستیک» و دنزل واشنگتن در «حصارها»

بهترین بازیگر زن: ایزابل هوپر در «او»، روت نگا در «لاوینگ»، اما استون در «لالا لند»، ناتالی پورتمن در «جکی» و مریل استریپ در «فلورانس فاستر جنکینز»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: ماهرشالا علی در «مهتاب»، جف بریجز در «حتی اگر سنگ ببارد»، لوکاس هجز در «منچستر کنار دریا»، دیو پتل در «شیر» و مایکل شانون در «حیوانات شب‌زی»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: وایولا دیویس در «حصارها»، نایومی هریس در «مهتاب»، نیکول کیدمن در «شیر»، اوکتاویا اسپنسر در «چهره‌های پنهان» و میشل ویلیامز در «منچستر کنار دریا»

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: تیلور شریدان برای «حتی اگر سنگ ببارد»، دیمین شزل برای «لالا لند»، یورگوس لانتیموس و افتیمیس فلیپو برای «لابستر»، کنت لونرگان برای «منچستر کنار دریا» و مایک میلز برای «زنان قرن بیستمی»

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: اریک هایسرر برای «ورود»، آگوست ویلسون برای «حصارها»، آلیسون شرودر و تئودور ملفی برای «چهره‌های پنهان»، لوک دیویس برای «شیر» و بری جنکینز و تارل آلوین مک‌رینی برای «مهتاب»

بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «زیر شن» از دانمارک، «مردی به نام اووه» از سوئد، «فروشنده» از ایران، «تانا» از استرالیا و «تونی اردمان» از آلمان

بهترین انیمیشن بلند: «کوبو و دو تار»، «موآنا»، «زندگی من به عنوان یک کدو»، «لاک‌پشت قرمز» و «زوتوپیا»

بهترین فیلمبرداری: «ورود»، «لالا لند»، «شیر»، «مهتاب» و «سکوت»

بهترین مستند کوتاه: «۴.۱ مایل»، «Extremis»، «ویولن جو»، «سرزمین مادری من واتانی» و «کلاه سفیدها»

بهترین مستند بلند: «آتش در دریا»، «من کاکا سیاه تو نیستم»، «زندگی، انیمیشنی»، «او.جی: ساخت آمریکا» و «سیزدهم»

بهترین طراحی لباس: جوانا جانستون برای «متفقین»، کالین اتوود برای «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آن‌ها»، کانسولاتا بویل برای «فلورنس فاستر جنکینز»، مادلین فونتین برای «جکی» و مری زوفرس برای «لالا لند»

بهترین موسیقی متن: میکاچو برای «جکی»، جاستین هورویتز برای «لالا لند»، داستین اوهالوران و هاوشکا برای «شیر»، نیکلاس بریتل برای «مهتاب» و توماس نیومن برای «مسافران»

بهترین ترانه: «مصاحبه»‌ در «لالا لند»، «نمی‌توانم جلوی احساسم را بگیرم» در «ترول‌ها»، «شهر ستاره‌ها» در «لالالند»، «صندلی خالی» در «جیم: داستان جیمز فلوی» و «چقدر دور می‌روم» در «موآنا»

بهترین تدوین صدا: «ورود»، «دیپ‌واتر هورایزن»، «هکسا ریج»، «لالا لند» و «سالی»

بهترین میکس صدا: «ورود»، «هکسا ریج»، «لالا لند»، «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» و «سیزدهم»

بهترین طراحی صحنه: «ورود»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها»، «درود بر سزار»، «لالا لند» و «مسافران»

بهترین انیمیشن کوتاه: «پیر سیدر و سیگارها»، «وایشای نابینا»، «زمان قرضی»، «مروارید» و «پایپر»

بهترین تدوین: جو واکر برای «ورود»، جان گیلبرت برای «هکسا ریج»، جیک رابرتس برای «حتی اگر سنگ ببارد»، تام کراس برای «لالا لند» و جوی مک‌میلون و نت سندرز برای «مهتاب»

بهترین جلوه‌های ویژه تصویری: «دیپ‌واتر هورایزون»، «دکتر استرنج»، «کتاب جنگل»، «کوبو و دوتار» و «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان»

بهترین چهره‌پردازی: «مردی به نام اووه»، «پیشتازان فضا: ماوراء»، «جوخه انتحار»

بهترین فیلم کوتاه: «دشمنان درون»، «زن و ت‌ ژ و»، «شب‌های آرام»، «آواز» و «تایم‌کد»

تاریخ انتشار :۶ بهمن ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


*

code



یادداشت آرشیو

  • یادداشت بابک صحرایی درباره انیو موریکونه
    از بد اقبالی ماست که جوانی مان، مقارن با کهنسالی اسطوره هاست

    تریبون هنر: بابک صحرایی درباره انیو موریکونه نوشت: امروز انیو موریکونه در ۹۱ سالگی درگذشت. خوب عمر کرد اما هنوز مرگ برایش زود بود. انسان هایی همانند او حتی در کهنسالی هم که بمیرند دل آدم می گیرد نام انیو موریکونه یکی از نمادهای موسیقی فیلم است. او با جادوی […]

  • بابک صحرایی پرویز پرستویی سیروس الوند
    یادداشت بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی
    ناصر ملک مطیعی می گفت فکر نمی کردم یه روزی حاج کاظم زیر بغل فرمون رو بگیره

    تریبون هنر: بابک صحرایی برای تولد پرویز پرستویی نوشت: تولد پرویز پرستویی بهونه خوبی برای مرور هنرمندیه که توی جریان هنر و فرهنگ جامعه در حدود سی سال گذشته تاثیرهای مهمی داشته پرویز پرستویی در دهه هفتاد با فیلم هایی مثل آژانس شیشه ای، لیلی با من است، آدم برفی، […]

  • یادداشت جواد طوسی برای فرمان آرا و حکایت دریا
    زمانه آقا، زمانه!

    تریبون هنر _ جواد طوسی: پس از یک وقفه طولانی در فعالیت فیلمسازی بهمن فرمان‌آرا، حدیث نفس او در شروع کارش در یک دوران گذارِحساس در «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۹ )، جملاتی از این دست بود: «هراس من از مرگ نیست، هراس من از بیهوده زیستنه/ وقتی فیلمساز فیلم […]

  • حکایت دریا

    تریبون هنر: سعید عقیقی در نوشتاری تحت عنوان «دست ِ تاریک ، دستِ تاریک» نقطه نظرش را درباره جدیدترین ساخته‌ی بهمن فرمان آرا «حکایت دریا» که اکران آنلاین شده است، نوشت. یادداشت سعید عقیقی را در تریبون هنر بخوانید: « اصالت نومیدی شاید کلید درک واپسین ساخته فرمان آرا باشد؛ […]

  • تریبون هنر: حمید جبلی خیلی اهل گفتگو نیست و بویژه دستش چندان به نوشتن یادداشت‌های یادبود برای همکارانش نمی‌رود ولی این بار وقتی برای نگارش مطلبی یا خاطره‌ای از محمد علی کشاورز با او طرح موضوع کردیم، دست به قلم شد و در پاسخ به درخواست ما یادداشتی برای این […]

Ad
Ad
Ad