Ad


اصغر فرهادی در یک فیلم جشنواره کن

تریبون هنر: مستند «اتاق ۹۹۹» که شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌های با مهم‌ترین سینماگران معاصر از جمله اصغر فرهادی است، در جشنواره کن رونمایی می‌شود.

به گزارش تریبون هنر، در سال ۱۹۸۲، «ویم وندرس» کارگردان آلمانی از ۱۶ کارگردان همکار خود خواست تا در مورد آینده سینما صحبت کنند و در نتیجه فیلم «اتاق ۶۶۶» ساخته شد و اکنون، ۴۰ سال بعد، در کن یک کارگردان به نام «لوبنا پلیوست» از نسل جدیدی از فیلمسازان همین سوال را می پرسد: “آیا سینما، زبانی در شُرف گم شدن و هنری در شُرف مرگ است؟

۳۰ کارگردان مطرحی که در جشنواره کن در سال ۲۰۲۲ حضور داشتند، در اتاقی از هتل تنها می مانند و نظرات خود را درباره وضعیت کنونی هنر سینما و فیلمسازی که با ابزارهای بیانی و مصرفی جدید نمایش داده می شود، بیان می کنند. نتیجه یک گفتگوی گیرا، هوشمندانه، متناقض، سرگرم کننده و قابل تامل در مورد تغییرات اخیر تکنولوژیک و جامعه شناختی است که سینمای امروز را تحت تاثیر قرار داده است.

این مستند در بخش «مستندهایی درباره سینما» در قالب بخش کلاسیک جشنواره کن به روی پرده می‌رود.

«ویم وندرس»، «آدری دیوان»، «یواخیم تری‌یر»، «دیوید کراننبرگ»، «شانون مورفی»، «جیمز گری»، «آرنو دپلشن»، «لین رمزی»، «اصغر فرهادی»، «نداو لاپید»، «کلر دنی»، «دیوی چو»، «باز لورمن»، «آلیس وینکینگ بایا»، «اولیویه آسایاس» «پائولو سورنتینو»، «آگنس ژائوی»، «کریل سربرنیکوف»، «کریستین مونجیو»، «کلبر مندونسا فیلهو»، «آلبرت سرا»، «مونیا چاکری»، «نینجا تایبرگ»، «پیترو مارچلو»، «ربکا زلوتوفسکی»، «علی چری»، «روبن اوستلوند»، «کلمنت کوگیتوره» و «آلیس رورواکر»؛ ۳۰ کارگردانی هستند که در این مستند ۱۱۵ دقیقه‌ای مقابل دوربین رفته‌اند.

اصغر فرهادی در سال ۲۰۲۲ یکی از اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن بود و سال پیش از آن نیز با فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ هیات داوران کن شد.

 

مطالب مرتبط:

اصغر فرهادی: ممنوع الکار، ممنوع المعامله و ممنوع الخروجم

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad