Ad


فیلم «نگهبان شب» نماینده ایران در اسکار شد

تریبون هنر: با اعلام کمیته انتخاب، فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد.

به گزارش تریبون هنر، با اعلام کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، فیلم سینمایی «نگهبان شب» از میان سه نامزد نهایی، به اتفاق آراء به عنوان نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

 

اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار بعد از برگزاری جلسات متعدد و انتخاب سه نامزد نهایی، فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی سید رضا میرکریمی را به عنوان نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار سال ۲۰۲۴ برگزیدند.

 

در ابتدای نشست نهایی کمیته انتخاب که بعدازظهر امروز برگزار شد، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن قدردانی از اعضا برای بررسی‌های دقیق و بازبینی آثار توسط آنان که جملگی از سینماگران خبره و حاذق سینمای کشور هستند، گفت: صیانت از حق حضور و تلاش هنری سینماگران کشورمان برای معرفی توانایی‌های حرفه‌ای، فنی و محتوایی سینمای ایران در عرصه‌های جهانی را محفوظ می‌دانیم و امیدواریم از ظرفیت‌های سینما، طعم و رنگ نگرش ایرانی را بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های رشدیافته سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی، برای همه سینماگرانی که آثار آنان در این دوره مورد توجه کمیته انتخاب بود، تشکر کرد.

 

همچنین مرضیه برومند کارگردان و مدیرعامل خانه سینما پس از قدردانی از اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۴ و عرض خسته نباشید به آنان، اظهار کرد: گرچه شرایط به گونه‌ای است که گرایش سینماگران به سمت‌وسوی ساخت فیلم‌های سرگرم‌کننده افزایش یافته است، اما باید در نظر داشته باشیم که سینمای گونه اجتماعی بسیار مهم است، بنابراین انتظار می‌رود به این گونه سینمایی، رسیدگی و نگاه بیشتری شود.

 

در ادامه این نشست، رائد فریدزاده، معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و سخنگوی کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۴ درباره روند نماینده ایران به مراسم یادشده گفت: کمیته انتخاب بعد از برگزاری سلسله جلسات متعدد و بررسی ۴۲ اثر حائز شرایط، در مرحله نخست ۱۵ فیلم را برای بازبینی انتخاب و در نهایت با بررسی‌ چندباره، سه فیلم را به عنوان نامزد نهایی فهرست معرفی به آکادمی اسکار پیش رو، انتخاب کرد.

 

فریدزاده در ادامه اظهار کرد: سه فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی و «شهرک» از ساخته‌های علی حضرتی، آثار راه‌یافته به مرحله پایانی بازبینی و در نهایت انتخاب نهایی کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار بودند تا ضمن احترام به تمامی آثار بررسی‌ شده، یکی از این سه فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران راهی آکادمی اسکار ۲۰۲۴ شود.

 

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در پایان با تاکید بر ارج‌نهادن به تمامی آثار بررسی‌شده گفت: اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران پس از در نظر گرفتن تمامی جوانب، به اتفاق آراء فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی سید رضا میرکریمی را به عنوان نماینده نهایی سینمای ایران برای آکادمی اسکار ۲۰۲۴ انتخاب کردند.

 

فیلم سینمایی «نگهبان شب»، بیست‌ونهمین نماینده معرفی‌شده سینمای ایران به آکادمی اسکار است که در سال ۲۰۲۴، برگزاری نودوششمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد.

 

منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی، علیرضا حسینی، احمد مرادپور، محمد داوودی، اکبر نبوی، پرویز شیخ‌طادی، بهروز شعیبی و رائد فریدزاده (دبیر کمیته)، اعضای تشکیل‌دهنده کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۴ بودند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۹ شهریور ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad