Ad

گفته های عجیب خسرو دهقان درباره دوستی داریوش مهرجویی و عباس کیارستمی

خسرو دهقان: اگر مهرجویی فریاد و زاری می‌کند برای کیارستمی، نگران خودش است، می‌گوید لطفا به من توجه بفرمایید

آیا مهرجویی که آن‌قدر غش و ضعف کرد برای کیارستمی، اصلا ارتباطی با او داشت؟ تا جایی که می‌دانیم، بعید است این دو نفر حتی یک چای تلخ با هم خورده باشند؟

تریبون هنر: خسرو دهقان، منتقد نام آشنا درباره دلسوزی های داریوش مهرجویی در مورد مرگ عباس کیارستمی در یک سال گذشته تحلیل عجیبی ارائخ داده است

به گفته خسرو دهقان، اگر داریوش مهرجویی برای کیارستمی فریاد و زاری می‌کند، در پی جلب توجه است.

خسرو دهقان منتقد سینما در گفت‌وگویی، درباره اسطوره ساختن از عباس کیارستمی سخن گفته است. او در بخشی از حرف‌های خود به داریوش مهرجویی تاخته و گفته است :«آیا مهرجویی که آن‌قدر غش و ضعف کرد برای کیارستمی، اصلا ارتباطی با او داشت؟ تا جایی که می‌دانیم، بعید است این دو نفر حتی یک چای تلخ با هم خورده باشند؟ این واقعیت است، آن اسطوره.»

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره دلیل ستایش کارگردانان بزرگی مانند اسکورسیزی از کیارستمی گفته است: «در دنیا چیزی وجود دارد به نام جشنواره و جشنواره‌بازی. الان آن‌قدر تعداد جشنواره‌ها زیاد شده است که دیگر به‌راحتی می‌شود فیلم به جشنواره فرستاد.

من شاگردی داشتم که در رشت از پشت میز کامپیوترش، فیلمش را به جشنواره‌ای در کره‌جنوبی فرستاد و برنده جایزه شد بدون اینکه از اتاقش خارج شود. غرضم این است که جشنواره‌بازی در دنیا مد شده است. آنها چانه خودشان را می‌زنند. اگر مهرجویی فریاد و زاری می‌کند برای کیارستمی، نگران خودش است، می‌گوید لطفا به من توجه بفرمایید.

فیلمسازان خارجی را هم که گفتی مثل ماهایی که اینجا روی این موج هستیم سوار موج کیارستمی می‌شوند تا بیشتر دیده شوند. اسکورسیزی در واقع در مقابل اسپیلبرگ که نماینده یک نوع دیگر سینماست می‌خواهد بگوید آن‌قدر به سینمایی مثل کیارستمی بند نکنید، سینمای دیگر هم وجود دارد. حالا چون این سینما وجود دارد، برویم از مسیر کیارستمی این کار را انجام بدهیم. خودش که مستقیم نمی‌تواند بیاید در قاب قرار بگیرد، مجبور است برود پشت کیارستمی قایم بشود.»

 

داریوش مهرجویی و عباس کیارستمی

تاریخ انتشار :۱۴ تیر ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad