Ad

نقد و بررسی قهرمان آخر در مشهد برگزار شد

جواد طوسی: دوستان می‌خواستند همه بخش‌های مربوط به بازی بهروز وثوقی را بردارند

شما اگر با شخص مشکل دارید نمی‌توانید تاریخ را کتمان کنید

تریبون هنر: جلسه نقد و بررسی مستند «قهرمان آخر» عصر روز شنبه ۱۷تیر ماه با حضور جواد طوسی(کارگردان) در سالن شماره پنج سینما هویزه مشهد برگزار شد.

سالن شماره سینما هویزه در این جلسه مملو از مشتاقان و البته منتقدان سینمای کیمیایی بود که باعث شد جلسه نقد و بریسی به درازا کشیده شود و تقریبا اغلب حاضران نظرات خود را مطرح کردند.

 

سخت می‌شود به خلوت فیلم‌سازی‌هایی از نسل کیمیایی و تقوایی و مهرجویی راه یافت

طوسی در ابتدا درباره چرایی ساخت این مستند صحبت کرد:« زمانی من به صرافت ساخت این فیلم افتادم سه فیلم درباره کیمیایی ساخته شده بودند که گفت‌وگو محور بودند و سعی داشتند از طریق افراد مختلف به دنیا و آثار کیمیایی راه پیدا کنند ، اما من می‌خواستم خلاف عادت عمل کنم.»
او ادامه داد:« البته این‌گونه هم نبوده که من همین طوری جلو رفته و از دل انبوه‌ی متریال فیلمی ساخته باشم. طرح داشتم و می‌دانستم چه کار می‌خواهم بکنم. مثلا همین حضور و پرسه زنی کاملا یک نگاه کنایه‌آمیز است. از طرف دیگر سعی کردم از دل میزانسن‌ها بتوانم وصف حال سینمای متاخر و معاصر مسعود کیمیایی را نشان دهم.»
طوسی در پاسخ به این سوال که چرا مسعود کیمیایی دائم در حال گفتگو، راه می‌رود و لوکیشن عوض می‌کند، گفت: «این اتفاق از قبل با صحبت‌هایی شفاهی که با آقای کیمیایی داشتم رخ داد .می‌خواستم به نوعی وصف حال کیمیایی باشد. یک نکته دیگر هم این‌که سخت می‌شود به خلوت فیلم‌سازی‌هایی از نسل کیمیایی و تقوایی و مهرجویی راه یافت ، به همین خاطر زمان فیلم برداری کار طول کشید.»

دوستان می‌خواستند همه بخش‌های مربوط به بازی بهروز وثوقی را بردارند

طوسی هم‌چنین درباره این‌که چرا از مهم‌ترین بازیگر فیلم‌های کیمیایی با این که قسمتهای زیادی از بازی‌اش در این مستند دیده می‌شود، صحبتی نشد، گفت: «ما خیلی رایزنی کردیم که یکی از سرفصل‌هایی فیلم‌مان بهروز وثوقی باشد ولی واقعیتش این بود که نمی‌شد درباره او مفصل صحبت کرد نمی‌خواستیم حرف بریده و کوتاه هم بزنیم. به هر حال منم قبول دارم که فیلم از این جهت دارای نقص است اما خب با هر طریقی که شد اجازه نمایش گرفت. در صورتی که دوستان می‌خواستند همه بخش‌های مربوط به بازی آقای وثوقی را بردارند. ولی من تاکید داشتم که این کار یک اثر مستند است و شما اگر با شخص مشکل دارید نمی‌توانید تاریخ را کتمان کنید. البته که نه فقط ایشان که باید با خیلی از بازیگران شاخص فیلم‌های آقای کیمیایی می‌پرداختیم که متاسفانه نشد.»

 

تاریخ انتشار :۱۹ تیر ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر

    تریبون هنر:‌مهرداد بخشی:‌ ترکیب هیئت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر، پنج روز مانده به آغاز جشنواره معرفی شدند. همانطور که انتظار می‌رفت داوران این دوره از جشنواره که به نوعی دوران بلوغ آن حساب می‌شود، افرادی هستند که صورت سینمایی آشنایی دارند و خود کارنامه آنها نشان‌دهنده نوعی پختگی است. […]

  • نقد شب یلدا به قام بابک صحرایی با باری محمدرضا فروتن

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: موسیقی از شناسه های مهم سینمای کیومرث پوراحمد است. مروری بر فیلم های او نشاندهنده توجه همیشگی این کارگردان به موسیقی متن و گهگاه ترانه است. او در تمام سال های فیلمسازی اش از موسیقی به عنوان عنصری کارآمد و اثرگذار استفاده کرده و شناخت […]

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad