Ad

نگاهی به ۱۰ فیلم بد سال ۲۰۱۷

بدترین فیلم های ۲۰۱۷ معرفی شدند: ناکامی تام کروز و نیکول کیدمن

۱۰ فیلم در فهرست بدترین فیلم‌های سال از ژانرهای مختلف جای گرفته‌اند

تریبون هنر: منتقدان هالیوود ریپورتر بدترین فیلم‌هایی را که سال ۲۰۱۷ راهی پرده‌های نقره‌ای شدند، انتخاب کردند.

۱۰ فیلم در فهرست بدترین فیلم‌های سال از ژانرهای مختلف جای گرفته‌اند از کمدی‌های لوسی که خنده‌ای به لب نمی‌آورند تا فیلمی که ساختش سروصدای زیادی به پا کرد.

در این میان فیلم هایی دیده می شوند که امید زیادی به موفقیت شان وجود داشت. در برخی از این فیلم ها بازیگرانی به ایفای نقش پرداخته اند که از موفق ترین ستاره ها در گیشه سینما هستند. اما سال ۲۰۱۷ سالی بود که بسیاری از معادلات را به هم ریخت. گویا دیگر دوران بعضی فیلم ها و ستاره به سر آمده

در این میان ناکامی نیکول کیدمن و تام کروز بیش از دیگران به چشم می خورد. نیکول کیدمن سال هاست که با انتخاب های خوب و بازی های زیبایش در مسیری مطمئن و موفق قدم برداشته. تام کروز نیز چنین شرایطی دارد و بخشی از موفق ترین فیلم های سال های اخیر را بازی کرده. سال ۲۰۱۷ اما سال ناکامی این دو ستاره پرفروغ بود

 

به ده فیلم بد سال ۲۰۱۷ نگاهی داشته باشیم

 

دوباره خانه

۱۰- «دوباره خانه»

فیلمی با بازی رییس ویتراسپون در نقش یک مادر تنها که با مردی جوان‌تر از خود آشنا می‌شود. این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی هیلی میرز-شی‌یر بود در قالب فیلمی رمانتیک شبیه‌سازی شده و تلاش کرده تا از تجربه والدینش که در چند دهه گذشته در سینما کار کرده بودند، الهام بگیرد. با این حال این فیلم به طرزی باورنکردنی ضعیف است و با صحنه‌آرایی تخت و بی‌روح، بازیگری سرهم‌بندی شده و لنگ‌لنگان بر مبنای فیلمنامه‌ای بی‌وقفه و فارغ از تار و پودی در هم تنیده، بیشتر شبیه یک سیتکام تلویزیونی طولانی است که خنده‌هایش را هم از آن حذف کرده‌اند.

 

ملکه صحرا

۹. «ملکه صحرا»

فیلم جدید ورنر هرتسوگ بر مبنای زندگی کاشف بریتانیایی گرترود بل با بازی نیکول کیدمن است؛ زنی که درک وی از فرهنگ به بازسازی جهان عرب در اوایل دهه ۱۹۰۰ کمک کرد. با این حال این فیلم شبیه بسیاری از فیلم‌های هرتسوگ است. قهرمان اصلی خودش را در پس زمینه گم می‌کند و انزوا آینه‌ای در برابر ذهنیات اوست. با وجود تلاش کارگردان برای بیرون آوردن شعری لیبرال از دل عناصری که در اختیار داشته، تنها داستانی تخت و اخلاقی را برای ما بدون ماجرایی که در عمل بتواند برانگیزاننده باشد، روایت کرده است.

 

گارد ساحلی

۸. «گارد ساحلی»

نمی توان فکر کرد هر برنامه متوسط و موفق تلویزیونی قابل تبدیل شدن به یک فیلم سینمایی بلند باشد. یک مثال بسیار درست آن همین فیلم است که از برنامه تلویزیونی درباره گاردهای ساحلی الهام گرفته و با وجود بهره گرفتن از دواین جانسون و زک افرون شبیه یک فیلم تلویزیونی سرگرم کننده درآمده که هیچ چیز بیشتری برای جذب مخاطب ندارد. این فیلم کمدی-اکشن به کارگردانی ست گوردون دومین فیلمی است که دواین جانسون در کنار الکساندرا داداریو جلوی دوربین رفته است. در فیلم «سن آندریاس» نخستین همکاری آنها رقم خورده بود.

 

لیگ عدالت

۷. «لیگ عدالت»

خلق قصه‌های فزاینده از بتمن و سوپرمن و متاسفانه با اضافه شدن زن شگفت‌انگیز، مخلوطی از یک سری از ابرقهرمان‌هاست که نه انسجامی دارد و نه موجب می‌شود مخاطب بخواهد چیز بیشتری از این دست در آینده ببیند. خستگی، تکرار و شیوه‌ای متکبرانه بن افلک در ارایه نکته‌های کلیدی این سبک، تکراری و کلیشه‌ای است. این فیلم پنجمین فیلم در مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی کریس تریو و جاس ویدون است. از جمله بازیگران آن می‌توان به بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، ری فیشر، ازرا میلر، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، جی. کی. سیمونز و کیران هایندز اشاره کرد.

 

Hnl fvtd

۶. «آدم برفی»

این فیلم که اقتباسی از رمان یو نسبو جنایی‌نویس نروژی است که سال ۲۰۰۷ به کتابی پرفروش بدل شد، به کارگردانی توماس آلفردسون کارگردان دست چپی و پرطرفدار سوئدی و با بازی مایکل فاسبندر تلاشی گزافه‌گویانه و بی‌طنز است. ترکیب کار ذره‌ای هماهنگی روی صحنه ندارد و بیشتر دیالوگ‌ها شبیه یک پیش‌نویس دلخراش اولیه است که پایانی ناخوشایند دارد. حسین امینی و پیتر استروگان نویسندگان فیملنامه و ربکار فرگوسن و شارلوت کنزبور دیگر بازیگران آن بودند.

 

مومیایی

۵. «مومیایی»

یونیورسال تلاش داشت تا با کمک تام کروز و راسل کرو بازگشت هیجان‌انگیزی به هیولای کلاسیک داشته باشد. با این حال در فیلمی در ژانر دلهره‌آور ساخته آلکس کورتزمن، تام کروز اندکی جسارت و به میزان خیلی کمتری جذابیت وارد این فیلم کرده است. شخصیت او یک فرد جدی و محکم است؛ یک گروهبان ارتش که به صورت مخفیانه عتیقه‌هایی را از منطقه جنگی عراق چپاول می‌کند. نویسندگی فیلم را دیوید کپ، کریستوفر مک‌کوری و دیلن کاسمن برعهده داشتند تا نسخه جدیدی از فیلمی به همین نام در سال ۱۹۹۹ جلوی دوربین برود.

 

طوفان جهانی

۴. «طوفان جهانی»

این فیلم درباره مصیبتی سیاره‌ای به معنی حمایتی دو ساعته از نمایش تکنیکال است. کارگردان فیلم دین دولین فیلم را به ترکیبی از هر چیز ممکن بدل کرده که معلوم نیست سعی دارد چه کار بکند. یک فیلم بزرگ و خسته کننده و پرسروصدا که فیلمنامه را خودش با همکاری پل گیوت نوشته و در عین حال چند قاعده اصلی بازی را فراموش کرده است. این فیلم در سبک اکشن و علمی–تخیلی از سوی برادران وارنر اکران شد و جرارد باتلر و جیم استرجس از بازیگران آن هستند.

 

کتاب هنری

۳. «کتاب هِنری»

در این فیلم نائومی واتس در نقش مادر یک پسر نابغه بازی می‌کند که مادرش را متقاعد می‌کند تا ماموریتی هیجان‌انگیز را در ژانر فاجعه‌آمیز ترکیبی انجام دهد. همه چیز در یک قاب خانوادگی شروع می‌شود و به طور ناگهانی به ملودرامی منتهی می‌شود که سرانجام با هیولایی در قبرستان تکمیل می‌شود. در عین حال پای یک دختر بی‌پناه که علیه ناپدری‌اش که پلیس هم هست، با ماجرا باز می‌شود. این فیلم به کارگردانی کالین ترورو و نویسندگی گِرگ هِرویتز توسط فوکس فیچرز اکران شد.

 

Valerian-and-the-City-of-a-Thousand-Planets-International-Poster

۲. «والرین و شهر هزار سیاره»

فیلم جدید علمی-تخیلی لوک بسون با بازی دین دی‌هان و کارا دلوین در قرن بیست و هشتم که تلاش برای نجات جهان دارد، یک اشتباه فاحش است: نامشخص، بدون جذایبت، غیرقابل تشخیص و غیرقابل تحمل. این فیلم واقعا شایسته دریافت جایزه دوم تمشک طلایی هست.

 

nine_eleven

۱. «۹/۱۱»

داستان‌های زیادی درباره قهرمانی‌های مردم در ۱۱ سپتامبر گفته شده و می‌تواند باز هم گفته شود اما جای تاسف است که چارلی شین برای بازگشت به صحنه دراماتیک برای بازی در این فیلم انتخاب شده است. این تریلر که نوشته و کارگردانی شده توسط مارتین گویگی است درباره پنج نفر است که در آسانسور برج تجارت جهانی در آن روز سرنوشت ساز حضور دارند. یک فیلم سهل، بی‌ارزش، استثمارگرانه و وحشتناک که بر مبنای یکی از رویدادهای تراژیک ملی ساخته شده است. این فیلم ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ اکران شد و تنها ۱۹۲ هزار دلار فروخت.

تاریخ انتشار :۸ دی ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad