Ad

شاعرانگی کن و ساده بنویس

سیامک عباسی در کارگاه ترانه بابک صحرایی: معتبرترین و محترم ترین آرتیست موسیقی پاپ فارسی از ۵۰ سال پیش تا الان «فرهاد» است

اگر امروز ابتذال می بینیم تقصیر خودمان است

تریبون هنر: سیامک عباسی در بخشی از صحبت هایش در کارگاه ترانه بابک صحرایی به تحلیل ساختار ترانه برای برقراری ارتباط با مخاطب پرداخت. او ساده نویسی را نیاز اصلی ترانه امروز دانست. ساده نویسی ای که به دور از سطحی نوشتن باشد

سیامک عباسی در کارگاه ترانه بابک صحرایی گفت:

« نیاز مخاطب این نیست که ببیند شما چقدر شاعری. خیلی وقت ها ترانه سراها برای کل کل با دیگر ترانه سرا ترانه خود را می نویسند و به نیاز مصرفی مخاطب توجه نمی کنند. معتقدم اگر امروز ابتذال می بینیم تقصیر خودمان است. انقدر آمدیم ماجرا را پیچیده و تکنیکال کردیم که مخاطب نفهمید و اثر را درک نکرد. ساده بنویس و حرف مهمی بزن. شاعرانگی کن و ساده بنویس»

سیامک عباسی به با اشاره به فرهاد مهراد و ارزش آثارش گفت: «معتبرترین و محترم ترین آرتیست موسیقی پاپ فارسی از ۵۰ سال پیش تا الان همچنان فرهاد مهراد است. ایشان کلمه قلمبه سلمبه ای به کار می برد؟ حرفی می زند که نشود فهمید؟ قله موسیقی پاپ که این چنین است ما چرا بیاییم و سختش کنیم»

این خواننده، ترانه و آهنگساز مولف در پایان درباره آثار فرهاد در اواخر عمرش اظهار داشت: «شما هرچه جلوتر می روی و سن ات بیشتر می شود جدی تر می شوی. فان زندگی ات پایین می آید و فکر زندگی ات بالاتر می رود»

گزارش ویدئوی کامل «کارگاه ترانه بابک صحرایی» با حضور سیامک عباسی را در اینجا ببینید

 

تاریخ انتشار :۱۱ دی ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad