Ad


کارگاه ترانه بابک صحرایی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود

تریبون هنر: کارگاه ترانه بابک صحرایی به صورت حضوری و آنلاین در دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود

بابک صحرایی که از پرکارترین ترانه سراهای بیست ال اخیر است سال هاست که کارگاه ترانه خود را در سطحی حرفه ای برگزار می کند.

کارگاه ترانه بابک صحرایی در سال ۱۳۸۷ راه اندازی کرد. جلسات این کارگاه در ۱۳ سال گذشته به صورت مداوم برگزار شده اند. در دوره کرونا، بعد از دو ماه تعطیلی، بابک صحرایی برگزاری جلسات به صورت آنلاین را آغاز کرد و در یک و سال نیم گذشته، کلاس ها به صورت دو الی سه بار در هفته برگزار شده اند و همچنان نیز برگزاری آنلاین کلاس ها ادامه دارد.

دوره جدید کارگاه ترانه بابک صحرایی قرار است در دو بخش مجزا، به صورت حضوری و آنلاین برگزار شود

مباحثی که در این کلاس ها تدریس می شوند عبارتند از:

قافیه در ترانه
قالب های شعری و انطباق با ترانه
وزن در ترانه: اوزان عروضی و اوزان مبتنی بر لحن و ریتم های موسیقی
بدیع لفظی و معنوی در ترانه که گاهی متضاد نقش شان در شعر است
سوژه پردازی در ترانه: داستانی، تکیه کلامی و اسم خاص
تلفیق اوزان شعری در ترانه
ترجیع بند و نقش و کارکرد آن در ترانه
اصول داستان نویسی و انطباق آن بر ترانه
دستور زبان فارسی
هرمونوتیک زبان
شناخت زبان آرگو و نقش مهم آن در ترانه
تاریخ ترانه
انواع ادبی در شعر (حماسه، غنا و ادب دراماتیک) و انطباق آن بر ترانه
سبک شناسی در شعر و تحلیل آن در ترانه
مکتب های ادبی و انطباق آن بر ترانه
بیان و معانی در شعر و انطباق آن بر ترانه
نگارش و ویرایش در ترانه
نقد ادبی در ترانه: از نقد نظری و عملی و نظریه محاکات تا فرمالیسم، ساختگرایی، نقد نو و نظام های علوم انسانی
و در انتها:
نوشتن ترانه روی ملودی

با توجه به واکسیانسیون اکثریت جامعه، دوره های حضوری برگزار می شوند و در کنار آن دوره های آنلاین نیز در ادامه روند یک سال و نیم اخیر این کارگاه، برگزار خواهند شد.

ثبت نام در این کارگاه ترانه از طریق تلفن های ۸۸۹۲۱۵۴۴ و ۸۸۷۲۰۸۰۳ و صفحه کارگاه ترانه در اینستاگرام به آدرس @kargahtaraneh انجام می شود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۹ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad