Ad

اظهارات جنجالی بازیگر قدیمی فرانسوی

بریژیت باردو: زنان بازیگر برای گرفتن نقش با تهیه کننده لاس می زنند بعد می گویند آزار جنسی دیدیم

متن مصاحبه را در تریبون هنر بخوانید

تریبون هنر: «بریژیت باردو»، بازیگر کهنه کار فرانسوی ادعای بسیاری از زنان بازیگر در رابطه با آزارهای جنسی و جنبش «من هم» را «ریاکارانه» خواند.

چند هفته ای است که ستاره های زن هالیوود به افشاگری درباره آزارهای جنسی که در این سال ها از سوی همکاران خود دیده اند پرداخته اند. جنبشی هم به اسم  MeToo یا «من هم» پس از رسوایی جنسی «هاروی واینستین»، تهیه کننده بزرگ هالیوود در فضای مجازی راه افتاد و صدای زنان آزار دیده سراسر دنیا شد.

صدها زن با دو کلمه «من هم» و هشتگ #MeToo ، از تجربه های شخصی خود از آزار و اذیت جنسی نوشتند و این جنبش فراگیر شد.

«بریژیت باردو»، ستاره ۸۳ ساله سینما در مصاحبه ای با مجله «پاریس مچ» گفت در بیشتر موارد ادعای این بازیگران «ریاکارانه»، «مسخره» و «ناخوشایند» بود.

خانم «باردو» می گوید بسیاری از زنان بازیگر برای گرفتن نقش خوب در فیلم با تهیه کننده ها لاس می زنند اما برای جلب توجه می گویند که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

به عقیده «بریژیت باردو»، این ادعاها بیشتر از اینکه به نفع آنها باشد به ضرر آنها خواهد بود.

او می گوید در طول فعالیت هنری اش هرگز مورد آزار جنسی قرار نگرفته و اگر کسی از زیبایی و اندام او تعریف می کرده، برایش خوشایند بوده است.

پیش از «بریژیت باردو»، «کاترین دنوو» بازیگر فرانسوی نیز در نامه ای سرگشاده از کارزار «من هم» در شبکه های اجتماعی انتقاد کرد.

خانم «دنوو» پس از انتشار این نامه مورد انتقاد شدید قرار گرفت و از قربانیان آزار جنسی معذرت خواست.

«بریژیت باردو» پس از بیست سال فعالیت در عرصه سینما، در سال ۱۹۷۳ و زمانی که تنها چهل سال داشت بازنشسته شد.

او با بازی در فیلمهایی چون «و خداوند زن را آفرید» به اوج شهرت و محبوبیت رسید.

از «بریژیت باردو» به عنوان یکی از زیباترین و لوندترین ستاره های سینما در همه دوران ها یاد می شود.

او از زمان بازنشستگی، زندگی اش را وقف حیوانات کرده است و به نظر می رسد از انسان ها دلزده شده است.

خانم «باردو» چندین بار به خاطر اظهار نظرهایی با رنگ و بوی نژادپرستانه در دادگاه حاضر شد و جریمه پرداخت.

تاریخ انتشار :۳۰ دی ۱۳۹۶

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad