Ad

به گزارش تریبون هنر

اکبر زنجانپور: توشیرو میفونه الگوی بازیگری ام بود / کسی با دانشگاه رفتن بازیگر نمی شود

تا سال 1370 هیچ درآمدی از تئاتر نداشته ام

تریبون هنر: اکبر زنجانپور، بازیگر کهکنه کار تئاتر، سینما و تلویزیون، توشیرو میفونه که در ایران به ریش قرمز معروف است را الگوی بازیگری خود دانست

به گزارش تریبون هنر، اکبر زنجان پور جمعه شب، ۲۹ دی ماه در گفتگویی رادیویی از فعالیت خود در عرصه بازیگری از دوران نوجوانی تا امروز سخن گفت و به بیان خاطرات جالبی پرداخت. این بازیگر کهکنه کار عرصه تئاتر درباره الگوهای بازیگری اش در شروع کار هنری اظهار داشت:

«دو بازیگر بوده اند که روی من تاثیر زیادی داشتند. یکی توشیرو میفونه از ژاپن و دیگری اسموکتنفسکی. بازیگری که نقش هملت را در ورژن روسی اش بازی کرد. یادم هست در آن دوران خیلی ها از مثلا مارلون براندو تعریف می کردند و بازی او را دوست داشتم من اما عاشق بازی های توشیرو میفونه بودم. آن نوع نگاه و بیان و بازی همیشه برای من زیبا بوده و تحت تاثیر قرار می گرفتم. مارلون براندو هم قطعا بازیگر بسیار خوبی است. او بازیگری بود که خودش را بازی می کرد»

اکبر زنجانپور در ادامه بیان کرد که تا سال ۱۳۷۰ هیچ درآمدی از تئاتر نداشته ام. او در توضیح این اتفاق گفت: تا قبل از سال ۱۳۷۰، هر دستمزدی هم که می گرفتم کمتر از هزینه حتی رفت و آمدم بود و به همنی خاطر می توانم درآمدی از تئاتر نداشتم.

بازیگر سریال های «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق« درباره وضعیت تئاتر در ایران گفت: « بعضی از اهالی تئاتر هستند که کارشان هم مالی نیست اما سالی چند بار به کشورهای مختلف فرستاده می شوند و به عنوان نماینده ای از تئاتر ایران آثاری را روی صحنه می برند اما در واقع چیزی در چنته ندارند

اکبر زنجانپور در بخش دیگری از سخنانش درباره تحصیل در رشته بازیگری گفت: دانشگاه به تو درس بازیگری نمی دهد و در داشنگاه بازیگی یاد نمی گیری. رفتن به دانشگاه و درس بازیگری خواندن باعث می شود در محیطی قرار بگیریم که مربوط به هنر است و مدام درباره هنر در آن صحبت می شود و از این جهت ارزشمند است اما خود بازیگری را باید روی صحنه آموخت

 

تاریخ انتشار :۳۰ دی ۱۳۹۶

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad