Ad

در جشن تولدش عنوان کرد

اکبر زنجانپور: موش ها اجازه نمی دهند در تئاتر شهر فعالیت کنیم

تریبون هنر:‌ اکبر زنجانپور همزمان با سالروز تولدش از وضعیت مجموعه تئاترشهر گله کرد و با لحنی کنایی ابراز تاسف کرد که موش‌ها در این مجموعه اجازه فعالیت نمی‌دهند.

به گزارش تریبون هنر، ششمین نشست عصر کارگردان به انگیزه سالروز تولد اکبر زنجانپور، کارگردان و بازیگر باسابقه تئاتر برگزار شد.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، این نشست در ادامه سلسله نشست‌های «عصر کارگردان» و به منظور ثبت خاطرات شفاهی تاریخ تئاتر ایران در تالار استاد عباس جوانمرد برپا شد که طی آن از جایگاه اکبر زنجانپور تقدیر شد.

در ابتدای این نشست محمد رحمانیان که اجرای این برنامه را نیز برعهده داشت، با برشمردن ویژگی‌های برجسته هنری کارنامه بازیگری و کارگردانی اکبر زنجانپور اجراهای او را جزء ماندگارترین اجراهای تئاتر ایران دانست که هرگز از یاد علاقه مندان فراموش نخواهد شد.
سپس محمد علی نجفی با یادآوری خاطرات و همکاری‌هایش با اکبر زنجان‌پور به ویژه در فیلم سینمایی «گزارش یک قتل» از او به عنوان یکی از درخشان‌ترین بازیگران چند دهه اخیر تئاتر ایران یاد و ابراز امیدواری کرد دوباره فرصت همکاری با این پیشکسوت تئاتر ایران را به دست آورد.

بهزاد فراهانی نیز در سخنانی از رفاقت بیش از پنجاه ساله‌اش با زنجان‌پور و آموختن آئین جوانمردی از او گفت.

فراهانی با اشاره به اینکه سال‌های دور بازیگر اصلی پایان‌نامه این هنرمند بوده است، اجرای آن نقش را یکی از درخشان‌ترین فعالیت‌های کارنامه کاری خود دانست.

او به اهمیت احترام به پیشکسوتان اشاره و آرزو کرد این احترام همیشگی و توام با واقعیت باشد.

پس از پخش ویدیویی از نمایش‌های سال‌های دور اکبر زنجان‌پور و بازی‌های درخشان او، مجید مظفری در سخنانی، از حمایت‌های همیشگی زنجانپور از خود در روزگاری که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود، گفت.

مظفری از روزهایی سخن گفت که به جز اکبر زنجان‌پور هیچ کس جواب سلامش را نمی‌داد و حمایت‌های او بود که مسیر فعالیت هنری را برایش هموارتر کرد.

مسعود دلخواه، استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر سخنران بعدی مراسم بود که از قدرت بازیگری زنجان‌پور گفت و وی را کاریزماتیک‌ترین بازیگر تئاتر ایران معرفی کرد.

در ادامه مراسم، ایرج راد نیز از روزهایی گفت که نمایش ارزشی والا داشت و همه هنرمندان یار و غمخوار یکدیگر بودند و از دوستی و رفاقت دیرینه‌اش با اکبر زنجانپور ابراز خوشحالی کرد و گفت به این رفاقت مفتخر است.

شهرام گیل‌آبادی، رئیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران هم درباره آثار رادیویی اکبر زنجان‌پور و روزهای پرفروغ رادیو گفت و به بررسی آثار نمایشی این هنرمند پیشکسوت و نقش‌های ماندگار او و همکارانش در رادیو پرداخت.

سپس اکبر زنجان‌پور طی سخنانی با تشکر از انجمن صنفی کارگردانان بابت برپایی این رویداد از حضور در این مراسم ابراز خوشحالی کرد و در ادامه از مسئولان تئاتر به دلیل خوب نبودن حال تئاتر شهر گله کرد و با کنایه عنوان کرد موش‌ها امکان اجرای مناسب را گرفته‌اند.
در پایان این مراسم تولدی برای اکبر زنجان‌پور برگزار شد و با حضور سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت لوح تقدیر این موسسه به همراه هدایایی از طرف انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و موسسه هنرمندان پیشکسوت به این هنرمند اهدا شد.

ناصر آقایی، بهرام ابراهیمی، احمدرضا اسعدی، اختر تاجیک، احسان حاجی‌پور، محسن حاجی‌یوسفی، محسن حسینی، محمدجواد حق‌شناس، محمدحسن خدایی، محمدرضا خسرویان، مسعود دلخواه، سعید ذهنی، ایرج راد، محمد رحمانیان، صدرالدین زاهد، اکبر زنجان‌پور، سهراب سلیمی، فخریه سلیمی، آرش سنجابی، شمسی صادقی، جهانگیر طاهری، رضا عربی، عباس عظیمی، بهزاد فراهانی، نوید فرحمرزی، شکرخدا گودرزی، مجید گیاه‌چی، شهرام گیل‌آبادی، منظر لشگری، فریدون محرابی، آرام محضری، مجید مظفری، مهدی میامی، علی میلانی، محمدعلی نجفی، بابک والی و … دراین مراسم که به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران برگزار شد، حضور داشتند.

 

جشن تولد اکبر زنجان پور

تاریخ انتشار :۱۰ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad