Ad

در گفت و گو با «تریبون هنر» گفته شد:

علیرضا قرایی منش: بیشتر وقت خود را صرف تهیه آلبوم سومم می کنم

+ حضور بابک صحرایی، روزبه بمانی و حامد صوفی پور در آلبوم جدیدم قطعی است

تریبون هنر- سام شرف زاده: علیرضا قرایی منش که چند روز پیش قطعه جدیدش با نام «امید دارم» را با همکاری بابک صحرایی به عنوان ترانه سرا منتشر کرده است، در خصوص آینده موسیقایی و آلبوم جدید خود که در قطعات آن در مراحل مختلف تولید و تهیه قرار دارند گفت و گویی انجام داده که در ادامه آن را می خوانید:

 

 

 

این روزها مشغول چه کاری هستید؟

 

آلبوم دوم من در سال نود و دو منتشر شد و این روزها بیشتر وقت خود را صرف تهیه آلبوم سومم می کنم.

 

 

کمی در خصوص آلبومتان بگویید. عوامل آلبوم مشخص شده اند؟
مثل همیشه آهنگسازی تمامی قطعات با من است چرا که فضای کاری و احساسی خودم را می شناسم و نتیجه خوبی هم برای من داشته. در حوزه تنظیم آهنگ ها هم تقریبا هشتاد درصد کارها را خودم تنظیم می کنم. قسمتی را هم به عهده دوستانی می گذارم که حال و هوای موسیقایی آن ها به من نزدیک است و سلیقه من را می دانند. مهران خلیلی قطعا در آلبوم من حضور دارد و به احتمال زیاد رضا تاجبخش نیز در کنار ما خواهد بود. نکته دیگر این است که میکس و مستر قطعات را هم خودم انجام می دهم.

 

 

حضور چه کسانی به عنوان ترانه سرا در آلبوم سوم شما قطعی شده است؟

بابک صحرایی، روزبه بمانی و حامد صوفی پور ترانه سراهایی هستند که قطعا از ترانه هایشان استفاده خواهم کرد. شاید آلبوم من با ترانه های همین سه عزیز جمع شود و شاید ترانه سرای دیگری هم به آلبوم اضافه شود.

 

 

اینکه عنوان کردید مثل همیشه آهنگسازی همه قطعات را خودتان انجام می دهید، شما را به مرز یکنواخت شدن یا حتی به تکرار رسیدن نزدیک نمی کند؟ این موضوع را چطور مدیریت می کنید؟

 

حرف شما را تا حدی قبول دارم و این برای افرادی است که در یک بازه زمانی نسبتا طولانی ملودی های ساخته خودشان را اجرا می کنند و عمر کاری من هنوز به آنجا نرسیده که من را به تکرار برساند. اما نکته ای که دوست دارم بدانم در خصوص آن صحبت کنم این است که گاهی مردم تفاوت سبک و استایل با به تکرار رسیدن را نمی دانند. به عنوان مثال می گویند تنظیم آهنگ های شما مثل هم است. مگر می شود در سبک موسیقایی من المان های اصلی تنظیم مثل گیتار باس یا کیک یا چیزهای دیگر را حذف کرد تا تنظیم فرق کند! خواننده در تنظیم یا ملودی سلیقه خودش را پیاده می کند و ساختار اصلی را که نمی توان عوض کرد. من همیشه سعی کرده ام موسیقی خوب گوش کنم و در ساخت ملودی از کپی کردن دور باشم.
بازخوردهای آخرین قطعه منتشر شده از شما که «امید دارم» نام داشت چه بود؟

 

من حدودا پانزده سال است که بابک صحرایی را می شناسم و به هر شکلی که بود همکاری در حوزه موسیقی بین ما اتفاق نیافتاده بود. همیشه سعی می کنم همکاری من با مولفین خودش رخ بدهد و جاری شود. این سلیقه من و است. با گذشت حدود پانزده سال همکاری من با بابک صحرایی شکل گرفت و در «امید دارم» سعی کردم با حفظ فضای همیشگی ام، تجربه متفاوتی داشته باشم این این اتفاق هم در ملودی و هم در تنظیم دیده می شود. حس ملودی همان حسی است که از ترانه گرفته ام و خدا را شکر می کنم که بازخوردهای خوبی از این کار داشته ام و امیدوارم همکاری ما ادامه دار باشد.

 

 

منبع: تریبون هنر

تاریخ انتشار :۴ مرداد ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad