Ad

نباید برای پول هرکاری کرد

علیرضا قرایی منش: نمی‌خواهم به خاطر فضای بازار روند کاری خودم را تغییر بدهم

امیدوارم به زودی خورشید موسیقی طلوع کند

تریبون هنر: علیرضا قرایی‌منش، خواننده‌ی موفق و گزیده‌کار و آهنگساز – تنظیم کننده توانای موسیقی کشور که با راه اندازی گروه ژوان حضورش در عرصه موسیقی را آغاز کرد. او اوایل سال ۹۳ اولین آلبوم مستقل خود را با نام «یه حالی دارم این روزا» و اوایل سال ۹۷ نیز دومین آلبوم را با نام «زمان» منتشر کرد. قرایی‌منش در بخش آهنگسازی و تنظیم نیز با خواننده‌های طراز اول موسیقی کشور از جمله حامی، نیما مسیحا، مهدی یغمایی، حمید خندان، امیر کهکشان و … همکاری داشته است. گفت‌وگوی تریبون هنر  با علیرضا قرایی منش که به زودی تک قطعه «مطمئن باش» را نیز منتشر خواهد کرد در ادامه بخوانید

نمی‌توانم به زور خودم را در فضایی که برای من نیست جا بیاندازم

علیرضا قرایی‌منش در رابطه با فضای کارهای موسیقایی‌اش به تریبون هنر گفت: درست است که کارهای من بیشتر فضای اسلو دارد اما به اعتقاد من هرکار اسلویی نمی‌تواند غمگین باشد و یا هر کار ریتمیکی لزوما نباید شاد باشد. من کارهای شش‌وهشت و هاووس هم داشته‌ام اما تجربه ثابت کرد که این فضا کار من نیست و من نمی‌توانم به زور خودم را در فضایی که برای من نیست جا بیاندازم. ضمن این که هیچ وقت دنبال‌رو خط بازار نبودم و نیستم و نمی‌خواهم به خاطر فضای بازار روند کاری خودم را تغییر بدهم.

 

هنرمند باید به مخاطب خط بدهد
او در ادامه گفت: من معتقدم اگر دنبال خط بازار باشم یعنی از مخاطب خط کاری می‌گیرم در صورتی که هنرمند باید به مخاطب خط بدهد. مردم خیلی دانش هنری و موسیقایی ندارند. درست شبیه یک کودک که علاقه‌ی بسیار به پاستیل و پفک دارد. مادر کودک به خاطر این که دل بچه را به دست بیاورد به او نمی‌گوید این خوراکی‌ها برای سیستم گوارشی‌اش ضرر دارد. به نظر من هنرمند باید به مخاطب خوراک خوب موسیقایی بدهد. به همین جهت من همیشه دنبال خط فکری خودم هستم و به آن ایمان دارم. برای همین پای اعتقادات موسیقایی‌ام ایستادم. حالا اگر سال‌ها هم طول بکشد تا به اهداف خودم برسم خط فکری‌ام را عوض نخواهم کرد. در کل باید عرض کنم، کارهای اکتیو نیز دارم ولی بیشتر در فضای پاپ‌راک هستند. خیلی الکترونیک‌باز نیستم. حتا اگر الکترونیک کار کنم نیم نگاهی هم به آکوستیک هم دارم.

کارهای پیش‌ تولید کنسرت را شروع کردم

قرایی‌منش در خصوص برگزاری کنسرت به تریبون هنر گفت: چون به تازگی از انتشار آلبوم «زمان» گذشته باید صبر کنم تا ۵، ۴ ماه دیگر بعد از آن به برگزاری کنسرت بپردازم. ضمن این که من ویدیوهای کنسرتم را منتشر می‌کنم و این موضوع کار را سخت‌تر می‌کند. فیلمبرداری خوب، تدوین و پالایش آن جان بسیار می‌خواهد و وقتی دست‌ تنها باشید کار سخت‌تر هم می‌شود. من به تنهایی مدیریت این کارها را به عهده دارم. اما در کل سعی‌ام بر آن است که گزیده کار باشم و کار خوب و حرفه‌ای ارایه‌ بدهم. من آدم کنسرت زیاد نیستم.

او در ادامه در مورد کنسرت‌هایش گفت: در حال حاضر کارهای پیش‌ تولید کنسرت را شروع کردم. چون کنسرت‌هایم را به صورت شخصی همراه با اسپانسر و تهیه‌کننده‌ی شخصی انجام می‌دهم و خوشبختانه با هیچ شرکتی قرارداد ندارم، باید برنامه‌ریزی‌های آن را هم خودم انجام بدهم. در واقع من خواننده‌ی مستقل هستم.

خواننده‌ی اجرای ارگانی نیستم
علیرضا قرایی‌منش در ادامه‌ی این گفت‌وگو در رابطه با اجراهای ارگانی به تریبون هنر گفت: خیلی تمایل به اجراهای ارگانی ندارم و خودم را درگیر آن نمی‌کنم. البته این به آن منظور نیست که اجرای ارگانی بد است یا خوب است. من خواننده‌ی اجرای ارگانی نیستم. ناگفته نماند هیچ وقت نباید در هیچ مورد مطلق و صد در صد صحبت کرد چون کسی از آینده خبر ندارد. شاید یک روزی هم من اجرای ارگانی داشته باشم. ولی در حال حاضر به آن فکر نمی‌کنم.

خیلی از دوستان فکر می‌کنند من کارهای خوب را برای خودم می‌سازم
وی در خصوص آهنگسازی و تنظیم برای خواننده‌های دیگر و فاکتورهایی که در نظر می‌گیرد این طور توضیح داد: قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنم، از زمانی که آلبوم خودم را منتشر کرده‌ام خیلی از دوستان فکر می‌کنند من کارهای خوب را برای خودم می‌سازم اما باید این توضیح را بدهم که برای من اسم و اعتبارم بسیار اهمیت دارد. اهمیت آن بیشتر از پول و مادیات است. همیشه سخت‌گیر و بسیار منضبط هستم حتا برای خواننده‌های جدید و  تازه آمده نیز وقت و انرژی می‌گذارم. من جوانی و وقتم را در موسیقی گذاشته‌ام نمی‌توانم به راحتی و به خاطر پول اعتبارم را نادیده بگیرم. اما در مورد فاکتورهایی که در نظر می‌گیرم برای همکاری باید بگویم سعی می‌کنم این نکته را در نظر بگیرم، خواننده‌ای که قرار است با هم همکاری کنیم حداقل‌های یک خواننده‌ی خوب را داشته باشد. حداقل تکنیک، حداقل صدای خوب و این که فالش نخواند.

نباید برای پول هرکاری کرد

او ادامه داد: دوست دارم خروجی کارم خوب باشد. تلاش می‌کنم کاری را انجام بدهم که بعد از انتشار و شنیدن آن راضی باشم. برای همین مدت‌هاست که قبل از همکاری موضوع را آنالیز می‌کنم. پیش آمده که به جهت کسب درآمد و بیزینس کاری را انجام دادم که بعد از انتشار و بازخورد کار، احساس کردم پولی که دریافت کردم تلخ شده و کار به من نچسبیده است. به همین دلیل حالم خوب نبوده و تصمیم گرفتم وسواس بیشتری داشته باشم. به هر حال همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که نیاز مالی و کسب درآمد را نمی‌شود نادیده گرفت اما نباید برای پول هرکاری کرد.

امیدوارم به زودی خورشید موسیقی طلوع کند
قرایی‌منش در پایان به تریبون هنر گفت: آرزو می‌کنم به زودی روزهای روشن به موسیقی برگردد و هر کسی به حق خودش برسد. با مروری در فضای مجازی و اینستاگرام متوجه می‌شویم که چه استعدادهای خوبی داریم که متاسفانه حمایت نمی‌شوند. امیدوارم به زودی خورشید موسیقی طلوع کند.

تاریخ انتشار :۲۳ خرداد ۱۳۹۷

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad