Ad

در نشست فیلم امپراطور جهنم

علی نصیریان: برای من اهمیت ندارد که یک فیلم سیاسی باشد یا نه

گزارش کامل و عکس های نشست «امپراطور جهنم» را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: نشست خبری فیلم «امپراطور جهنم» با حضور علی نصیریان و دیگر عوامل این فیلم و اجرای محمود گبرلو عصر  ۱۷ بهمن در پردیس گالری ملت برگزار شد.
در این نشست علی نصیریان بازیگر فیلم درباره حضورش در «امپراطور جهنم» گفت: انتخاب من برای بازی در این فیلم بر اساس شخصیت و قصه بود. برای من اهمیت ندارد که یک فیلم سیاسی باشد یا نه، بلکه کلیت اصل و کاراکتر است که برایم اهمیت دارد.
پرویز شیخ طادی در ادامه این نشست گفت: بعد از این فیلم ما یک کار دیگر هم خواهیم داشت. درواقع در ادامه «شکارچی شنبه» درمورد انحراف در جهان اسلام کار کردیم که محصولش این فیلم شد و قرار است یک سه گانه داشته باشیم.
صبا کمالی بازیگر فیلم نیز در بخشی از سخنان خود گفت: من امروز موفق نشدم فیلم را ببینم و اطلاعات‌ام در حد فیلمنامه است. تنها خط مشترک این فیلم و «شکارچی شنبه» مسئله دین است. من دیدم که سه سال این فیلمنامه توسط آقای شیخ طادی نوشته می‌شد و در بهترین زمان شکل گرفت. از سویی زمانی که سریال «میوه ممنوعه» را دیدم آرزو کردم که در مقابل آقای نصیریان بازی کنم و خوشحالم که در این کار به آرزویم رسیدم.
کوروش زارعی در ادامه بازیگر فیلم گفت: حدود چهل دقیقه از کار حذف شده است و چندین سکانس درخشان من هم حذف شده است. من برای نقشم خیلی زحمت کشیده بودم اما متاسفانه بخش‌های مختلفی از فیلم حذف شده که به کار ما صدمه زده است. کارگردان و تهیه کننده مجبور به حذف تکه‌هایی از فیلم شدند که بیشتر به نظر می‌رسد مسائل دیپلماتیک باعث آن شده است. ما نباید هنرمند را خنثی کنیم و من امیدوارم مسائل سیاسی از سینما فاصله بگیرد. خیلی از اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد، به کشور ما هم ارتباط دارد. ما چهل سال آزادی‌خواهانه در این منطقه زندگی کردیم و امیدوارم که حداقل اجازه دهند تا در مملکت خودمان کارمان را انجام دهیم.
خزایی تهیه کننده فیلم در ادامه گفت: شش سال قبل فیلمنامه‌ای را آقای شیخ طادی به من ارائه کردند که قرار بود، به عنوان سریال با تلویزیون کار کنیم. بعد از چهار سال هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو ما نبود. به ما می‌گفتند مسائلی که شما مطرح می‌کنید خیلی حساس است و به صلاح نیست با توجه به مسائل دیپلماتیک مطرح شود. من می گفتم گاهی یک هنرمند چیزی را می‌بیند که سیاستمداران نمی‌بینند. آقای شیخ‌طادی به من می‌گفتند چرا باید آنقدر جان بکنیم تا یک کار استراتژیک بسازیم. اما در نهایت چند نفر شخصا از ما حمایت کردند. فیلمی که امروز در سالن سینما می‌بینید، فیلم واقعی «امپراطور جهنم» نیست. این فیلمی‌ست که ما می‌توانستیم نمایش‌اش دهیم و به نظرم کسانی که سال گذشته این فیلم را قربانی کردند، باید پاسخگو باشند. دوستان آسوده باشید که این فیلم به هیچکس بر نمی‌خورد. مسائلی در مورد اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و … حذف شده است. آقای افروغ راحت باشید که این فیلم بارها سانسور شد و الان خنثی است. حالا هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه دادند!…
شیخ طادی گفت: ممکن است گاهی فکر کنید چرا سکانس‌ها خوب به هم نمی‌چسبند. این به دلیل سانسورهایی‌ست که اتفاق افتاده است. درنهایت این جواب هم شاید برای‌تان قانع کننده نباشد و شما فیلمی که دیدید را قضاوت می‌کنید.
شیخ‌طادی گفت: به من می‌گویند چرا فیلم سفارشی می‌سازید درحالی که هیچ جایی وجود ندارد که سینمای استراتژیک را مهندسی کند و سفارش دهد. در واقع من هستم که سفارش می‌دهم و شش سال دنبال آن می‌دوم. من راجع به هر کلاه و عمامه‌ای فیلم می‌سازم. به هزاران مدیر باید توضیح دهم درباره کارم و درنهایت سعی می‌کنم هر طور که شده است کارم را ارائه دهم. از میان این صدها کارگردان حداقل اجازه دهید دو کارگردان از کشوررشان دفاع کنند. این فیلم و قسمت بعدی آن به شکل یک پیش‌بینی بود. کار فیلمساز نشان دادن اتفاقات روز نیست بلکه کارش این است که از آینده بگوید. متأسفانه تاخیری که در نمایش این فیلم اتفاق افتاد باعث شد تا آن پیش‌بینی‌ها نشان داده نشد و در نهایت هم حذفش کردند.
علی نصیریان گفت: من از کار پژوهشی آقای شیخ‌طادی لذت می‌برم. او درمورد مسائل روز کار نمی‌کند بلکه کارش نیاز به پژوهش دارد.
او در ادامه تهدید شدنش به مرگ را به خاطر بازی در فیلم «شکارچی شنبه» تکذیب کرد.
محمد خزاعی هم گفت: در این مسیر که ما می‌رویم باید سختی‌ها و جراحت‌هایی را تحمل کنیم. آقای شیخ‌طادی می‌خواهد در قسمت آخر این سه‌گانه در مورد افراطی‌گری داخل ایران بگوید. این فیلم ما کاملا یک اثر نمادین است.

 

عکس های ساقی بلیغ از این مراسم را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad