Ad

بر طبق شنیده ها

به دلیل شباهت لوگوی فیلم به «پلی بوی»، تبلیغات تلویزیونی «خرگیوش» قطع شد

حبیب اسماعیلی: سالی که نکوست از بهارش پیداست

تریبون هنر: به دلیل شباهت لوگوی فیلم به «پلی بوی»، تبلیغات تلویزیونی «خرگیوش» قطع شد

تهیه کننده و پخش کننده فیلم سینمایی «خرگیوش» از قطع شدن تیزرهای تبلیغاتی این فیلم در تلویزیون خبر داد و گفت: تبلیغات این فیلم بدون اعلام قبلی و بیان علت آن، در تلویزیون قطع شد.

از طرف دیگر شنیده ها حاکی از آن است که دلیل توقیف تیزرهای فیلم «خرگیوش»، شباهت لوگوی آن به یک «کارتل مشهور هرزه‌نگاری» یعنی کمپانی پلی‌بوی است

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم سینمایی «خرگیوش» درباره قطع شدن تیزرهای تبلیغاتی این فیلم در تلویزیون اظهار کرد: من امروز صبح متوجه شدم که تیزرهای تبلیغاتی این فیلم را در تلویزیون بدون هیچ دلیلی قطع کرده‌اند.

او ادامه داد: در مجموع صداوسیما به فیلم سینمایی «خرگیوش» ۳۲ تیزر سراسری اختصاص داد، که نمایش این تبلیغات هم از روز گذشته آغاز شده بود و فقط سه یا چهار تیزر در روز گذشته پخش شد و امروز هم که جلوی آن را بدون اطلاع ما گرفته‌اند. این در حالی است که باید نمایش این تیزرها از شروع اکران این فیلم در سینماها شروع می‌شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خرگیوش» اضافه کرد: این اتفاق درحالی رخ داده است که این فیلم توانسته بدون هیچ ممیزی پروانه نمایش و اکران بگیرد، بنابراین مشکلی نداشت و با وجود آنکه امسال به نام “حمایت از کالای ایرانی” نامگذاری شده است فکر می‌کنم این شیوه‌ای که صداوسیما پیش گرفته درست نیست. باید از تمام فیلم‌ها حمایت شود اما با این حال دیده می‌شود که فیلم‌های خاصی از حمایت بیشتری برخوردار بوده‌اند. و معمولا به این شکل بوده که تا فیلمی دولتی روی پرده می‌آید، سینمای بخش خصوصی و مستقل کنار گذاشته می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال پیگیری علت این اتفاق هستیم، گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی هستیم شرایط به گونه‌ای است که سازمان‌ها به صورت نیمه تعطیل درآمده‌اند و واحد بازرگانی صداوسیما هم پاسخی به ما نداده است و به این ترتیب ما در حال از دست دادن زمان برای اطلاع‌رسانی و جا انداختن فیلم هستیم.

این تهیه‌کننده با تأکید بر اینکه این فیلم هیچ تبلیغاتی قبل از اکران آن نداشته و حتی در جشنواره هم نبوده، بیان کرد: یکی از ارگان‌های اصلی تبلیغات، صداوسیماست و به عنوان یک ارگان دولتی جزو وظایف اوست که از آثار سینمایی حمایت کند. ما هیچ امکانات دولتی برای ساخت و تولید این فیلم دریافت نکردیم و اگر قرار است که حمایت از این فیلم فقط شامل حال فیلم‌های تولیدی دولتی شود قطعا به تولیدات سینمایی لطمه خواهد زد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه ما نیازی به تبلیغات در شبکه‌های خارجی نداریم، گفت: از طرفی به ما می‌گویند که سازندگان فیلم حق پخش تبلیغات در شبکه‌های خارجی را ندارند در صورتی که آن تبلیغات به دیده شدن فیلم کمک می‌کرد و همچنین باعث می‌شد که مخاطبان از پای شبکه‌های ماهواره‌ای بلند شوند و به سینما بیایند. اکنون به جای اینکه صداوسیما از سینمای ایران حمایت کند و باعث دیده نشدن آن می‌شود.

پخش‌کننده فیلم سینمایی «خرگیوش» در پایان با بیان اینکه سالی که نکوست از بهارش پیداست، اظهار کرد: دائم هم همه مشکلات را گردن هم می‌اندازند و اگر صداوسیما بخواهد تا پایان سال چنین برخوردی با سینمای بخش خصوصی داشته باشد شرایط خوبی نخواهیم داشت و تاکنون صداو سیما به جز جبهه‌گیری چیزی نداشته است. به غیر از صداوسیما، سینماهای دولتی هم جز چند سالن محدود، از اکران این فیلم‌ها حمایتی نکرده‌اند.

تاریخ انتشار :۶ فروردین ۱۳۹۷

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیوریوسا

    تریبون هنر: سال ۲۰۲۴ برای صنعت سینما با ناامیدی‌هایی در گیشه نیز همراه بود، با فیلم‌هایی که باوجود بودجه‌های کلان و انتظارهای بالا، در جذب مخاطبان ناکام ماندند و برخی از آثار بزرگ سال نه‌تنها نتوانستند هزینه‌های خود را جبران کنند، بلکه نقدهای منفی گسترده‌ای را نیز به همراه داشتند. […]

  • یک هیأت انتخاب پربحث برای فیلم فجر با نگاهی به رکورداران ۴۳ دوره

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: معرفی اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر در حالی با واکنش‌های مثبت و منفی همراه بوده که هنوز مشخص نیست چه فیلم‌هایی متقاضی حضور در این رویداد شده‌اند و اگر اسامی این متقاضیان هم اعلام شود، شاید بتوان در آینده قضاوت منطقی‌تری درباره عملکرد هیأت انتخاب […]

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

Ad
Ad
Ad
Ad