Ad


حبیب اسماعیلی: شبکه جم به سینما کمک می‌کرد اما صدا و سیما….

تریبون هنر: حبیب اسماعیلی، پخش‌کننده فیلم «والدین امانتی» با تاکید براینکه دستگاه‌هایی که می‌توانند در تبلیغ سینما موثر باشند نباید ارتباط مردم و این هنر را قطع کنند، گفت:‌ زمانی تبلیغ فیلم‌های سینمایی توسط شبکه‌های ماهواره‌ای تاثیر زیادی داشت اما باید از صدا و سیما پرسید آیا کار بدی است که فیلم‌ها را تبلیغ کند تا سینما رونق بگیرد؟

 

حبیب اسماعیلی که این روزها فیلم «والدین امانتی» را روی پرده و «برای مرجان» را هم آماده اکران دارد، با اشاره به اینکه پیش از شروع اکران برای پخش تیزر از تلویزیون اقدام کرده ولی با شروع نمایش فیلم اتفاقی نیفتاد، اظهار کرد:

اکران فیلم از ۱۸ خرداد آغاز شد ولی تیزر را از یک هفته زودتر در اختیار گذاشتیم تا مسئولان تلویزیون ببینند که خبری نشد. کلا در این چند وقت عملکرد خوبی از آن‌ها ندیده‌ایم در حالی که با توجه به شرایط کرونایی، صدا و سیما از سینمای داخلی و بخش خصوصی باید حمایت می‌کرد. متاسفانه پخش تبلیغات فیلم‌ها کم و اغلب به زمان‌های نامناسب محدود می‌شود در صورتی که تلویزیون متعلق به مردم است و جزو وظایف این رسانه است که با توجه به ضررهای وارد شده به سینما در دو سال گذشته حمایت کند.

 

او افزود: فیلمسازان و سرمایه‌گذاران زیادی هستند که به دنبال دلالی و کارهای تجاری نرفتند و لازم است که از آن‌ها حمایت شود نه اینکه آنقدر تیزر را پخش نکنند تا وقتی فیلم به روزهای آخر اکران می‌رسد پخش کنند. گاهی می‌گویند که چند میلیارد تومان تیزر پخش کرده‌اند و ممکن است این تصور پیش آید که چقدر تعداد زیادی بود اما وقتی بررسی می‌کنید، می‌بینید بیشتر از هفت – هشت تیزر نبوده است.

 

حبیب اسماعیلی در پاسخ به تصمیمی که برای اکران در این مقطع گرفته نیز گفت: حدود ۲۰۰ فیلم پشت اکران مانده‌اند و نیاز است که فیلم‌ها نمایش داده شوند. اگر بخواهیم بگوییم زمان مناسبی برای اکران نیست باید به این هم فکر کنیم که برای سینما چه اتفاقی می‌افتد. سالن‌های سینما به خوراک نیاز دارند و حالا که سینماها بعد از دو، سه سال هنوز پابرجاست هستند، وظیفه ما نیز است که حمایت و فیلم‌ها را اکران کنیم آن هم در شرایطی که می‌دانیم وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست ولی به هر حال سینما هم یک تفریح است، اما با این وجود نمی‌دانم چه دشمنی و خصومتی با سینما وجود دارد که اینگونه برخورد می‌شود.

 

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما با بیان اینکه «همه در این مملکت مشغول کار هستند و فیلم‌هایی هم که اکران می‌شوند متعلق به همین مملکت هستند و این تلویزیون هم برای همین مردم است» گفت: زمانی شبکه ماهواره‌ای جم به صورت رایگان تیزر فیلم‌ها را پخش می‌کرد و چقدر تاثیر داشت، اما به دلایلی این ارتباط قطع شد و ما چشم انتظار هستیم که از طریق تلویزیون خودمان حمایت شویم که این اتفاق نمی‌افتد. در حال حاضر به غیر از همکاران خودمان و اهالی رسانه در حوزه سینما بیشتر مردم نمی‌دانند که فیلم‌های روی پرده چیست یا مثلاً اکران فیلم‌های جدید شروع شده است، این در شرایطی است که در گذشته سینماها بیلبورد داشتند و الان که به مجتمع و پردیس تبدیل شدند دیگر به آن شکل، تبلیغی در خیابان و سر در سینما نیست و بعضی هم فقط مانیتور دارند که تیزری از فیلم‌ها را نمایش می‌دهند، به همین دلیل واقعا برای من سوال است که اگر یک فیلم تبلیغ شود، مردم سراغ تماشای آن بروند، سینما رونق پیدا کند و تهیه‌کننده تشویق شود که فیلم‌های دیگری بسازد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا این کار بدی است؟ آیا متعلق به دشمن است؟

 

حبیب اسماعیلی افزود: تصور می‌کردیم رئیس جدید صدا و سیما که می‌آید دیگر شرایط مثل سابق نیست و اتفاق‌های خوبی می‌افتد، مخصوصاً با توجه به جلسه‌ای که خانه سینما و عوامل دیگر سینما با مدیران جدید داشتند اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و تیزرها با نگاهی سلیقه‌ای و همراه با ممیزی بررسی می‌شوند، در حالی که فیلم‌ها توسط وزارتخانه‌ای ( فرهنگ و ارشاد اسلامی) مجوز می‌گیرند که در شورای پروانه نمایش آن نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف با نگاه‌های متفاوت حضور دارند و درباره فیلم‌ها نظر می‌دهند پس دیگر احتیاج به بازبینی در جایی مثل تلویزیون نیست اما متاسفانه این اتفاق رخ می‌دهد.

 

او در پایان با اشاره به اینکه اکران «والدین امانتی» را با تعداد مناسب سالن سینما شروع کرده‌اند، گفت:‌ متاسفانه خیلی از مردم اطلاعی از اکران ندارند چون طبیعی است که حمایت رسانه‌هایی مثل صدا و سیما و نیز شهرداری در اطلاع‌رسانی اهمیت زیادی دارد، اما در بخش تبلیغات شهری اهالی سینما در وضعیتی نیستند که توان پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای بیلبوردهای شهری را داشته باشند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۱ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad