Ad

اختصاصی تریبون هنر

گزارش ویدئویی از نمایش «سس توت فرنگی» و گفتگو با عوامل آن

گفتگو با مهدی پاشایی، سحر صباغ سرشت، سمیرا حسن پور، رضا مهران و  مهدی زمین‌پرداز

تریبون هنر: گزارش ویدئویی از نمایش «سس توت فرنگی» و گفتگو با عوامل آن را در تریبون هنر ببینید

در این نمایش که نویسندگی آن را سپیده فلاح‌فر انجام داده ، سهیل برخورداری، سمیرا حسن‌پور، مهدی زمین‌پرداز، سحر صباغ‌‌سرشت، منصور عربی، پرستو علیزاده، علیرضا مهران نقش‌آفرینی کردند. مهدی پاشایی که آثار دیگری با موضوعات اجتماعی را روی صحنه برده این بار نیز به موضوعی اجتماعی و خانوادگی پرداخته است.

 

مهدی پاشایی: تئاتر در این مملکت عشق است

مهدی پاشایی در گفتگو با تریبون هنر گفت: این نمایشنامه در مورد خیانت است. منتها از آن جنس خیانت‌هایی که از نظر من در تئاتر کم‌ کار شده است. رابطه‌های پنهانی زن و شوهری یعنی زن و شوهرهایی که ما می‌بینیم در ظاهر زندگی خوبی دارند اما هم زن هم شوهر با افراد دیگری رابطه دارند و این جز دغدغه‌های من بود و دوست داشتم کار کنم. این موضوع درست مثل کار قبلی‌ام که داستان واقعی پدر و مادری بود که شیشه می‌کشیدند و فرزند خود را زنده آتش می‌زدن، دغدغه‌ی من شد.
پاشایی در پایان گفت: دوست دارم کار را ببینید. واقعیت این است که تئاتر برای من بیزینس نیست. کسانی که فکر می‌کنند در جمهوری اسلامی تئاتر منبع درآمد است بزرگ‌ترین اشتباه را می‌کنند و از خواب بیدار شوند. تئاتر در این مملکت عشق است یعنی شما یک جورایی از خودت سوبسید می‌گذارید تا تئاتر کار کنید. به همین دلیل خودم خواستم بلیط‌ها با تخفیف ۵۰% ارایه شود.

سحر صباغ سرشت: فکر می‌کنم تذکر و تلنگر در مورد این موضوع وظیفه هنرمندان است
در بخش دیگری از این گزارش سحر صباغ‌سرشت که در این نمایش در نقش «شیما» حضور دارد به تریبون هنر گفت: یک نکته‌ای که از نظر من بخشی از جذاب‌ترین خاصیت‌های نمایشنامه بود تا انتخاب و بازی کنم بار روان‌شناسانه‌ی اثر است. فکر می‌کنم تذکر و تلنگر آن در جامعه‌ی امروزی به لحاظ موضوعی وظیفه و مسوولیت ما هنرمندان است.

سمیرا حسن پور: «مینا» دچار یک شخصیت دوگانه شده
سمیرا حسن‌پور بازیگر نقش «مینا» نیز در خصوص این نمایش اظهار داشت: مینا یک دختری‌ست که متاسفانه در جامعه‌ی امروز زیاد می‌بینیم. می‌گویم متاسفانه چون یک سری خصوصیاتی را جبر زمانه و جامعه به او القا کرده که دچار یک نوع شخصیت دوگانه شده و آرامشی که در زندگی پیدا نمی‌کند در زندگی دیگران دنبال آن می‌گردد در زندگی‌هایی که شاید آنها هم مشکلات خاص خودشان را داشته باشند. قصه نمایش رئال است و درجامعه متاسفانه می‌بینیم این رابطه‌های به اصطلاح نویسندگان، ضربدری و مشکلات بین زن و شوهری پیش می‌آید و شاید خیلی راحت بشود آن را حل کرد.

رضا مهران: یک ماه تمرین با یک گروه حرفه‌ای و کارگردان خیلی خوب
یکی دیگر از بازیگران نمایش «سس توت‌فرنگی» رضا مهران که در نقش علی ظاهر شده است، درباره‌ی «سس توت‌فرنگی» می‌گوید: حدود یک ماه با یک گروه حرفه‌ای و بازیگرهای توانمند و کارگردانی خیلی خوب تمرین کردیم. فکر می‌کنم جز آن دسته از نمایش‌هایی‌ست که من خودم خیلی دوست دارم. خیلی با نقشم ارتباط برقرار کردم. علی قصه‌، یک انسانی‌ست که خیلی اهل خانواده و متعهد است. متاسفانه در شرایطی قرار می‌گیرد که زندگی‌اش دستخوش یک سری اتفاقات می‌شود. دوست دارم این کار را ببینید و حمایت کنید.

 مهدی زمین‌پرداز: اگر بخواهم رسول را قضاوت کنم کارش غلط است
مهدی زمین‌پرداز بازیگر نقش رسول در «سس توت فرنگی» به تریبون هنر گفت: نقش من یک پزشک روان‌شناسی‌ست که ازموقعیت خودش برای ارتباط برقرار کردن با آدم‌هایی که اطرافش هستند، به خصوص خانم‌ها، سواستفاده می‌کند. خودم به عنوان بازیگر اگر بخواهم رسول را قضاوت کنم این که آن شخصیت شاید کارش غلط باشد ولی در کل این آدم یک موقعیت اجتماعی دارد و سواستفاده می‌برد آن هم به خاطر همسرش شیما که …… البته این را هم بگویم تمام پزشک‌ها این طور نیستند چون در بعضی از دایرکت‌هایی که می‌فرستند می‌گویند شما پزشک‌ها را بد نشان می‌دهید. این نمایش در مورد یک شخصیت خاص است. حس من این است که کارش اشتباه است اما چون خودم این نقش را بازی می‌کنم کارش خیلی هم خوب است.

 

 

 

دانلود ویدیو

تاریخ انتشار :۱۲ مرداد ۱۳۹۷

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad