Ad

شخصیت کارتونی دوست داشتنی

میکی موس نود ساله شد

او سال ۱۹۲۸ خلق شد

تریبون هنر: میکی موس نود ساله شد

میکی‌ماوس سال ۱۹۲۸ خلق شد و تا سال ۱۹۴۶، والت دیزنی صدای او را درمی‌آورد. پس از دیزنی به ترتیب جیم مک‌دانلد و وین آلوین به ترتیب نقش صدای میکی ماوس را به عهده گرفتند.

این موش شبیه انسان بیشتر اوقات یک شلوارک سرخ می‌پوشد، کفش‌های زرد و دستکش‌های سفید دارد. این شخصیت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی جهان به شمار می‌رود.

اولین حضور میکی، یک حضور آزمایشی تنها بود با عنوان «دیوانه هواپیما» (Plane Crazy). در سال ۱۹۲۸ میکی در یک فیلم کوتاه به نام کشتی بخار ویلی ظهور کرد که یکی از اولین فیلم‌های ناطق بود. میکی‌ماوس در بیش از ۱۳۰ عنوان فیلم حضور داشته است از جمله کنسرت گروه The Band Concert در سال ۱۹۳۵، خیاط کوچولوی شجاع (Brave Little Tailor) در سال ۱۹۳۸، وفانتازیا در سال ۱۹۴۰. میکی‌ماوس در ابتدا در فیلم‌های کوتاه حضور یافت و سپس در فیلم‌های بلند و دراز دیده شد. ده‌ها فیلم میکی‌موس برای جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن اسکار نامزد شدند و در سال ۱۹۴۲ فیلم Lend a Paw مفتخر به دریافت جایزه اسکار شد. در سال ۱۹۷۸ میکی اولین شخصیت کارتونی‌ای بود که توانست در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود برای خود یک ستاره بگیرد.

از سال ۱۹۳۰ به بعد میکی به صورت یک شخصیت کمیک استریپ نیز معرفی شد. میکی‌موس شخصیتی بود که جایگزین اسوالد، خرگوش خوش‌شانس شد شخصیتی که توسط یک تولید کنندهٔ فیلم به نام چارلز مینتز برای استودیو دیزنی ساخته شد.

 

 

تاریخ انتشار :۲۸ آبان ۱۳۹۷

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad