Ad


شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده از استفاده بدون اجازه آثارشان در ایران جلوگیری خواهند کرد

تریبون هنر: شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده از استفاده بدون اجازه آثارشان جلوگیری خواهند کرد

شهیار قنبری و اسفندیارمنفردزاده، دو هنرمند بزرگ و برجسته ترانه و موسیقی ایران، با انتشار نامه ای از پیگیری قانونی اجرای بدون اجازه آثارشان خبر دادند

در چهل سال گذشته برخی آثار این دو هنرمند بدون کسب اجازه از آن ها توسط خوانندگان داخل کشور به اجرا رسیده است که اجراهای متعدد قطعه «کودکانه» (بوی عیدی بوی توپ)، نمونه ای از این اتفاق است

متن نامه شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده با عنوان «نامه ای سرباز برای همسرزمینان» به قرار زیر است:

ترانه‌جان!
چهل سال است که ما در غربت سرد، با دستان خالی و بی‌هیچ پشتیبانی مردمی، از تو مراقبت کرده‌ایم که مبادا در این یخبندان، تَرَک برداری.

اما چهل سال است که در خانه، تو را بی‌صاحب می‌دانند و هر کس هر جور که دوست می‌دارد از تو ‌تکه‌ای جدا می‌کند و به ساحل امنِ دار و دسته‌ی خود می‌برد؛ از بیوه‌ی همکار از دست رفته‌مان تا هر بی‌خبر متوهمی که صحنه‌ی هنر را مصادره کرده است، همه و‌ همه فقط تو را آزار داده‌اند و ما را داغدار کرده‌اند.

هر کس به خود اجازه داده است که تو را بخواند. بد بخواند. بی‌اجازه بخواند. تو ‌را بدزدد و مصادره کند؛ از بیلبورد‌های تبلیغاتی تا تیزر فیلم‌های سینمایی. بازخوانی‌های بدِ بی‌اجازه. انتشار دوباره‌ی تو بر اینترنت، جوری که انگار بخشی از اموال عمومی‌ست. همه دست به دست هم داده‌اند تا انسان ایرانی رعایت نشود.

اما هر قصه‌ای را پایانی‌ست؛ همین است که ما بر آن شده‌ایم به نام رعایت «قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان» که در ایران امروز هم پذیرفته شده است، خلافکاران را از هر سمت و سویی که هستند به دادگاه ببریم و به فرشته‌ی عدالت بسپاریم تا شاید مرهمی شویم بر زخم‌های تو عزیز همیشه.

به زبانی دیگر خلافکاران، با واکنش قانونی ما رو به رو خواهند شد. از آن دست که هم اینک در رابطه با گذشته‌ی شرم‌آور غیرقانونی‌شان، پرونده باز کرده‌ایم.

با مهر و اعتماد به فردایی روشن‌تر!

اسفندیار منفردزاده – شهیار قنبری

هشتم ژوئن ۲۰۱۹

هجدهم خرداد ۱۳۹۸

شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده

تاریخ انتشار :۲۳ خرداد ۱۳۹۸

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad