Ad

در سایت رسمی ناصر چشم آذر

اولین کنسرت «ناصر چشم‌آذر» منتشر شد

تریبون هنر: مجموعه‌ای از آثار کمتر شنیده شده و تازه منتشر شده‌ی «ناصر چشم‌آذر»‌ در سایتِ او منتشر شد. این آثارِ نوستالژی شامل موسیقی‌های با کلام و بى کلام و هم‌‌چنین اولین کنسرتِ ایشان در تالار وحدت و نیز موسیقی کودکان است.

زنده‌یاد «ناصر چشم‌آذر»، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کنندهٔ برجسته‌ی موسیقی ایران است. او موسیقی را نزد پدرش «اسماعیل چشم‌آذر» فرا گرفت و ساز ‌تخصصی خودش را آکاردئون انتخاب کرد. پدر او از نوازندگان برجسته‌ی تار بود و بنام در آذربایجان. او تا پایان عمر، همچنان به آموخته‌های پدر وفادار بود و سپاس‌‌گزار او: «هر چه من ساخته‌ام، از یک نُت می‌آید. یک نت که به آن می‌گوییم نت پدال یا پایه. این نت پایه را هیچ‌کس به من یاد نداد، جز پدرم. «آن» موسیقی من در همین نت پایه است. این «آن» همان است که نگه‌ات می‌دارد. همین پدال است که نگه‌ات می‌دارد. مثل هر چیزی که باید پایه داشته باشد. این نت از نظر من استعاره از چرخش کره زمین است و اشاره به عمق زندگی بشریت دارد.»

او علاوه بر آن در محضر استادانی چون مرتضی حنانه و ملیک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری کرد. چشم‌آذر از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران بود. «باران عشق» یکی از آثار معروف اوست.

تاریخ انتشار :۱۳ آبان ۱۳۹۹

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad