Ad

روابط عمومی برج میلاد:

عکس غیر حرفه ای منتشر شده از مجسمه “استاد شهریار”مبنای قضاوت نیست

تریبون هنر: کیفیت ساخت مجسمه استاد شهریار و مجسمه سیلیکونی سایر شخصیت های موزه مشاهیر برج میلاد که ۸ سال پیش توسط یکی از اساتید مجسمه ساز شناخته شده کشور، ساخته و نصب شده اند بارها مورد تایید هنرمندان مجسمه ساز قرار گرفته است.

به گزارش تریبون هنر، به نقل از روابط عمومی برج میلاد، طی روزهای اخیر عکسی از مجسمه استاد شهریار واقع در موزه مشاهیر برج میلاد در فضای مجازی منتشر شده است که احساسات ایرانیان را نسبت به ساخت مجسمه مشاهیر بزرگی همچون استاد شهریار برانگیخته است. این در حالی است که با اندکی دقت می توان متوجه شد که زاویه عکس گرفته شده و کیفیت دوربین به صورت غیرحرفه ای انتخاب شده و کاملاً با مجسمه واقع شده در موزه مشاهیر برج میلاد متفاوت است.

علیرضا خاقانی خالق مجسمه های موزه مشاهیر برج میلاد که در حال حاضر عضو انجمن مجسمه سازان کشور می باشد، می گوید:« این مجسمه به همراه ۱۵ مجسمه دیگر از مشاهیر ایران ۸ سال پیش از جنس سیلیکون ساخته و در خانه هنرمندان ایران با حضور مقامات و هنرمندان رونمایی شد و در همان زمان شهرداری تهران تصمیم گرفت که این مجسمه ها را به برج میلاد به عنوان یادمان ملی ایرانیان انتقال دهد تا شهروندان بتوانند به هنگام بازدید از برج میلاد، با این مشاهیر بیشتر آشنا شوند»

وی ادامه میدهد: «من نمی دانم که چرا یک عکس دفورمه شده از استاد شهریار در فضای مجازی منتشر شده است، در حالیکه این مجسمه شباهت بسیار زیادی با استاد شهریار دارد و حتی یک بار هم شهردار تبریز پس از بازدید از موزه مشاهیر برج میلاد، از من خواست تا مشابه این مجسمه برای شهرداری تبریز ساخته شود که با آن مخالفت کردم.»

به گفته این استاد مجسمه ساز«تمامی مجسمه های ساخته شده از جنس سیلیکون نیازمند مراقبت های ویژه است و تیم هنری ما بصورت دوره ای به موزه مشاهیر برج میلاد رفته و بازنگری های لازم را انجام می دهند و حتی در این مدت تعدادی از مجسمه ها نیز به کارگاه منتقل شده اند تا بهسازی های لازم روی آنها انجام شود.»

خاقانی تصریح کرد:« من ضمن احترام به نظرات تمامی مخاطبان، پیشنهاد می دهم که عکس های منتشر شده از استاد شهریار را در اینترنت مشاهده کنند و سپس این عکس ها را با مجسمه موجود در موزه مشاهیر مقایسه کنند.»

روابط عمومی برج میلاد ضمن تاکید برابهام درعلت و نیت انتشارعکسی غیرحرفه ای از این مجسمه بعد از ۸ سال از ساخت و نصب و بازدید میلیون ها نفر بازدید کننده از همه اقشار و اقوام ایرانی و غیرایرانی و جریان سازی ناشی از آن، برای روشن شدن اذهان عمومی عکس مجسمه ساخته شده و تصاویری که مجسمه از روی آن ساخته شده است را منتشر می کند.

تاریخ انتشار :۱۹ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad