Ad

با اعلام پخش مست عشق از یک شبکه ماهواره ای

حسن فتحی: لعن و نفرین ابدی عاشقان شمس و مولانا را برای خود نخرید

تریبون هنر: حسن فتحی کارگردان «مست عشق» به تندی نسبت به خبر پخش این فیلم در قالب سریال از یک شبکه فارسی‌زبان واکنش نشان داد و گفت:«این خبر تاسف آور و سند آشکاری بر رفتار سوداگرانه و غیراخلاقی سرمایه گذار تُرک است»

«تهیه کننده ایرانی فیلم باید پاسخگوی این پرسش باشند که چرا علیرغم هشدارهای مکرر بنده ، مدیر تولید ، مدیر فیلمبرداری و تنی از بازیگران و همکاران ترک و ایرانی مبنی بر اجتناب از اعتماد مفرط و یکسویه به طرف تُرک ، این تذکرات را جدی نگرفتند تا حدی که طرف تُرک بخود اجازه داد تا راش های فیلم را نه تنها گروگان گرفته، بلکه خلاف اصول حرفه ای بدون اطلاع کارگردان و تدوینگر کار ، اقدام به تدوین ناشیانه و آماتوری فیلم و بر خلاف توافق مکتوب شده طرفین جهت ساخت یک فیلم سینمایی، آن را تبدیل به یک سریال چند قسمتی کند!»

«جناب تهیه کننده چرا زمانی که طرف تُرک از طریق یکی از افراد رسانه ای خود در ایران، بیانیه موهن و سراپا دروغی را منتشر کرد و در آن به کذب ادعا کرد، فیلمبرداری این فیلم شانزده هفته طول کشیده ، اسناد تعداد جلسات فیلمبرداری را ارائه نکردید تا بر همگان معلوم شود چیزی بیش از حداکثر ۵٢ جلسه فیلمبرداری نداشته ایم – یعنی به مدت هشت هفته نه شانزده هفته – و طرف ترک حتی روزهایی را که بدلیل ناتوانی در فراهم کردن لوکیشن تعطیل اعلام کردند ، به رندی و بی انصافی به اسم گروه ایرانی گره زده اند ؟»

«جناب فرهاد توحیدی و من در مقام نویسندگان فیلمنامه و همچنین بنده در مقام کارگردان و سازنده این فیلم با توجه به مرارت ها و سختی هایی که برای ساخت یک اثر فاخر و درخشان سینمایی کشیده ایم ، تا زمان اعاده کامل حقوق هنری و معنوی این اثر ،پیگیر دعاوی بحقه خود از طریق مراجع حقوقی و کیفری و فرهنگی ترکیه و ایران خواهیم بود.در ضمن به صاحبان شبکه ماهواره ای (نام این شبکه نزد ما محفوظ است) و هر شبکه تلویزیونی دیگری توصیه می کنم تا زمان صدور حکم قطعی دستگاه قضایی کشورترکیه در این فقره ، از هر گونه مشارکتی با طرف ترک که صاحب تنهاحدود ٣٠ درصد فیلم است ، جداُ خوداری کنند، و علاوه بر پرهیز از عواقب قضایی و قانونی ،لعن و نفرین ابدی عاشقان شمس و مولانا در ایران و ترکیه و سراسر جهان را برای خود نخرند!»

 

مست عشق

تاریخ انتشار :۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad