Ad

در پاسخ به حسن فتحی

سرمایه گذار ترک سریال مولانا: ما شاکی هستیم

تریبون هنر: بعد از انتقادات تند حسن فتحی از بسته شدن قرارداد نمایش سریال‌ «مست عشق» در یک شبکه ماهواره‌ایی توسط سرمایه‌گذار ترکیه‌ایی، این سرمایه‌گذار با انتشار نامه‌ایی به این صحبت‌ها واکنش نشان داد.

در این نامه آمده:

« ..در مورد میزان سرمایه گذاری طرفین در پروژه «مست عشق» ، بهتر است به متن قرارداد و اسناد مالی مراجعه و از ذکر ارقام غلط پرهیز شود که بار حقوقی به همراه خواهد داشت. شاید دوستان آقای فتحی هزینه های یکسال اقامت در ترکیه را پیش از انعقاد قرارداد و شروع پروژه به عنوان سهم آورده محاسبه کرده باشند! اسناد روزها و ساعتهای فیلمبرداری ثبت و ضبط است و اگر ادعایی صورت گرفته ، بر همین مبنا بوده است ؛ احتمال می دهیم جناب فتحی چند بار سفر به ایران و آمریکا را هنگام اجرای پروژه که به طولانی شدن کار انجامید، محاسبه نکرده باشند! ضمن اینکه ویژگی شخص ایشان در کار بدون استوری‌بورد بطور طبیعی به طولانی شدن زمان فیلمبرداری ، تکرار صحنه ها ، جابجایی مکرر دکور و لوکیشن‌ها و تحمیل هزینه های بسیار، کمک شایانی کرد! حتما بخاطر دارند در برخی روزها نزدیک به سیصد تن از عوامل صحنه و بازیگران بدلیل همین موضوع در کناری به استراحت می گذراندند!»

«به ذکر موارد دیگر و رفتار غیر حرفه ای برخی اعضای تیم آقای فتحی در جریان کار که باعث تنش هایی در صحنه شد ، فعلا اشاره ای نمی کنیم، اما در مورد موضوع شکایت حقوقی و کیفری مورد اشاره در متن مرقومه ، متاسفانه اطلاعات آقای فتحی دقیق نیست …بر عکس ؛ شاکی این پروژه بدلیل ضرر و زیان وارده و بی توجهی به تکمیل آن ، شرکت سرمایه گذار در ترکیه است!»

«از زمانی که پروژه نیمه کاره رها شد ، نزدیک به یک سال و نیم می گذرد و در این مدت علیرغم درخواستها وپیگیریهای متعدد و جلسات مکرر و حتی بازتابهای رسانه‌ایی قدمی برای تکمیل فیلم برداشته نشد و احتمالا مشغله ها ، اجازه ی چنین کاری نمی داد!
در همین مدت ، گروه حرفه ای مستقر در استانبول ، تدوین فیلم را با زحمت بسیار و علیرغم اشکالات فنی بی‌شمار هنگام فیلمبرداری به پایان رساندند و حالا قضاوت در باره فیلمی که تا کنون حتی حاضر به دیدن آن نشده اند با عبارت ” تدوین ناشیانه و آماتوری ” شایسته نیست …گفتار ما مستند و در گزارش منشی صحنه و دوربین های پشت صحنه ثبت و ضبط است و برای هر ادعایی سند وجود دارد»

«حال سوال اساسی این است ، چرا تمایل به تکمیل این فیلم نداشتید؟ و چرا سرمایه گذاران طرف شما بی تفاوت به این سرمایه مادی و معنوی گامی برنمی دارند ؛ بویژه در شرایطی که پروژه ساخت سریال دیگری از مولانا ، بزودی آغاز خواهد شد. فراموش نکنیم هر دو شرکت مشارکت کننده در ساخت فیلم مست عشق در ترکیه به ثبت رسیده و تمامی مجوزهای ساخت آن در این کشور صورت گرفته است ، از این رو استفاده مکرر از عبارت طرف ترک ، لطمه به روابط فرهنگی میان دو کشور دوست و همسایه بحساب می آید و قابل توجیه نیست !
در نهایت بهره برداری از نام مولانا و شمس برای توجیه رفتار غیر حرفه ای ، بی حرمتی به جایگاه این بزرگان فضل و ادب است و تلاش برای پخش آن به احترام ملت فهیم ایران صورت می گیرد …»‍

تاریخ انتشار :۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • امیر جدیدی
    به بهانه تولّدش
    امیر جدیدی؛ یک سر و گردن بالاتر
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: امیر جدیدی یکی از بی سر و صدا ترین سوپر استارهای سینمای ایران است. او تمام تمرکزش را روی مسیری گذاشته که مقصد آن برای خیلی ها آرزوست. فیلم به فیلم بهتر می شود و به قول معروف “گاف” هم نمی دهد! نیازی به تلاش برای اثبات این […]

  • تک خال در حفره

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تک خال در حفره به کارگردانی بیلی وایلدر فیلمی نوآر با بازی کرک داگلاس در نقش یک خبرنگار فرصت طلب است که طمعش او را در مسیر تلخ بی بازگشتی قرار می دهد. تک خال در حفره از یک منظر، فیلمی درباره فریب جامعه توسط […]

  • دکتر ژیواگو

    تریبون هنر: فیلم دکتر ژیواگو شکوه خیانت و اندوه است. خیانت مردم به همدیگر، حاکمیت به مردم و عاشق و معشوق به هم که همگی با شکوه درخشانی به نمایش درآمده اند. در حقیقت هم همین است. خیانت هم به اندازه عشق می تواند باشکوه باشد. منتها شکوه عشق منجر به […]

  • آزاده صمدی

    تریبون هنر: پخش قسمت های شانزدهم و هفدهم “می خواهم زنده بمانم” یکی دیگر از ویژگی های این سریال را برجسته کرد و آن هم بازی فوق العاده حامد بهداد و آزاده صمدی، رو در روی یکدیگر بود. با توجّه به اینکه قبلاً در رابطه با بهداد صحبت کرده بودیم […]

  • اسب کهر را بنگر

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوراهی انتقام از دوست خائن و دشمن دیرینه: اگر در چنین موقعیتی قرار بگیریم کدام را انتخاب می کنیم؟ پایان فیلم «اسب کهر را بنگر» ساخته فرد زینه مان پاسخی به این پرسش است. شاید برای خیلی از ما پیش بیاید که به نقطه ای […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad