Ad

نگاهی به فروش فیلم های در حال اکران

اکران فروشنده باعث کاهش فروش لانتوری شد

فیلم های اصلی در حال اکران عبارتند از فروشنده، لانتوری، سایه های موازی، سایه، ناردون، من، آبنبات چوبی و همچنین فیلم ایستاده در غبار که اکرانش همچنان ادامه دارد

اکران «فروشنده» از چهارشنبه هفته گذشته‏ و فروئش بالایش روی فروش دیگر فیلم های در حال اکران تاثیر گذاشت فروشنده توانست تنها در سه روز به فروش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند. از سوی دیگر فیلم «لانتوری» که در هفته‌های گذشته بیشترین فروش را در قیاس با سایر فیلم‌ها بدست آورده بود، با اکران آخرین ساخته فرهادی با افت فروش ۵۰ درصدی نسبت به هفته‌های گذشته مواجه شد.

فیلم های اصلی در حال اکران عبارتند از فروشنده، لانتوری، سایه های موازی، سایه، ناردون، من، آبنبات چوبی و همچنین فیلم ایستاده در غبار که اکرانش همچنان ادامه دارد.فروش این فیلم را با هم مرور می کنیم:

 

فیلم سینمایی فروشنده

 

فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی

بازیگران اصلی: شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

«فروشنده» در مدت زمان اندکی بعد از موفقیت در جشنواره کن و کسب نخل طلایی در ایران به اکران عمومی درآمد. این فیلم در روز افتتاحیه خود به فروش ۲۵۰ میلیون تومانی دست یافت و در روزهای پنجشنبه و جمعه هم به ترتیب ۳۵۲ و ۴۱۲ میلیون تومان فروخت تا فروش آن تنها در شهر تهران به رقم یک میلیارد و ۱۵ میلیون برسد. اما این فیلم در شهرستان‌ها هم به فروش موفقی دست یافت و توانست ۲۲۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان درآمد کسب کند تا فروش کل این فیلم در سه روز ابتدایی اکران، به رقم یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان برسد. «فروشنده» در تهران ۱۹ و در شهرستان تنها ۹ سالن سینمایی را در اختیار دارد که با توجه به این تعداد سالن‌، می‌توان فروش آن را بی نظیر عنوان کرد.

 

سایه های موازی

سایه‌های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی

بازیگران اصلی: ابوالفضل پورعرب، شهاب حسینی و سمیرا حسن پور

«سایه‌های موازی» جدیدترین ساخته اصغر نعیمی که در آن ابوالفضل پورعرب بازگشت دوباره‌ای به سینما داشته، همچون «فروشنده» از چهارشنبه هفته گذشته به اکران عمومی رسید. حسن توکل نیا مدیرعامل شرکت پخش «یکتا فیلم» درآمد «سایه‌های موازی» در روز افتتاحیه را ۷ میلیون تومان عنوان می‌کند. البته این فیلم در روزهای پنجشنبه و جمعه با افزایش مخاطب مواجه شد و توانست به ترتیب ۱۱ و ۱۶ میلیون تومان درآمد کسب کند تا فروش کل آن در سه روز ابتدایی اکران به رقم ۳۴ میلیون تومان برسد.

 

پوستر فیلم سینمایی سایه

 

سایه به کارگردانی مسعود نوابی

بازیگر اصلی: رضا کیانیان

«سایه» به کارگردانی مسعود نوابی با بازی رضا کیانیان ، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، فاطمه گودرزی، شبنم مقدمی، ثریا قاسمی و… از ۳ شهریور ماه به اکران عمومی درآمد. این فیلم که همچنان نمایش آن در شهرستان‌ها آغاز نشده ، در این مدت ۴۵ میلیون تومان درآمد کسب کرده است. محمد تجلی مدیر پخش «آریان فیلم» میزان فروش این فیلم در روزهای آخر هفته را ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عنوان می‌کند.

 

آب نبات چوبی

آبنبات چوبی به کارگردانی حسین فرح بخش

بازیگران اصلی: رضا عطاران، سحر قریشی، کریم امینی و هنگامه حمید زاده

آخرین ساخته حسین فرحبخش که در آن رضا عطاران، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده، شقایق فراهانی و میلاد کیمرام به ایفای نقش می‌پردازد، بعد از ۱۶ روز اکران، ۴۵۶ میلیون تومان فروش کرده است. عبدالله علیخانی در آمد این فیلم در روزهای پنجشنبه و جمعه را به ترتیب ۲۸ و ۳۹ میلیون تومان عنوان می‌کند. «آبنبات چوبی» هنوز در سینماهای شهرستان‌ به اکران در نیامده است.

 

فیلم سینمایی من

من به کارگردانی سهیل بیرقی

بازیگران اصلی: لیلا حاتمی و امیر جدیدی

فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی با بازی لیلا حاتمی، امیر جدیدی، مانی حقیقی و بهنوش بختیاری از ۲۷ مرداد ماه به نمایش درآمد و توانست در این مدت ۷۷۰ میلیون تومان در تهران و ۲۳۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان فروش کند. سعید خانی مدیر پخش «نسیم صبا» در آمد «من» در روزهای آخر هفته را به ترتیب ۴۵ و ۵۵ میلیون تومان عنوان می‌کند.

 

فیلم سینمایی ناردون

 

ناردون به کارگردانی فریدون حسن پور

بازیگران اصلی: امین حیایی، سیروس گرجستانی و مهران غفوریان

فیلم کمدی «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن پور که در آن امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قاعدی، امیر نوری، لیلا اوتادی، علی مسعودی و… به ایفای نقش می‌پردازند، با گذشت ۲۳ روز از آغاز اکران خود توانسته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در تهران و ۶۰۰میلیون تومان در سینماهای شهرستان فروش کند. حبیب اسماعیلی مدیرعامل «رسانه فیلمسازان» درآمد «ناردون» در روزهای پنجشنبه و جمعه را به ترتیب ۷۰ و ۹۰ میلیون تومان عنوان می‌کند.

 

لانتوری

لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان

بازیگران اصلی: نوید محمدزاده، باران کوثری و مریم پالیزبان

«لانتوری» رضا درمیشیان که در آن نوید محمد زاده، مریم پالیزبان، باران کوثری، بهرنگ علوی‏،رضا بهبودی، بهرام افشاری، مهدی کوشکی و… به ایفای نقش می‌پردازند، در حالی از ۱۳ مردادماه به روی پرده سینماها آمد که در طول این مدت توانسته بود به پرفروش ترین فیلم این روزهای سینمای ایران تبدیل شود. اما با آغاز اکران «فروشنده»، این فیلم نتوانست همچون هفته‌های گذشته به فروش نسبتا خوب خود ادامه دهد و در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب ۷۰ و ۷۲ میلیون تومان فروش کرد که نسبت به میزان درآمد آن در روزهای پنجشنبه و جمعه دو هفته پیش با افت ۵۰ درصدی مواجه شده است. به گفته مسئولان فیلمیران، آخرین ساخته درمیشیان، تا کنون ۳میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در تهران و یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها فروش کرده است.

 

ایستاده در غبار

 

ایستاده در غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان

بازیگران اصلی: هادی حجاری فر و امیرحسین هاشمی

بهترین فیلم سی و چهارمین جشنواره فجر، در حالی همچنان به اکران خود در گروه هنر و تجربه ادامه می‌دهد که تا کنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در تهران و ۷۵۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان فروش داشته است. این فیلم در روزهای آخر هفته هم با توجه به تعداد سالن‌هایی که در اختیار دارد، بیش از ۳ میلیون تومان فروخته است.

تاریخ انتشار :۱۳ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad