Ad

شانس بالای فروشنده در اسکار

مایکل اوردونا منتقد لس آنجلس تایمز: «فروشنده» یکی از شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۱۷ است

منتقد لس آنجلس تایمز پنج فیلمی را که معتقد است مدعی دریافت جایزه اسکار بخش خارجی زبان خواهند بود معرفی کرده است

تریبون هنر: منتقد لس آنجلس تایمز در بررسی بخش خارجی زبان اسکار ۲۰۱۷، «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی را یکی از شانس‌های دریافت این جایزه دانسته است.

مایکل اوردونا منتقد لس آنجلس تایمز پنج فیلمی را که معتقد است مدعی دریافت جایزه اسکار بخش خارجی زبان خواهند بود معرفی کرده است.

این منتقد در حالی که فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی را یکی از فیلم‌های مدعی اسکار امسال دانسته در بررسی آن نوشته است: این فیلم با فرضی جلو می‌آید که دقیقا آن را در ژانر آثار معمایی هالیوود جای می‌دهد و آن را با وسواس‌های ذهنی و انتقام درمی‌آمیزد و تهران را به عنوان لوکیشن داستان انتخاب می‌کند. یک زوج در حالی که نسخه‌ای بومی شده از نمایش «مرگ فروشنده» آرتور میلر را تهیه می‌کنند، با تجربه رویدادی سخت روبه رو می شوند و تلاش دارند تا بتوانند از پس درک آن برآیند.

وی در ادامه نقل قولی از فرهادی می‌آورد و می‌نویسد: کارگردان این فیلم اصغر فرهادی درباره فیلمش گفته است: همه کوشش من آن بوده که درام در داستان‌هایم برآمدی از جزییات زندگی روزانه باشد. جزییاتی که معمولی و ساده به نظر می‌رسند و ما در زندگی هر روزی خود با آنها روبه رو می‌شویم. در روبه رو شدن با فیلم‌های هیجان‌انگیز که بهترین نمونه‌های آن را در فیلم‌های آلفرد هیچکاک می‌بینیم، در دل زندگی روزمره و واقعیت چیزی نهفته است که من همیشه سعی می‌کنم آنها را در فیلم‌هایم شرح دهمو به همین دلیل می‌توان چنین فیلم‌هایی را «تریلرهای واقعی» نامید. تفاوت بین این که قصه «فروشنده» چگونه باز می‌شود و چه انتظاری تماشاگران غربی ممکن است از آن داشته باشند سخت است و در فرهنگ امروز ایران ریشه دارد.

این منتقد می‌نویسد: از نظر موضوعی، تحقیر در دل «مرگ فروشنده» نهفته است… در «فروشنده» نیز عماد که شخصیت اصلی فیلم است، در داستان با تحقیر روبه رو می‌شود و در نهایت این احساس است که موجب عمل عماد می‌شود و این عمل برای ما غیرمنتظره است.

این منتقد سینمایی از فیلم‌هایی دیگری در رقابت با فیلم فرهادی نام می‌برد که فیلم «تونی اردمن»‌ از آلمان ساخته مارن آده که از فیلم‌های موفق جشنواره کن امسال بود، فیلم «مردی که اووه نامیده می شود» از سوئد که بر مبنای رمان «اووه» نوشته فردریک بیکمن ساخته شده ساخته هانس هولم، «نرودا» از شیلی درباره زندگی پابلو نرودا شاعر برنده نوبل ساخته پابلو لارین از جمله این فیلم‌ها هستند.

تاریخ انتشار :۱ آذر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • امیر جدیدی
    به بهانه تولّدش
    امیر جدیدی؛ یک سر و گردن بالاتر
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: امیر جدیدی یکی از بی سر و صدا ترین سوپر استارهای سینمای ایران است. او تمام تمرکزش را روی مسیری گذاشته که مقصد آن برای خیلی ها آرزوست. فیلم به فیلم بهتر می شود و به قول معروف “گاف” هم نمی دهد! نیازی به تلاش برای اثبات این […]

  • تک خال در حفره

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تک خال در حفره به کارگردانی بیلی وایلدر فیلمی نوآر با بازی کرک داگلاس در نقش یک خبرنگار فرصت طلب است که طمعش او را در مسیر تلخ بی بازگشتی قرار می دهد. تک خال در حفره از یک منظر، فیلمی درباره فریب جامعه توسط […]

  • دکتر ژیواگو

    تریبون هنر: فیلم دکتر ژیواگو شکوه خیانت و اندوه است. خیانت مردم به همدیگر، حاکمیت به مردم و عاشق و معشوق به هم که همگی با شکوه درخشانی به نمایش درآمده اند. در حقیقت هم همین است. خیانت هم به اندازه عشق می تواند باشکوه باشد. منتها شکوه عشق منجر به […]

  • آزاده صمدی

    تریبون هنر: پخش قسمت های شانزدهم و هفدهم “می خواهم زنده بمانم” یکی دیگر از ویژگی های این سریال را برجسته کرد و آن هم بازی فوق العاده حامد بهداد و آزاده صمدی، رو در روی یکدیگر بود. با توجّه به اینکه قبلاً در رابطه با بهداد صحبت کرده بودیم […]

  • اسب کهر را بنگر

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوراهی انتقام از دوست خائن و دشمن دیرینه: اگر در چنین موقعیتی قرار بگیریم کدام را انتخاب می کنیم؟ پایان فیلم «اسب کهر را بنگر» ساخته فرد زینه مان پاسخی به این پرسش است. شاید برای خیلی از ما پیش بیاید که به نقطه ای […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad