Ad


سوفیا لورن در ۸۶ سالگی برنده اسکار ایتالیا شد

تریبون هنر: سوفیا لورن جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره  «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا کسب کرد. سوفیا لورن در سن ۸۶ سالگی توانست برنده این جایزه در مراسم اختتامیه این جشنواره شود .

«سوفیا لورن» پس از کسب این جایزه گفت: باور آن دشوار است که از نخستین باری که جایزه «دیوید دی دوناتلو» دریافت کردم بیش از ۶۰ سال گذشته است اما امروز حس بار اول، دریافت این جایزه را دارم.

 

جشنواره «دیوید دی دوناتلو»به اسکار سینمای ایتالیا معروف است و امسال شصت و ششمین دوره این جوایز برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، مراسم اعطای جوایز «دیوید دی دوناتلو» به صورت حضوری برگزار شد. در این دوره فیلم «پنهان» ساخته «جورجیو دیریتی» در ۱۶ شاخه نامزد کسب جایزه بود،

این فیلم در نهایت موفق به کسب هفت جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (الیو جرمانو) شد و برنده بزرگ این جوایز نام گرفت.

 

 

سوفیا لورن و ابراهیم گویه

سوفیا لورن و بازی با بابک کریمی و ابراهیم گویه

«سوفیا لورن» بازیگر کهنه کار و برنده اسکار نیز برای بازی در فیلم «زندگی پیش رو» ساخته پسرش «ادواردو پونتی» محصول کمپانی نتفلیکس موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از اسکار سینمای ایتالیا شد.

سوفیا لورن هچنین گفت این جایزه را با «ابراهیم گویه» بازیگر ۱۲ ساله و سنگالی این فیلم سهیم است و او را پسری فوق العاده و استعدادی بزرگ توصیف کرد.

«فیلم زندگی پیش رو» که با بازگشت «سوفیا لورن» به سینما پس از ۱۱ سال همراه شده است، با اقتباسی از رمانی نوشته «رومن گاری» ساخته شده است.

این فیلم که بابک کریمی بازیگر ایرانی دو فیلم برنده اسکار «جدایی» و «فروشنده» نیز در آن نقش آفرینی کوتاهی داشته، روایتگر داستان زنی است که مسئولیت تربیت یک کودک ۱۲ ساله و سیاه پوست خیابانی را بر عهده می گیرد.

 

سوفیا لورن و بابک کریمی

ادورادو پونتی پسر سوفیا لورن و کارگردان زندگی پیش رو

ادواردو پونتی کارگردان، نویسنده، بازیگر و تهیه‌کننده اهل ژنو و ایتالیایی تبار است. او پسر سوفیا لورن و کارلو پونتی تهیه‌کننده‌ی مشهور است.

از نمونه کارهای او می‌توان به کارگردانی فیلم در میان غریبه‌ها و بازی در فیلم دختری از ناگاساکی اشاره کرد. فیلم زندگی پیش رو جدیدترین ساخته‌ی او است که اقتباسی از رمان زندگی در پیش‌رو اثر رومن گاری کبوده.

این فیلم که محصول نتفلیکس است و در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

فیلم زندگی پیش رو ماجرای فیلم درباره مومو، نوجوان سنگالی تباری با بازی ابراهیم گوئی است که نگهداری از او به پیرزنی به نام مادام رُزا سپرده شده است.

نقش پیرزن را ستاره نامدار سینمای دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی و مادر کارگردان این فیلم، سوفیا لورن، ایفا کرده است. موموی رمان پسرکی مسلمان و عرب است، اما در فیلم، او آفریقایی است؛ تمایزی که معلوم نیست چه کارکردی داشته است.

 

سوفیا لورن و پسرش

سوفیا لورن و پسرش ادواردو پونتی

تفاوت های فیلم زندگی پیش رو با رمان آن

فیلم زندگی پیش رو با رمانی که از آن اقتباس شده تفاوت هایی دارد. در کتاب شیرین زبانی‌های مومو، به علت زاویه دید اول شخص و امکانات ادبیات، مخاطب را شیفته این پسر باهوش و تفسیرهایش از زندگی می‌سازد، این مساله در نسخه سینمایی آن به حداقل رسیده است.

حذف برخی شخصیت‌های فرعی از دیگر اتفاقاتی است که در فیلم افتاده، مثلا زن صداپیشه‌ای که شاید می‌توانست خلأ محبت مادرانه را برای مومو پر کند، در فیلم حضور ندارد.

از سویی، پایان تأثیرگذار رمان در ساخته ادواردو پونتی کمی تغییر داده شده است. چندهفته‌ای که پسر در کنار جسد پیرزن سپری می‌کند و نمی‌خواهد مرگ او را باور کند، خیلی کوتاه و گذرا و ساده همچون مواجهه‌ای متعارف‌تر با مرگ به تصویر کشیده شده است.

بااین همه، فیلم «زندگی در پیش رو» نیز اثری دیدنی است. به هرحال رنگ وبوی ادبیات را برای رمان خوان‌ها به ویژه هواداران رومن گاری محبوب دارد و قصه آن نیز روان و دل نشین روایت می‌شود.

 

سوفیا لورن

تاریخ انتشار :۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad