Ad


مهین قدیری اولین قاتل سریال زن در ایران و مستند جنجالی از او / ویدئو

تریبون هنر: مهین قدیری اولین قاتل زن سریال در ایران با فیلم مستندی از زندگی اش وارد شبکه نمایش خانگی شد.

مستند سینمایی «مهین» با موضوع اولین قاتل سریالی زن ایران، پس از موفقیت در جشنواره‌های مختلف و استقبال در سینماهای هنر و تجربه به صورت اینترنتی عرضه شد.

«مهین» به کارگردانی محمدحسین حیدری و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر با محوریت شخصیت پیچیده مهین قدیری، اولین قاتل سریالی زن ایران از چهارشنبه ۵ خرداد منتشر شد.

این مستند سینمایی پیش از این در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برنده سه جایزه شد. این جوایز شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین دستاوردهای هنری بوده اند. مستند مهین در جشنواره سینما حقیقت رتبه دوم برترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد. در اکران گروه هنر و تجربه نیز با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده بود.

 

نگاهی به فیلم

فیلم مستند «مهین» برای مخاطب عام بسیار جذاب است. یک فیلم داستانی جنایی کارآگاهی هیجان‌انگیز که مخاطب با گروه پلیس و بازپرس همراه می‌شود. در ادامه به دنیای تاریک ذهنی قاتل پا می‌گذارد. سوژه واقعی مهم ترین نقطه قوت مستند «مهین» است. به جز سوژه، روند تدریجی و سینوسی روایت، در تبدیل قاتل به قربانی و دوباره قاتل است. این روند از نظر حسی، درام بسیار خوبی برای مخاطب می‌سازد. روندی که بیننده را میخکوب می‌کند. انگیزه عجیب یک مادر برای وقوع شش قتل و همچنین تصویر زنی که با یک جنازه روی صندلی عقب خودرویش، ساعت‌ها در خیابان پرسه می‌زند، از نکات تکان‌دهنده «مهین» است. یافتن سوژه‌های قتل و روایت پرضرباهنگ لحظات منتهی به دستگیری قاتل، دیدنی از آب درآمده است.

 

عوامل فیلم

عوامل این مستند عبارتند از: کارگردان: محمدحسین حیدری، تهیه‌کننده: مهدی مطهر، تحقیق و پژوهش: محمد حسین حیدری، مهدی اسدزاده، بازیگر: اعظم عرفانی، مجری طرح: یاسر قارونی، تدوین: محمدحسین حیدری، زهره احمدوند، نویسنده: مهدی اسدزاده، مدیر فیلمبرداری: مهدی آزادی، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، صدابردار: حسن شبانکاره، چهره‌پرداز: امید گل زاده، مدیر تولید: میثم جمالی، مشاور رسانه‌ای: بهنام توفیقی، مدیر روابط عمومی: احسان هوشیارگر.

مستند سینمایی «مهین» تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و از روز چهارشنبه در سامانه‌های منتخب vod از جمله فیلیمو و نماوا در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

 

تیزر ویئویی این مستند را در تریبون هنر ببینید

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

دانلود ویدیو

تاریخ انتشار :۸ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad