Ad


نامه علیرضا داودنژاد به نامزدها: با سانسور چگونه اید آقای رئیس جمهور؟

تریبون هنر: نامه علیرضا داودنژاد کارگردان سینما ، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، با عنوان “با سانسور چگونه اید آقای رییس جمهور” خطاب به نامزدها منتشر کرده است.

نامه علیرضا داودنژاد، را در ادامه می توانید بخوانید:

اکنون که استقرار عدالت و مبارزه با دلال بازی و جریانات مافیایی در دستور کار ریاست جمهوری قرار گرفته است، شما برای رویکرد رسانه ای و هنری به این ماموریت چه جایگاهی قائل هستید و اساسا تا کجا با نظارت و ازادی منظومه رسانه ای هنری این سرزمین کنار می آیید؟

وقتی قرار است دولت با ریا کاری ، تظاهر ، دروغ ، زدوبند ، رشوه ، اختلاس ، باند بازی ، پول شویی ، نزول ، قاچاق ، تقلب ، دزدی و جنایت مبارزه کند و از ظلم و تبعیض و توهین و تحقیر و نفی و طرد و منزوی سازی ادمیان پروا داشته باشد و احترام به انسان و محبت به نوع بشر را بر خود فریضه ای لازم به حساب اورد؛ چرا باید از انعکاس وقایع جاری و بازنمایی موضوعات مبتلا به جامعه و افراد آن در قالب اثار رسانه ای و هنری واهمه داشته باشد؟

در شرایطی که دیوارها فرو می ریزند و ماهواره ها روند وقایع جاری را در همه جا رویت پذیر می کنند و اینترنت دسترسی به اقیانوس بی پایان اطلاعات را برای همگان حتی در گوشی های تلفن همراه ممکن کرده است ؛ جز نهضت تولید محتوای فراگیر و اثر گذار چه چاره دیگری برای صیانت از سرزمین وهویت و حیات ملی پیش رویمان می ماند ؟

سال هاست فضای دیداری شنیداری کشور اکنده از محصولات ترکی و اروپایی و امریکایی و کره ای و هندی شده است و در همین اوضاع دویست فیلم اماده اکران ایرانی پشت در بسته سالن های سینما زمین گیر شده اند و بازار نمایش خانگی، تیول بازار سیاه و مافیاست و قاچاق و سرقت و نمایش های غیر قانونی بیداد می کند؛ و در همه این احوال ده ها تهیه کننده کارگردان خوش قریحه و متخصص و خلاق ایرانی که قله های هنر سینما را در دنیا فتح کرده اند و مهمترین جوایز جهانی از قبیل اسکار و کن و ونیز و برلین و کارلو ویواری و مسکو و دیگر جشنواره های اسیایی و افریقایی را در کارنامه دارند و در داخل ایران مخاطبان میلیونی و فروش های میلیاردی داشته اند ؛ سر جمع با هم تا به امروز نتوانسته اند دارای یک پلتفرم نمایش خانگی بشوند و با معرفی ان در تلویزیون و محیط های شهری مخاطبان خود را فرا خوانی کنند و با «وی او دی »و«سینماانلاین » فیلم های خود را به انها عرضه کرده و متقابلا بهای ان را دریافت نمایند: چرا که واسطه های سیاسی و تجاری سالیان سال است فاصله بین فیلمسازان و مخاطبان را پر کرده اند و با تهدید این سو و تحمیق ان سوی دیگر سلطه وانحصار خود را برجریان گردش سرمایه و تعیین سفارش از دست نمی دهند.

بنیه دفاعی قوی و توان بازدارندگی موثر امروزی دستاورد از جان و مال گذشتن نسل های مختلف همین ملت است و اکنون وقت بازیافت و توزیع و تقسیم آن در بین فرزندان خود انهاست. نشانه دوستی دولت، توان بخشی او به ملت است.شکستن انحصار و نظارت پذیری و هنر پروری به فراگیری و اثر گذاری منظومه هنری رسانه ای منجر می شود و هواخواهان عدالت را تقویت می کند و به مبارزان با تبهکاری قوت قلب می دهد. فراموش نکنید که بنیان گذار جمهوری اسلامی وظیفه هنر را پرداختن به نقاط کور و مبهم معضلات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی می دانست و دغدغه اصلی او پا برهنه های تازیانه خورده تاریخ شرم اور محرومیت ها بود.

اگر بهار عدالت در راه است پس لابد زمستان سانسور شکسته خواهد شد.”

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۲ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • امیر جدیدی
    به بهانه تولّدش
    امیر جدیدی؛ یک سر و گردن بالاتر
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: امیر جدیدی یکی از بی سر و صدا ترین سوپر استارهای سینمای ایران است. او تمام تمرکزش را روی مسیری گذاشته که مقصد آن برای خیلی ها آرزوست. فیلم به فیلم بهتر می شود و به قول معروف “گاف” هم نمی دهد! نیازی به تلاش برای اثبات این […]

  • تک خال در حفره

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تک خال در حفره به کارگردانی بیلی وایلدر فیلمی نوآر با بازی کرک داگلاس در نقش یک خبرنگار فرصت طلب است که طمعش او را در مسیر تلخ بی بازگشتی قرار می دهد. تک خال در حفره از یک منظر، فیلمی درباره فریب جامعه توسط […]

  • دکتر ژیواگو

    تریبون هنر: فیلم دکتر ژیواگو شکوه خیانت و اندوه است. خیانت مردم به همدیگر، حاکمیت به مردم و عاشق و معشوق به هم که همگی با شکوه درخشانی به نمایش درآمده اند. در حقیقت هم همین است. خیانت هم به اندازه عشق می تواند باشکوه باشد. منتها شکوه عشق منجر به […]

  • آزاده صمدی

    تریبون هنر: پخش قسمت های شانزدهم و هفدهم “می خواهم زنده بمانم” یکی دیگر از ویژگی های این سریال را برجسته کرد و آن هم بازی فوق العاده حامد بهداد و آزاده صمدی، رو در روی یکدیگر بود. با توجّه به اینکه قبلاً در رابطه با بهداد صحبت کرده بودیم […]

  • اسب کهر را بنگر

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوراهی انتقام از دوست خائن و دشمن دیرینه: اگر در چنین موقعیتی قرار بگیریم کدام را انتخاب می کنیم؟ پایان فیلم «اسب کهر را بنگر» ساخته فرد زینه مان پاسخی به این پرسش است. شاید برای خیلی از ما پیش بیاید که به نقطه ای […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad