Ad


یادداشت علیرضا داوودنژاد درباره مرتضی عقیلی

در همه حال نمونه و موفق است

تریبون هنر: علیرضا داوود نژاد بعد از سال ها با مرتضی عقیلی، دوست و همکار قدیمی اش دیداری داشت. مرتضی عقیلی به تازگی به ایران بازگشته است.

علیرضا داوودنژاد در یادداشتی درباره مرتضی عقیلی نوشت:

از تیزترین بچه های سینمای ایران در دهه پنجاه. قلمبه نمک. از کف لاله زار تا بالکن پولیدور مشتری داشت. همه کار بلد بود و هست. از نقش آفرینی شیرین روی صحنه تیاتر تا حضور باورپذیر و گرم جلوی دوربین سینما؛ فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تهیه کنندگی، سینماداری و در همه احوال نمونه و موفق. کسی نبود که او را یک بار ببیند و نخواهد دوباره و چندباره ببیند. اهل دوستی و همکاری و رفاقت و عشق و حال. پای درجه یک. با فردین، بیک، قادری، منوچهر وثوق، بهمن مفید و از همه موفق تر با آقای ملک مطیعی و مهدی مشکی و علی ذوقی و غلغله شب های جمعه گیشه سینما.

بعد از انقلاب هم شکر خدا کم نیاورد. در همه دنیا نمایش گذاشت و هموطنان غمزده و بلاتکلیف مهاجر را در غربت خنداند و شاد کرد. الان هم خوب است و جوان و سر حال و بزنم به تخته در گشت و گذار و همه دنیا خوشبختانه سرای اوست. اگرچه دلش در گرو وطن است. همان غریب آشنای معروف. جانش سلامت و دلش خوش و لبش خندان باد

 

علیرضا داوود نژاد و مرتضی عقیلی در دهه پنجاه در چهار فیلم با یکدیگر همکاری داشته اند. فیلم هایی که علیرضا داوودنژاد فیلمنامه نویس و مرتضی عقیلی بازیگر آن ها بوده است. فیلم های موسرخه، قفس، هوس و بیدار شهر که کارگردانی هر چهار فیلم نیز بر عهده ایرج قادری بوده است.

علیرضا داوودنژاد حضورش در عرصه سینما را با فیلمنامه نویسی در دهه پنجاه آغاز کرد. او در نوجوانی همکاری با ایرج قادری را آغاز کرد و پس از آن فیلمنامه های مختلفی برای کارگردان های مطرح آن زمان نوشت. علیرضا داوودنژاد اولین فیلمش به اسم «نازنین» را در سال ۱۳۵۴ کارگردانی کرد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۵ آبان ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad