Ad


آتیلا پسیانی: مهم‌ترین خواسته ما از وزیر جدید، جلب اعتماد است

تریبون هنر: آتیلا پسیانی مهم‌ترین مطالبه از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی را جلب اعتماد جامعه هنری می‌داند.

آتیلا پسیانی درباره مهم‌ترین مطالبات هنرمندان از وزیر جدید می‌گوید: مهم‌ترین خواسته جامعه هنری از وزیر جدید، جلب اعتماد است و این اعتماد با انجام اموری مانند برقراری حقوق ایام بیکاری، ارتقای وضعیت بهداشتی سالن‌های تئاتر برای جلب اعتماد مردم، سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون هنرمندان و … رخ می‌دهد. اگر وزیر جدید این امور زیربنایی را انجام دهد، کل جامعه هنری پشت او خواهند ایستاد.

 

این هنرمند در ادامه، تعطیلی رشته نمایش در هنرستان سوره دختران را تصمیمی اشتباه می‌داند و می‌گوید: این تصمیم نادرست است مگر اینکه دلایلی کاملا منطقی داشته باشند. در هر حال متاسفانه این نگرانی وجود دارد که این ماجرا به دیگر مراکز آموزشی و دانشگاه‌های هنری هم تسری پیدا کند که اگر چنین شود، فضا برای فعالیت زنان در هنرهای نمایشی هر روز تنگ‌تر خواهد شد و کم کم باید به فکر مردان زن پوش باشیم!

 

پسیانی که اجرای نمایشش «قهوه قجری» به دلیل شرایط کرونایی در اسفند سال ۹۸ متوقف شد، از وضعیت دشوار اجرای تئاتر در این دوران می گوید.

او توضیح می‌دهد: فعلا هیچ امیدی برای شروع دوباره تئاتر ندارم. با این ریتم واکسیناسیون بعید می‌دانم فعلا بتوانیم در شرایط معقولی تئاتر اجرا کنیم. البته که همه مشکلات ما فقط به واکسینه کردن مردم برنمی‌گردد. گیرم که کرونا را مهار کردیم، ترس مردم را برای حضور در سالن‌های تئاتر چگونه مهار کنیم.

 

این کارگردان خاطرنشان می‌کند: تماشاگران تئاتر جزو قشر فکور جامعه هستند، کسانی که عموما به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبندند و چنین افرادی تا مدت‌ها در سالن‌های تئاتر حاضر نخواهند شد و باید برای جلب اعتماد دوباره آنان برای حضور در این سالن‌ها تلاش کرد ولی با این شرایط، فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

پسیانی سپس از مشکلی دیگر هم سخن می‌گوید؛ اینکه تئاتر هنوز در سبد مصرف خانوار قرار نگرفته است.

او در این زمینه توضیح می‌دهد: تئاتر برای مردم ما به نان تبدیل نشده است و هنوز در سبد خرید خانواده‌ها قرار نگرفته. گیرم که کل تئاترها را برای ۵ سال ببندند، کسی متعرض نمی‌شود. فقط خود جامعه تئاتری اعتراض خواهد کرد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها دو سه هزار نفر در میان مردم وجود دارند که نیازمند تماشای تئاتر هستند. این رقم در یک جامعه ۸۰ میلیونی فاجعه است.

 

پسیانی که مدت‌ها از سوی خانه سینما پیگیر واکسینه کردن هنرمندان بوده است، در پایان این گفتگو درباره نتایج این پیگیری‌ها توضیح می‌دهد: ماه‌هاست که پیگیر این ماجرا هستیم. بعد از این همه وقت، تازه سه روز پیش دستور واکسیناسیون داده‌اند بدون اینکه حتی یک سُرَنگ دیده باشیم! در تمام این مدت بسیاری از دوستان و همکاران‌مان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم، بسیاری از آنان در این شرایط پرریسک، بدون ماسک مقابل دوربین می‌روند. بنابراین سخنان مدیران هنری مبنی بر اینکه واکسینه کردن گروه‌های نمایشی جوان که در حال اجرای نمایش یا در نوبت اجرا هستند، در اولویت است، ضمانت اجرایی ندارد و زمانی ضمانت اجرایی خواهیم داشت که واکسیناسیون سراسری به صورت جدی انجام شود.

آتیلا پسیانی به تازگی بازی در دو مجموعه «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان و «برف بی‌صدا می‌بارد» کار پوریا آذربایجانی را به پایان رسانده و قرار است برای بازی در یک سریال دیگر، مقابل دوربین مهران احمدی برود.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۷ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad