Ad


قیصر چهل سال بعد منتشر شد

تریبون هنر: «قیصر چهل سال بعد» خاطره بازی با فیلم مطرح «قیصر» ساخته مسعود کیمیایی به عنوان یکی از جریان ساز ترین و پرمخاطب ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران محسوب می شود و حالا خود این مستند بعد از گذشت ۱۲ سال از ساختش تبدیل به خاطره شده”

مستند «قیصر چهل سال بعد» همزمان با روز ملی سینما در فیلیمو عرضه شد، مستندی که چهره های شاخص سینما در آن مقابل دوربین رفته اند و به یکی از مطرح ترین آثار سینمای ایران می پردازد.

مسعود نجفی کارگردان این مستند نوشت: «قیصر چهل سال بعد» خاطره بازی با فیلم مطرح «قیصر» ساخته مسعود کیمیایی به عنوان یکی از جریان ساز ترین و پرمخاطب ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران محسوب می شود و حالا خود این مستند بعد از گذشت ۱۲ سال از ساختش تبدیل به خاطره شده، خاطره با سینماگران مطرح و موثری در سینمای ایران که امروز در میان ما نیستند. از علی کسمایی پدر دوبله ایران گرفته تا عزت الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران، اصغر بیچاره عکاس مطرح سینما، علی معلم منتقد برجسته، چنگیز جلیلوند دوبلور خاطره ساز، شاپور قریب فیلمساز خوش ذوق و عوامل سازنده قیصر: عباس شباویز تهیه کننده ای که مسیر فیلمسازی را برای جوانانی مانند مسعود کیمیایی هموار کرد، مازیار پرتو مدیر فیلمبرداری خلاق سینما، جمشید مشایخی مرد با اخلاق هنر ایران، ناصر ملک مطیعی و بهمن مفید بازیگران مطرح سینما و عباس کیارستمی که در قیصر تیتراژ ساخت و پوستر طراحی کرد و رفته رفته با فیلم هایش افتخار سینمای ایران در دنیا شد.خبرنگاری در ایسنا این فرصت را به من داد تا یکی از پیگیری های خبری روتین روزانه (بستری شدن عباس شباویز در بیمارستان) منجر به تجربه شیرین ساخت مستند «قیصر چهل سال بعد» و هم نشینی و هم کلامی با بزرگان تاریخ سینمای ایران شود و رسیدن به تجربه فیلمسازی به عنوان رویایی که از نوجوانی در سر داشتم و با این مستند آغاز شد.آغازی خاطره انگیز که همچنان بازتاب دارد.

 

 

قیصر چهل سال بعد

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۹ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad