Ad

پدرم می توانست صد سال عمر کند

چگونگی درگذشت سیامک اطلسی از زبان دخترش

دو دوز واکسن زده بود

تریبون هنر: سیامک اطلسی صبح امروز بر اثر ابتلا در ۸۵ سالگی درگذشت.

فرزند سیامک اطلسی با اشاره به اینکه این بازیگر سر صحنه یک سریال به کرونا مبتلا شده بود، می‌گوید: پدرم آنقدر از نظر جسمی سالم بود که شاید تا صد سالگی هم می‌توانست عمر کند، اما این بیماری لعنتی ایشان را از ما گرفت و ای کاش تمهیداتی در پروژه‌های تصویری اندیشیده شود تا از این اتفاق‌ها رخ ندهد.

سحر اطلسی در گفت‌وگویی درباره چگونگی ابتلای پدرش به کرونا که هیچ خبری هم از آن در رسانه‌ها منتشر نشده بود، بیان کرد: ایشان این اواخر سرِ سریالی به نام «اپیدمی» بودند که این کار را وقتی هر دو دوز واکسن را زدند و یک ماه هم از آن گذشت قبول کردند، چون در تمام ماه‌های گذشته از زمان شیوع کرونا تمام پیشنهادهای کاری را رد می‌کردند. در نهایت از آنجا که دوست داشتند کار کنند، بخصوص اینکه گفتند داستان آن درباره کرونا است و تمام شرایط برای کار، امن است برای بازی در پروژه تشریف بردند، البته ما (خانواده) ابتدا مخالف بودیم ولی بخاطر علاقه ایشان راضی شدیم و احتمال قریب به یقین پدرم در همین پروژه به کرونا مبتلا شدند چون من یک روز با ایشان همراه بودم و دیدم که جو آنجا شلوغ بود و پروتکل‌ها خیلی رعایت نمی‌شد و هر چقدر هم بگوییم رعایت می‌شد اما در نهایت این طور نبود. متاسفانه این ضعف سیستم واکسیناسیون در این دست کارها مشکلاتی ایجاد کرده که برای پدر من یا هر کس دیگری به این شکل اتفاق افتاده است.

او افزود: پدر من یک روز سر همین پروژه دچار سرگیجه می‌شوند و زمین می‌خورند که قاعدتاً ناشی از ضعف کرونا بوده است. چند روز بعد هم در منزل زمین خوردند که به بیمارستان مراجعه کردیم. اما درباره اینکه این موضوع را اطلاع‌رسانی نکردیم ماجرا این بود که بیماری‌شان (کرونا) آن‌قدرها نفس‌گیر نبود و پزشکان امیدوارانه می‌گفتند که دوام خواهند آورد، اما در آخر پس از دو هفته که در بیمارستان بودند متأسفانه این اتفاق افتاد.

سحر اطلسی که خودش همانند پدر در حرفه دوبله فعالیت دارد، با رد صحبت‌های تهیه‌کننده سریال «اپیدمی» مبنی براینکه «روزهای آخر که ایشان (سیامک اطلسی) در صحنه بودند، ناراحتی قلبی داشتند و حالشان رو به راه نبود» گفت: پدر من هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند و اتفاقاً چنان قدرت بدنی بالایی داشتند که با یک دست سوار اسب می‌شدند اما متاسفانه درگیری ریه، التهاب بسیار شدیدی را به وجود آورده بود و این التهاب شدید قلب را تحت تاثیر قرار داد و امروز صبح (چهارم مهرماه) ایست قلبی کردند. اما جای سوال است که این دوست عزیز (تهیه‌کننده سریال اپیدمی) اعلام نکرده‌اند که سر همین پروژه پدر من زمین خوردند، مهره کمرشان کمی آسیب دید؟ ایشان هیچ بیماری قلبی نداشتند، اما همان زمین‌خوردگی آغاز سرگیجه‌های ناشی از کرونا بود که وقتی بار دوم در منزل تکرار شد ایشان را به بیمارستان رساندیم و کار تا امروز ادامه پیدا کرد.

او با بیان اینکه قرار بوده پدرش در یک اثر دیگری بازی کند و قرار بود جلسه‌ای داشته باشند تا درباره نقش صحبت شود، ادامه داد: پدرم پیش از کرونا، سالی دو سه کار سینمایی یا سریال انجام می‌دادند ولی از زمان شیوع این بیماری هیچ پروژه‌ای را قبول نمی‌کردند و حتی دوبله هم انجام نمی دادند، در حالی که شرایط کاری ما در این حوزه ساعتی شده بود و دوبله در اتاق‌های ایزوله و ضدعفونی شده انجام می‌شد و خود من هم می‌روم، ولی در آخر درگیری سر صحنه پیش آمد و ما هم که دیگر کاری نداریم، چون اتفاقی که نباید می‌افتاد رخ داده و فقط امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود تا برای پروژه‌های دیگر از این اتفاق‌ها رخ ندهد. هنر ما از این دست آدم‌ها انگشت‌شمار دارد و کسانی مثل سیامک اطلسی جایگزین ندارند.پدر من شاید تا ۱۰۰ سال می توانست زنده بماند آن‌قدر که صحیح و سالم بود، هیچ بیماری در قلب، مغز یا حتی دیابت (در سن ۸۵ سالگی) نداشت و متاسفانه این ویروس لعنتی که معلوم نیست چه می‌کند، پدرم را از ما گرفت.

دختر سیامک اطلسی با بیان اینکه مراسم تشییع و خاکسپاری پدرش صبح سه شنبه ۶ مهر ماه در قطعه هنرمندان برگزار می شود،گفت: از همه مردم تقاضا می کنم با توجه به شرایط کرونا، از حضور در بهشت زهرا خودداری کنند، چرا که خود ما به خاطر کرونا، این مصیبت بر سر ما آمد.

سیامک اطلسی که متولد ۱۳۱۵ بود، از دهه ۴۰ کار خود را با گویندگی در انجمن گویندگان آغاز کرد و بعد به سینما رفت و از سال ۵۰ تا همین سه سال قبل در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده بود.

از جمله آثار او در سینما به «چریکه تارا»، «پرونده»، «شاید وقتی دیگر»، «آن سوی آتش»، «دو فیلم با یک بلیت»، «آقای بخشدار»، «همسر»، «روز واقعه»، «در کمال خونسردی»، «خط آتش»، «دلباخته»، «دختری به نام تندر»، «ملک سلیمان»، «گلوگاه»، «دلتنگی‌های عاشقانه» و «مردی بدون سایه» می‌توان اشاره کرد.

وی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نیز همچون «مادر»، «جنگجویان کوهستان»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «افسانه جومونگ» دوبلوری کرده بود.

برخی از سریال‌های او نیز «پدر سالار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «فرار بزرگ»، «پدرخوانده»، «کلانتر ۲»، «شیخ بهایی»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه» و همچنین نامش در لیست بازیگران سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» دیده می شود.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۴ مهر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

  • برای سالروز تولد علی نصیریان: هزارچهره در بازیگری، یک چهره برای مردم

    تریبون هنر: علی نصیریان به مرد هزار چهره شهره است و همچنان می‌تواند شما را با ذوق و هنرش غافلگیر کند اما پای مردم که به میان بیاید، نشان داده فقط یک چهره دارد؛ در کنار مردم اما نه با جنجال و هیاهو. به گزارش تریبون هنر، امروز، ۱۵ بهمن […]

  • چرا اسکار روی نام «دی کاپریو» خط قرمز کشید؟

    تریبون هنر: لئوناردو دی‌کاپریو در اسکار امسال مورد بی توجهی کامل قرار گرفته است. آن هم در دوره ای که در فیلمی از مارتین اسکورسیزی به ایفای نقش پرداخته. از سوی دیگر کریستوفر نولان با «اوپنهایمر» یک گام دیگر به فتح جوایز اسکار نزدیک شد.همانطور که پیش‌بینی می‌شد «اوپنهایمر» با […]

  • نگاهی به فصل دوم سریال «مستوران»؛ وقتی اسطوره جذاب می‌شود

    تریبون هنر: سریال «مستوران» با روایتی جادویی از داستانی اسطوره‌ای ساخته شده است،‌ سریالی که این روزها فصل دومش از شبکه یک سینما در حال پخش بوده و یک داستان کهن را دستمایه جذب مخاطب کرده است. همیشه بشر قصه‌های افسانه‌ای جذاب بوده‌اند. گواه این ادعا انبوه آثار ادبی به […]

Ad
Ad
Ad