Ad


چرا بهنوش طباطبایی تنها بودن را ترجیح می دهد؟

تریبون هنر: بهنوش طباطبایی با انتشار عکس هایی با گربه اش، طعنه ای فلسفی به روزگار زد و نوشت:
وقتی با تایمر ده ثانیه ای دوربین از خودم و نارنگی عکس می گرفتم، در همان لحظه خیرگی ام به لنز، معنای گسترده ی «تفرد» را عمیق دریافت کردم.

بحث تفرد که بهنوش طباطبایی به آن اشاره کرده بحثی فلسفی است که ریشه اش به نظرات ارسطو برمی گردد.
تفرد همان خود بودن است. «اصل‏ تفرد» در فلسفه؛ یعنی این‌که هر موجودى داراى یک وجود جزئى است که توسط آن، از صورت مشترک (نوعى) بین خود و افراد دیگر، متمایز می‌شود.
ملاک تفرد و تشخص یک چیز، «وجود» آن‌ چیز است.
ارسطو نخستین فیلسوفی است که این اصل را مطرح کرد و در واقع‌ ذات‌ فلسفه ارسطو مقتضی طرح چنین اصلی است

 

بهنوش طباطبایی (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰) بازیگر ایرانی است. تحصیلات وی دکترا روان‌شناسی بالینی است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است. او برای ایفای نقش در فیلم ماجرای نیمروز. رد خون نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷) شد. او با بازی در فیلم «مصائب دوشیزه» وارد عرصه سینما شد.

 

بهنوش طباطبایی سال گذشته درباره تحصیلش در رشته روانشناسی اظهار داشت:

از سال ۹۱ شروع به تحصیل کردم در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی عمومی و بعد از آن در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی بالینی و اکنون در حوزه روانشناسی تربیتی.
بسیار خوشحالم که عضوی کوچک از این خانواده بزرگ هستم و به این خانواده جدید می بالم و امیدوارم با کمک خداوند و بزرگان و اساتید روانشناسی بتوانم در این راه و در خدمت به ایرانم اثرگذار باشم

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۱ مهر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad