Ad


نامه پلتفرم ها به رئیس جمهور برای پایان جدال با صدا و سیما

تریبون هنر: فیلیمو، نماوا، فیلم نت و برخی دیگر از پلتفرم ها با نامه ای به رئیس جمهور خواستار پایان مداخله صدا و سیما در عملرکد وی او دی ها شدند. فیلیمو و نماوا در ماه های اخیر تنش بسیار با ساترا داشته اند که توقف پخش سریال قبله عالم به خاطر ممیزی های بسیار، تنش اخیر میان آن ها بوده است.

هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی به نظارت صداوسیما و ایجاد نهاد جدید نظارتی در کنار ساترا به عنوان«الماس» اشاره کرده و از ایشان درخواست رسیدگی و سروسامان دادن به این موضوع را کردند .نماوا ،فیلیمو ، فیلمنت ، تیوا ، تی وی نت ، تماشاخونه ، پیشتاز مووی و … از اعضای این صنف هستند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:«..پلتفرم‌ها برای سال ۱۴۰۰ چیزی نزدیک به دوهزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری دربخش تولید را در برنامه اشان داشته اند واین گردش مالی بدون اتکاءبه منابع دولتی بوده است.

محدودیت‌ها و رفتار‌های اعمال شده یکسال اخیر توسط صدا و سیما، چنان فضای کسب و کار و فعالیت پلتفرم‌ها را مخدوش و با تنش مواجه کرده است که در خوشبینانه‌ترین حالت دیگر امکان اعتماد به گفتار، اقوال و تصمیمات مجموعه‌های ذیربط برای رونق و حمایت از پلتفرم‌های VOD را نمی‌توان باور کرد. این در حالی است که نهاد تنظیم‌گر که اصالتا باید بی طرف باشد، به دنبال بسط اقتدار خود در این عرصه است و هم اکنون به عنوان رقیبی که از قضا خود را تنظیم گر هم می‌داند اوضاع را بسیار پیچیده کرده است.

در مسیر غیر اصولی اخیر مجموعه های ذیربط سازمان صدا و سیما با ادبیاتی مغایر با عملکرد واقعی شان سعی درگسترش ممیزی هایی که حاصل نگاه اشتباه به جامعه ایرانی است و هر از گاهی سامانه‌ای جدید مثل مورد اخیرموسوم به «الماس» را برای کنترل بیشتر و بیشتر راه اندازی می کنند. سامانه هایی که درسازمان متبوعشان نه تجربه شده و نه برآن مسلطند.

نتیجه این رفتار بلاتکلیفی و برخوردهای کاملاًسلیقه ای درهمه ابعاد است، و این یعنی بازی کردن باسرمایه های بخش خصوصی و نیروی انسانی که سرمایه کشور است و روز به روز ناامیدتر می‌شود.مصرانه تقاضا داریم در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که به نام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نام گذاری شده است مقرر فرمایید موضوع به شکل جدی و فوری و با استفاده از نظرات و دغدغه های فعالان این عرصه در انجمن VOD مورد بررسی قرار بگیرد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۴ مهر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad