Ad


پیش به سوی جشنواره چهلم

یادداشت سید محمد کاظمی

تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی تعارف چنگی به دل نزدند. دوره سی و هشتم با قهر تعدادی از سینماگران مواجه بودیم که کام جشنواره را تلخ کرد. کرونا و عواقبش نیز باعث شدند تا جشنواره سی و نهم آنطور که انتظار می رفت نباشد. ولی حالا رسیده ایم به شماره چهل! همه چیز آماده است تا اتّفاق های خوب رقم بخورد.
از نوع برخورد و روندی که عوامل برگزاری جشنواره امسال پیش گرفته اند ، احساس می کنیم که انگیزه و جدّیت بیشتری همراه با ماجراست و چه خوب که این حسّ مثبت را به فال نیک بگیریم. به هر حال دلمان می خواهد شور و اشتیاق سال های نه چندان دور، به این رویداد ویژه ی سینمایی بازگردد و قطعاً این آرزو دور از دسترس نیست.

در نگاه اوّل به نظر می رسد اسامی حاضر از فیلمسازان در جشنواره چهلم، وزنی که باید برای یک جشنواره ی بی نقص را داشته باشند، ندارند! امّا یک نکته ی بسیار ساده و البتّه تکراری ،به ما خاطر نشان می کند که جشنواره را چهره ها ماندگار نکرده اند. چیزی که جشنواره چهلم در دل خود دارد ، انگیزه است. بی شک در همین جشنواره ی کم چهره ، شاهد اتّفاقات متعدّد و خوبی خواهیم بود.

پیش بینی برای دریافت کننده گان جوایز و موفقیّت های عوامل ساخت بماند برای زمانی دیگر. فعلاً زمان آن است که به برگزار کننده گان این رویداد خدا قوّت گفته و امیدوار به روزهای خوب باشیم.

 

نویسنده: سید محمد کاظمی

منبع: تریبون هنر

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳۰ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad