Ad


صدرالدین زاهد نقش «مصدق» را در نماش «هادی مرزبان» بازی می کند

تریبون هنر: صدرالدین زاهد، بازیگر باسابقه تئاتر، با بازی در نقش دکتر محمد مصدق در نمایش « دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» روی صحنه می‌رود.

هادی مرزبان این روزها تمرین تازه‌ترین نمایش خود را آغاز کرده است؛ نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که مرزبان سال‌هاست تصمیم اجرای آن را دارد.

صدرالدین زاهد از بازیگران باسابقه تئاتر است که علاوه بر بازیگری در کارگردانی هم صاحب تجربه است و سال‌ها در ایران و فرانسه فعالیت کرده است. او بعد از بازگشت به ایران دوره‌های آموزشی گوناگونی را برای هنرجویان علاقه‌مند به بازیگری برگزار کرده و دیگر بازیگری است که اوایل سال آینده بازی در نقش دکتر محمد مصدق را تجربه خواهد کرد.
جالب این است که آییش پیش از این سه بار نقش دکتر مصدق را در آثار گوناگون بازی کرده است و حالا در این نمایش، نقش یکی از دوستان مصدق را ایفا می‌کند.
در کنار این دو بازیگر، شیوا مکی‌نیان، زهره پرتوی، علی خازنی، فائزه ذکاوتی هم در این اثر نمایشی بازی خواهند کرد. قرار است یک بازیگر شناخته شده دیگر نقش بازیگر نقش اول زن را در این نمایش بازی کند که به زودی معرفی خواهد شد. ضمن اینکه دیگر بازیگران و گروه اجرایی نمایش هم در اخبار بعدی اعلام می‌شوند.

هادی مرزبان این روزها مشغول تمرین این نمایش است تا بر اساس قول و قراری که با تئاتر شهر دارد، جدیدترین اثر نمایشی خود را از اوایل فروردین سال ۱۴۰۱ در تالار اصلی این مجموعه روی صحنه ببرد.

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که بر اساس داستانی به همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، بستری عاشقانه و سیاسی دارد که در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو برو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود… »

تاریخ انتشار :۱۸ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad